Δεν πετάμε τον χαρταετό κοντά σε ηλεκτροφόρα καλώδια.
Ο ΔΕΔΔΗΕ συμβουλεύει σε ανακοίνωσή του «να μην πετάτε το χαρταετό σας κοντά σε ηλεκτροφόρα καλώδια, καθώς υπάρχει σοβαρός κίνδυνος ηλεκτροπληξίας για εσάς και διακοπής της παροχής ρεύματος στη γύρω περιοχή.
Αν ο χαρταετός σας μπλεχτεί στα καλώδια, τότε για την ασφάλειά σας:
μην επιχειρήσετε να τον απελευθερώσετε τραβώντας τον σπάγκο ή χρησιμοποιώντας άλλα αντικείμενα, ακόμη και ξύλινα
μην προσπαθήσετε να αναρριχηθείτε σε στύλους διανομής ηλεκτρικού ρεύματος ή ηλεκτροφωτισμού, ούτε και σε σημεία που βρίσκονται κοντά σε ηλεκτροφόρα καλώδια.
Σε κάθε περίπτωση που θα χρειαστείτε βοήθεια:
ειδοποιείστε τις βλάβες του ΔΕΔΔΗΕ:
- μέσω της τηλεφωνικής γραμμής 800 400 4000 (Τηλεφωνικό Κέντρο Εξυπηρέτησης & Βλαβών)
- μέσω της εφαρμογής κινητού MyDEDDIEApp
- μέσω της online δήλωσης βλάβης στην ιστοσελίδα www.deddie.gr
ή
επικοινωνήστε με το Αστυνομικό Τμήμα της περιοχής
Για την ταχεία αποκατάσταση τυχόν βλαβών από το πέταγμα των χαρταετών, ο ΔΕΔΔΗΕ θα έχει αυξημένα συνεργεία σε όλες τις Υπηρεσίες του ανά την επικράτεια».
Γιατί πετάμε χαρταετό την Καθαρά Δευτέρα – Η ιστορία του εθίμου
Σύμφωνα με θεωρίες, το πέταγμα του χαρταετού υποδηλώνει την ανάταση, την κάθαρση της ψυχής μετά το διονυσιακό ξεφάντωμα της Αποκριάς, γι’ αυτό και τον πετάμε την Καθαρά Δευτέρα. Ως χριστιανική θεώρηση το πέταγμα του αετού συμβολίζει το ανθρώπινο πνεύμα που είναι πλασμένο για να πετά στα ουράνια και με αυτόν τον τρόπο είναι σαν να ερχόμαστε πιο κοντά στον Θεό. Το σώμα του χαρταετού και η ουρά του συμβολίζουν το σώμα και το πνεύμα του ανθρώπου, και για να πετάξουν χρειάζεται ισορροπία.
Η ιστορία του χαρταετού
Οι χαρταετοί έχουν μια μακρά ιστορία και υπάρχουν πολλοί τύποι χαρταετών που υψώνονται στον αέρα, με αφορμή στην Ελλάδα την Καθαρά Δευτέρα. Ο χαρταετός έχει θεωρηθεί εφεύρεση των Κινέζων φιλοσόφων Mozi και Lu Ban του 5ου αιώνα π.Χ. Υλικά ιδανικά για την κατασκευή χαρταετού ήταν άμεσα διαθέσιμα, όπως μεταξωτό ύφασμα για υλικό πανιών. Μέχρι το 549 μ.Χ., σίγουρα πετούσαν χαρταετοί, καθώς καταγράφηκε ότι εκείνη τη χρονιά ένας χαρταετός χρησιμοποιήθηκε ως μήνυμα για μια αποστολή διάσωσης. Οι αρχαίες και μεσαιωνικές κινεζικές πηγές περιγράφουν τους χαρταετούς που χρησιμοποιούνται για τη μέτρηση αποστάσεων, τη δοκιμή του ανέμου, τη σηματοδότηση και την επικοινωνία για στρατιωτικές επιχειρήσεις. Οι παλαιότεροι γνωστοί κινέζικοι χαρταετοί ήταν επίπεδοι και συχνά ορθογώνιοι. Οι χαρταετοί ήταν διακοσμημένοι με μυθολογικά μοτίβα και θρυλικές φιγούρες, μερικοί ήταν εφοδιασμένοι με χορδές και σφυρίχτρες για να κάνουν μουσικούς ήχους ενώ πετούσαν.
Μετά την εισαγωγή του στην Ινδία, ο χαρταετός εξελίχθηκε περαιτέρω σε μαχητικό χαρταετό, γνωστό ως patang στην Ινδία, όπου χιλιάδες πετούν κάθε χρόνο σε φεστιβάλ όπως το Makar Sankranti. Οι χαρταετοί ήταν γνωστοί σε όλη την Πολυνησία, μέχρι τη Νέα Ζηλανδία. Οι ανθρωπόμορφοι χαρταετοί από ύφασμα και ξύλο χρησιμοποιούνταν σε θρησκευτικές τελετές για να στείλουν προσευχές στους θεούς. Οι πολυνησιακές παραδόσεις χαρταετών χρησιμοποιούνται από τους ανθρωπολόγους για να πάρουν μια ιδέα για τις πρώιμες «πρωτόγονες» ασιατικές παραδόσεις που πιστεύεται ότι υπήρχαν κάποτε στην Ασία.
Οι χαρταετοί άργησαν να φτάσουν στην Ευρώπη. Ιστορίες χαρταετών μεταφέρθηκαν για πρώτη φορά στην Ευρώπη από τον Μάρκο Πόλο προς τα τέλη του 13ου αιώνα. Το 1752, ο Benjamin Franklin δημοσίευσε μια περιγραφή ενός πειράματος χαρταετού για να αποδείξει ότι ο κεραυνός προκλήθηκε από τον ηλεκτρισμό. Οι χαρταετοί έπαιξαν επίσης καθοριστικό ρόλο στην έρευνα των αδελφών Ράιτ και άλλων, καθώς ανέπτυξαν το πρώτο αεροπλάνο στα τέλη του 1800. Αναπτύχθηκαν πολλά διαφορετικά σχέδια χαρταετών που ανυψώνουν τον άνθρωπο. Η περίοδος από το 1860 έως το 1910 περίπου έγινε η ευρωπαϊκή «χρυσή εποχή του kiting».
Τον 20ο αιώνα αναπτύσσονται πολλά νέα σχέδια χαρταετού. Οι χαρταετοί χρησιμοποιήθηκαν για επιστημονικούς σκοπούς, ειδικά στη μετεωρολογία, την αεροναυπηγική, τις ασύρματες επικοινωνίες και τη φωτογραφία. Οι χαρταετοί χρησιμοποιούνται πλέον κυρίως για αναψυχή. Ελαφρά συνθετικά υλικά (ripstop νάιλον, πλαστική μεμβράνη, σωλήνας από ανθρακονήματα και ράβδοι) χρησιμοποιούνται για την κατασκευή χαρταετού. Συνθετικό σχοινί και κορδόνι χρησιμοποιούνται ως καλούμπα.













