Μασάζ για την δυσκοιλιότητα

979

Αντιμετωπίζετε δυσκοιλιότητα όταν επισκέπτεστε το μπάνιο λιγότερο από 3 φορές την εβδομάδα. Η αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας με μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής, καθώς και με διαφορετικούς τύπους μασάζ.

Εάν οι κενώσεις σας γίνονται λιγότερο συχνές (λιγότερες από τρεις φορές την εβδομάδα) μπορεί να αντιμετωπίζετε δυσκοιλιότητα. Αυτή η μείωση στις κινήσεις του εντέρου μπορεί να διαρκέσει για μέρες ή και αρκετές εβδομάδες.

Η δυσκοιλιότητα είναι ένα κοινό πεπτικό πρόβλημα. Περίπου 16 στους 100 ενήλικες εμφανίζουν συμπτώματα δυσκοιλιότητας. Με τις κατάλληλες τροφές για την δυσκοιλιότητα μπορείτε να πετύχετε άμεση ανακούφιση, καθώς και με διάφορους τύπους μασάζ.

Μπορεί το μασάζ να προσφέρει ανακούφιση;

Το ότι η άσκηση ανακουφίζει στην δυσκοιλιότητα είναι γνωστό, επίσης το συχνό μασάζ μπορεί να ανακουφίσει την δυσκοιλιότητα βοηθώντας σας να απελευθερώσετε αέρια και μετακινώντας τα κόπρανα στο έντερο. Μπορούν επίσης να βοηθήσουν στη θεραπεία τυχόν υποκείμενων ή συνοδών παθήσεων. Για παράδειγμα, το συχνό μασάζ μπορεί να μειώσει το στρες και με τη σειρά του να μειώσει τον πόνο που σχετίζεται με το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

Το κοιλιακό μασάζ θεωρείται ότι είναι ιδιαίτερα ευεργετικό για τη δυσκοιλιότητα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε καστορέλαιο, αργκάν ή λάδι καρύδας για το μασάζ.

Μασάζ στην κοιλιά για ανακούφιση από τη δυσκοιλιότητα

Έρευνες δείχνουν ότι το μασάζ στην κοιλιά μπορεί να είναι αποτελεσματικό στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας όσο και τα σύκα. Μελέτες έχουν δείξει ότι μπορεί:

  • Να αυξήσει τη συχνότητα των κενώσεων
  • Να μειώσει τον χρόνο διέλευσης των κοπράνων από το παχύ έντερο
  • Να ανακουφίσει τον πόνο και την ενόχληση

Το κοιλιακό μασάζ έχει επίσης αποδειχθεί ότι διεγείρει τις μυϊκές συσπάσεις που βοηθούν στην κίνηση του εντέρου σε άτομα με μετεγχειρητικό ειλεό. Αυτή είναι μια προσωρινή έλλειψη κίνησης των εντέρων που μπορεί να οδηγήσει σε εντερική απόφραξη.

Πως να κάνετε μασάζ στην κοιλιά σας:

  • Ξαπλώστε ανάσκελα και χρησιμοποιήστε και τα δύο χέρια για να ασκήσετε απαλή πίεση στην κοιλιά σας.
  • Ξεκινήστε από τη δεξιά κάτω πλευρά της κοιλιάς σας. Κάντε αργά κύκλους με τη φορά των δεικτών του ρολογιού χρησιμοποιώντας ήπια πίεση.
  • Στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε την παλάμη του δεξιού σας χεριού για να ασκήσετε απαλή πίεση στο εσωτερικό του οστού του ισχίου σας.
  • Ασκήστε πίεση στη δεξιά πλευρά, κάτω από το κέντρο των πλευρών σας και στην αριστερή πλευρά.
  • Με το αριστερό σας χέρι ασκήστε πίεση στο εσωτερικό του αριστερού οστού του ισχίου σας.
  • Χρησιμοποιήστε τα δάχτυλά σας και στα δύο χέρια ταυτόχρονα για να πιέσετε την κοιλιά σας και να την τραβήξετε προς τα πάνω.
  • Και πάλι, ξεκινήστε από κάτω δεξιά και μετακινηθείτε δεξιόστροφα.

Μπορείτε να επαναλάβετε οποιοδήποτε από αυτά τα βήματα πολλές φορές, αλλά προσέξτε να μην το παρακάνετε.

Μασάζ παχέος εντέρου για ανακούφιση από τη δυσκοιλιότητα

Τα μασάζ στο παχύ έντερο αναφέρετε συχνά ως βαθύ μασάζ στην κοιλιά ή μασάζ εσωτερικών οργάνων. Οι επαγγελματίες μασάζ ισχυρίζονται ότι το μασάζ παχέος εντέρου μπορεί να χρησιμοποιηθεί για:

  • Να απελευθερώσει αέρια που βρίσκονται στο παχύ έντερο
  • Να βελτιώσει την συνολική υγεία του πεπτικού συστήματος

Αν θέλετε να το δοκιμάσετε, δείτε πώς να κάνετε μασάζ  στο Παχύ έντερο.

