Black Friday: Έτοιμοι να ψωνίσουν σχεδόν εννέα στους δέκα Έλληνες – στα 300 εκατ. ΕΥΡΩ ο τζίρος

Σύμφωνα με την έρευνα της Klarna, τα τεχνολογικά προϊόντα παραμένουν η βασική προτεραιότητα, με το 38,2% να δηλώνει ότι θα επενδύσει στη συγκεκριμένη κατηγορία

179

Η Black Friday έφτασε – είναι αύριο Παρασκευή 29.11 –  και οι αναζητήσεις στο διαδίκτυο έχουν πάρει «φωτιά» από το καταναλωτικό κοινό, που κάνει την έρευνά του, προκειμένου να βρει τα καταστήματα με τις μεγαλύτερες προσφορές.

Οι καταναλωτές αναζητούν ευκαιρίες, οι επιχειρήσεις παίρνουν θέσεις μάχης ενόψει της Black Friday, διεκδικώντας μερίδιο από έναν τζίρο που εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 300 εκατ. ευρώ σε μόλις 24 ώρες, ενώ στις παρυφές της αγοράς, επιτήδειοι στήνουν παγίδες  περιμένοντας τους απρόσεκτους εξαιτίας του καταναλωτικού παροξυσμού.

Έρευνες δείχνουν ότι οι διαδικτυακές απάτες αυξάνονται κατά 25% αυτές τις ημέρες. Το πλαίσιο των προσφορών έχει γίνει πιο αυστηρό και γι’ αυτό φέτος λείπουν οι υπερβολικά μεγάλες και συχνά ψεύτικες εκπτώσεις.

Ο θεσμός της Black Friday ήρθε στην Ελλάδα το 2015, μέσα στα capital controls, και συμμετείχαν κυρίως καταστήματα ένδυσης και ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών. Πλέον προσφορές κάνουν από σούπερ μάρκετ έως και… τράπεζες.

H πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών (86,7%) προτίθεται να πραγματοποιήσει αγορές κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων της Black Friday, σύμφωνα με έρευνα της Klarna που πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, τα τεχνολογικά προϊόντα παραμένουν η βασική προτεραιότητα για τους Έλληνες καταναλωτές, με το 38,2% να δηλώνει ότι θα επενδύσει στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Ακολουθούν τα ρούχα και τα παπούτσια (33,7%), τα χριστουγεννιάτικα δώρα (22,1%), τα είδη σπιτιού (19,1%) και τα προϊόντα ομορφιάς (15,8%). Μόνο το 22,5% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έχει πρόθεση να κάνει αγορές κατά τη Black Friday, αλλά δεν γνώριζε τι θα ήθελε να αγοράσει.

Το online shopping κυριαρχεί στη Black Friday

Το 58,7% των καταναλωτών δηλώνει ότι αναζητά και αγοράζει προϊόντα online, ενισχύοντας τη στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο. Παράλληλα, το 25% αναζητά προσφορές online, αλλά ολοκληρώνει τις αγορές του σε φυσικά καταστήματα. Αντίθετα, μόλις το 12,7% παραμένει πιστό στις παραδοσιακές αγορές αποκλειστικά σε φυσικά καταστήματα.

Οι απόψεις των καταναλωτών για τη Black Friday

Οι αντιλήψεις των Ελλήνων καταναλωτών για την ημέρα αυτή αποκαλύπτουν μία ισορροπία μεταξύ προσδοκιών και επιφυλάξεων. Το 42,3% σχεδιάζει να συγκρίνει τις τιμές για να εξασφαλίσει πραγματικές εκπτώσεις, το 34,5% θα αγοράσει μόνο ό,τι μπορεί να αντέξει οικονομικά, ενώ το 33,9% σκοπεύει να αγοράσει μόνο προϊόντα που θα αγόραζε ούτως ή άλλως, αλλά σε χαμηλότερες τιμές. Παράλληλα, το 20,5% θεωρεί τη Black Friday εξαιρετική ευκαιρία για προσφορές, το 19,7% αναμένει μεγάλες εκπτώσεις, ενώ ένα αξιοσημείωτο 19,5% δηλώνει ότι απέφυγε πρόσφατα αγορές, περιμένοντας τις χαμηλότερες τιμές της Black Friday.

Ωστόσο, οι καταναλωτές εμφανίζονται και επιφυλακτικοί: Το 32% αμφιβάλλει για τη γνησιότητα των εκπτώσεων, ενώ το 7,2% φοβάται ότι θα ξοδέψει περισσότερα από όσα σχεδίαζε.

Budget: Πόσα σκοπεύουν να ξοδέψουν οι Έλληνες καταναλωτές

Η πλειοψηφία των καταναλωτών (29,4%) σχεδιάζει να δαπανήσει από 101-250€, δείχνοντας μία ισορροπημένη προσέγγιση παρά τις οικονομικές πιέσεις, ενώ το 25,3% στοχεύει σε αγορές μεταξύ 51-100€. Το 18,9% σκοπεύει να δαπανήσει 251-500€ και το 8,9% 501-1.000€. Λιγότεροι καταναλωτές προγραμματίζουν δαπάνες από 1.001-2.000€ (2%) ή ακόμα και πάνω από 2.000€ (1,2%). Τέλος, το 7,2% των ερωτηθέντων δηλώνει πως θα ξοδέψει λιγότερα από 50€. Η Black Friday παραμένει ένα σημαντικό καταναλωτικό ορόσημο, με τους Έλληνες να επενδύουν σημαντικά ποσά παρά την οικονομική πίεση.