7ο Συνέδριο «Ελληνικός Τουρισμός – Μια Εθνική Υπόθεση»

7

Η. Τσιτλακίδης: «Να προσφέρουμε στον επισκέπτη μια εμπειρία που δεν τελειώνει στο check-out»

 

«Το μέλλον του κλάδου χτίζεται μέσα από συνεργασίες, όραμα και βιώσιμες επιλογές», σημείωσε χαρακτηριστικά, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας και Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) κ. Ηρακλής Τσιτλακίδης, κατά τη διάρκεια των εργασιών του 7ου Συνεδρίου με τίτλο «Ελληνικός Τουρισμός – Μια Εθνική Υπόθεση», που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού.

Ο κ. Τσιτλακίδης συμμετείχε στο πρώτο πάνελ του Συνεδρίου με θέμα «Διαμορφώνοντας το προϊόν του Αύριο: Επενδύσεις, Στρατηγικές Υποδομές και η Δυναμική του Θεματικού Τουρισμού», καταθέτοντας τη δική του οπτική για τη μετάβαση του ελληνικού τουρισμού στη νέα εποχή.

Στην τοποθέτησή του τόνισε ότι το «προϊόν του αύριο» δεν αποτελεί απλώς έναν θεωρητικό σχεδιασμό, αλλά μια πραγματική πρόκληση και ταυτόχρονα μια μεγάλη ευκαιρία για τον ελληνικό τουρισμό. Όπως επεσήμανε, το τουριστικό προϊόν της νέας δεκαετίας διαφοροποιείται ριζικά από το παρελθόν, καθώς ο σύγχρονος επισκέπτης δεν αναζητά απλώς διαμονή ή έναν όμορφο προορισμό, αλλά ολοκληρωμένες εμπειρίες, αυθεντικότητα, σύνδεση με τον τόπο, τον πολιτισμό και την τοπική κοινωνία.

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας υπογράμμισε ότι το ξενοδοχείο πλέον δεν λειτουργεί μόνο ως χώρος φιλοξενίας, αλλά ως «πύλη πολιτισμού» και «γέφυρα φιλοξενίας», μέσα από την οποία ο επισκέπτης γνωρίζει τη χώρα και την ταυτότητά της.

Παράλληλα, ανέδειξε την ανάγκη στοχευμένων επενδύσεων και σύγχρονων υποδομών που θα στηρίξουν αυτό το νέο τουριστικό προϊόν. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, οι επενδύσεις δεν πρέπει να περιορίζονται σε κτήρια και εξοπλισμό, αλλά να επεκτείνονται στην ψηφιακή μετάβαση, την πράσινη ενέργεια και – κυρίως – στην εκπαίδευση και ενδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού.

Κομβικό σημείο της παρέμβασής του αποτέλεσε ο ρόλος του θεματικού τουρισμού, τον οποίο χαρακτήρισε ως τον νέο πυρήνα της τουριστικής ανάπτυξης, ξεπερνώντας πλέον τον χαρακτηρισμό του «εναλλακτικού». Ευεξία, πολιτισμός, θρησκευτικές διαδρομές, αθλητισμός, πεζοπορία, φυσιολατρία, γαστρονομία, οινοτουρισμός και τουρισμός εμπειριών αποτελούν, όπως σημείωσε, τα στοιχεία διαφοροποίησης που μπορούν να καταστήσουν την Ελλάδα ανταγωνιστική σε διεθνές επίπεδο.

Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ανέφερε την Πιερία, έναν τόπο με μοναδικά συγκριτικά πλεονεκτήματα, όπου συνυπάρχουν ο Όλυμπος  παγκόσμιο σύμβολο μύθου, φύσης και πολιτισμού, οι παραλίες, η ιστορία, η τοπική γαστρονομία και οι άνθρωποι. Όπως τόνισε, μέσα από συντονισμένες δράσεις και συνεργασίες μπορούν να δημιουργηθούν ολοκληρωμένα τουριστικά προϊόντα, όπως θεματικές εμπειρίες και προορισμοί τεσσάρων εποχών, που προσφέρουν αξία στον επισκέπτη πέρα από τη διάρκεια της διαμονής του.  «Μπορούμε να δημιουργήσουμε προϊόντα μοναδικά:  όπως για παράδειγμα «Olympus Experience Week»,  «Διαδρομές Μυθολογίας και Γεύσης» χτίζοντας την  «Πιερία 365 – Προορισμό όλων των εποχών».  Αυτό σημαίνει ολοκληρωμένο προϊόν: να ενώσουμε τις δυνάμεις μας – ξενοδόχοι, παραγωγοί, πολιτιστικοί φορείς, τοπική αυτοδιοίκηση – και να προσφέρουμε στον επισκέπτη μια εμπειρία που δεν τελειώνει στο check-out», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Στο πάνελ συμμετείχαν επίσης η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής & Ανάπτυξης του Υπουργείου Τουρισμού κα Βασιλική Κουτσούκου, ο Γενικός Γραμματέας του ΣΕΤΕ κ. Γιώργος Βερνίκος, ο Γενικός Διευθυντής του Ομίλου Πειραιώς κ. Θάνος Βλαχόπουλος και ο Διευθυντής Τομέα Ανάπτυξης του ΣΕΓΑΣ κ. Στέφανος Ματάκης.