  • Καθίστε ή ξαπλώστε με τα γόνατά σας λυγισμένα, ώστε ο κορμός σας να είναι χαλαρός και η κοιλιά σας να είναι απαλή.
  • Χρησιμοποιήστε τα δάχτυλά σας για να ασκήσετε πίεση στην κοιλιά σας.
  • Κάντε μασάζ σε σχήμα πετάλου στο παχύ έντερο σας.
  • Ξεκινήστε από την κάτω δεξιά γωνία των κοιλιακών σας και ανεβείτε.
  • Στη συνέχεια κάντε μασάζ κάτω από τα πλευρά και προς τα αριστερά, μετά προς τα κάτω στην αριστερή πλευρά και μετά στο κέντρο.
  • Μπορείτε να σταματήσετε και να εστιάσετε σε οποιοδήποτε σημείο χρειάζεται επιπλέον προσοχή.

Άλλα είδη μασάζ για την ανακούφιση της δυσκοιλιότητας

Υπάρχουν πολλές άλλες επιλογές μασάζ που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για τη θεραπεία της δυσκοιλιότητας. Τα μασάζ που εστιάζουν σε άλλα μέρη του σώματος μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνα τους ή σε συνδυασμό με άλλους τύπους μασάζ.

Μασάζ ποδιών (ρεφλεξολογία)

Το μασάζ ποδιών, γνωστό και ως ρεφλεξολογία, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη θεραπεία της δυσκοιλιότητας.

Έρευνα από το 2003 διαπίστωσε ότι τα παιδιά με δυσκοιλιότητα παρουσίασαν βελτίωση των συμπτωμάτων μετά τη λήψη ρεφλεξολογίας. Τα παιδιά είχαν έξι συνεδρίες 30 λεπτών κατά τη διάρκεια έξι εβδομάδων. Η θεραπεία βοήθησε επίσης με την Εγκόπριση.

  • Χρησιμοποιήστε τον αντίχειρά σας για να κάνετε μασάζ στο μέσο της δεξιάς φτέρνας σας, προχωρώντας προς την εξωτερική άκρη.
  • Στη συνέχεια, κινηθείτε προς τα πάνω προς τη μέση του ποδιού σας.
  • Κάντε μασάζ σε όλη τη μέση του δεξιού ποδιού και μετά περάστε στο αριστερό πόδι. Κάντε μασάζ μέχρι την εξωτερική άκρη.
  • Στη συνέχεια κάντε μασάζ κατά μήκος της άκρης και μετακινηθείτε προς τα μέσα στο κέντρο της αριστερής φτέρνας.
  • Ολοκληρώστε κάνοντας μασάζ στο εσωτερικό του αριστερού ποδιού.

Μασάζ πλάτης

Κάνοντας ένα μασάζ στην πλάτη ή σε ολόκληρο το σώμα μπορεί να βοηθήσει να χαλαρώσει ολόκληρο το σώμα. Το μασάζ όλου του σώματος είναι χρήσιμο στη βελτίωση της πέψης, στην ανακούφιση του στρες και στη μείωση της έντασης των μυών. Όλα αυτά μπορεί να είναι ευεργετικά για τη θεραπεία της δυσκοιλιότητας.

Περινεϊκό μασάζ

Μια μελέτη του 2015 διαπίστωσε ότι ο περινεϊκός αυτοβελονισμός σε συνδυασμό με την τυπική φροντίδα ήταν πιο αποτελεσματικός από τη συνήθη φροντίδα μόνο στη θεραπεία της δυσκοιλιότητας. Αφού έκαναν το μασάζ για τέσσερις εβδομάδες, οι συμμετέχοντες στη μελέτη παρουσίασαν βελτιώσεις στα εξής:

  • λειτουργία και υγεία του εντέρου
  • ευεξία
  • ποιότητα ζωής που σχετίζεται με τη δυσκοιλιότητα

Επιπλέον συμβουλές για την ανακούφιση από τη δυσκοιλιότητα

Μπορείτε να κάνετε αλλαγές στον τρόπο ζωής για να αποτρέψετε τη μελλοντική δυσκοιλιότητα:

  • Πίνετε άφθονο νερό και υγρά χωρίς καφεΐνη.
  • Πιείτε ένα ποτήρι νερό κατευθείαν όταν ξυπνήσετε.
  • Συμπεριλάβετε τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες στη διατροφή σας, όπως φρέσκα φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και φασόλια.
  • Παραμείνετε δραστήριοι και ασκείστε τακτικά. Προσπαθήστε να περπατάτε, να κάνετε ποδήλατο ή να κολυμπάτε μερικές φορές την εβδομάδα.
  • Αφιερώστε χρόνο για δραστηριότητες που μειώνουν το άγχος, όπως ο διαλογισμός και η γιόγκα.

Επίλογος

Μπορείτε να αντιμετωπίσετε τις περισσότερες ήπιες περιπτώσεις δυσκοιλιότητας κάνοντας αλλαγές στον τρόπο ζωής. Πίνετε άφθονο νερό, ασκείστε συχνά και αυξήστε την πρόσληψη φυτικών ινών. Κάντε τακτικά μασάζ που αντιμετωπίζουν την δυσκοιλιότητα για να την αποτρέψετε στο μέλλον.

Παρακολουθήστε τις κινήσεις του εντέρου σας, ώστε να παρατηρήσετε τη δυσκοιλιότητα μόλις ξεκινήσει. Μπορείτε επίσης να κρατάτε ένα ημερολόγιο τροφίμων, ώστε να μπορείτε να δείτε πώς η διατροφή σας επηρεάζει τις κινήσεις του εντέρου σας.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την δυσκοιλιότητα https://www.diskoiliotita.gr/