Αίτηση θεραπείας της χρόνιας “πληγής” του Δημοτικού Ωδείου Κατερίνης

792

Της Σημέλας Ελευθεριάδου,

Το κτήριο του Δ.Ω.Κ., αποδόθηκε, από τον πρ. δήμαρχο Σίμο Χαραλαμπίδη, ο οποίος αφουγκράστηκε την ανάγκη του μουσικόφιλου κόσμου της Πιερίας για νέο εκπαιδευτήριο μουσικής. Αγαθή τύχη, η καλλιτεχνική δ/νση του, από τον μαέστρο Ι. Αδαμίδη. Επί των ημερών του, το Δ.Ω.Κ., απέκτησε από τα σπλάχνα του, το “γηγενές” σημερινό διδακτικό προσωπικό του. Το 2010, παρείχε μουσική παιδεία σε 450 μαθητές ενώ σε 25 χρόνια μετρούσε εκατοντάδες μουσικές εκδηλώσεις (περί τις 400).

Δυστυχώς, οι σύγχρονοι διοικούντες τον Δήμο, φαίνεται να αδιαφορούν για πολιτικές πολιτισμού. Ενδεικτική η εγκατάλειψη των ελάχιστων ιστορικών πολιτιστικών υποδομών στην πόλη (Αστική Σχολή και Κέντρο Τεχνών “Εννέα Μούσες”). Όμοια και η εγκατάλειψη του κτηρίου αλλά και του οργανισμού του Δ.Ω.Κ., τα τελευταία 20 χρόνια.

Καμία εργασία συντήρησης και βελτίωσης δεν έγινε στο κτήριο. Η θέση στάθμευσης για ΑΜΕΑ που σημάνθηκε το 2019, έμπροσθεν του κτηρίου, αποτελεί οξύμωρο σχήμα με τον ανελκυστήρα, η λειτουργία του οποίου, διακόπηκε πριν 4 χρόνια. Δεν υλοποιήθηκαν οι προτάσεις του τεχνικού ασφαλείας, για την επαναλειτουργία του, ούτε οι αναγκαίες τροποποιήσεις (τοποθέτηση ράμπας μέχρι την πόρτα του). Έτσι, το ωδείο, συνεχίζει να είναι μη προσβάσιμο σε παιδιά με κινητικές ανάγκες.

Εδώ και 4 χρόνια, όπως και τα προηγούμενα, το Ωδείο, στερείται εργαζομένων για τη διοικητική υποστήριξή του και την καθαριότητα. Ούτε έγιναν ενέργειες για την ενίσχυση του διδακτικού προσωπικού και τη συντήρηση των μουσικών οργάνων και προμήθεια νέων (όπως συμβαίνει σε άλλα δημοτικά ωδεία).

Γιατί; Η απάντηση δόθηκε από την πρώην και νυν Πρόεδρο κα Πιπίτσα Μακρίδου, στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. “Το Δ.Ω.Κ. αποτελούσε, αποτελεί και θα αποτελεί πληγή. Ως πρόεδρός του, ήμουν το πιόνι. Όφειλα να σέβομαι και να υπακούω στον δήμαρχό μου κο Χιονίδη …Επιθυμία του, ήταν να κλείσει το ωδείο. Ανέλαβα, πάλι, Πρόεδρος, προφανώς, επειδή, είμαι η μόνη ικανή, να το φέρει εις πέρας”. “Ικανή” ή διαχρονικά πρόθυμη, “να παίρνει πάνω της” αμέλειες που έβαλαν σε δικονομική περιπέτεια το διδακτικό προσωπικό για την καταβολή των δεδουλευμένων τους και τον Δήμο Κατερίνης, να πληρώνει τη νομική της υποστήριξη; Ως “πιόνι”, λοιπόν, συνεχίζει προσανατολισμένη στην αποστασιοποίηση και του νυν δημάρχου της από το ωδείο;

Και συνεχίζοντας η “ικανή” πρόεδρος, μας ενημέρωσε για τις τρεις παραβιάσεις που έγιναν σε διάστημα λίγων ημερών (16 έως 23 Οκτωβρίου) στον χώρο του 2ου ορόφου της ΕΚΑΒΗΣ, όπου εξορίστηκε η Φιλαρμονική για τις πρόβες της, και την κλοπή μουσικών οργάνων κ.ά. αξίας 5.000ευρώ. Και η κα Μακρίδου, σύρθηκε 10 και πλέον μέρες μετά, να κάνει ως όφειλε, καταγγελία στην Αστυνομία. Κι εμείς αναρωτιόμαστε : τι ακριβώς, ανέλαβε “να φέρει εις πέρας”; Σε τι κελεύσματα, άνωθεν, πειθαρχεί;

Αλλά η κα Πιπίτσα, όπως και αυτή η διοίκηση μετά της μονίμως απούσας “κεφαλής” της,  μετρούν λίγες μέρες ακόμα. Μακάρι η νέα διοίκηση, να μην αντιμετωπίσει το Δ.Ω.Κ., ως πάρεργο. Ελπίζουμε να δει το μέλλον του Δ.Ω.Κ., μέσα από τα μάτια του αξιόλογου διδακτικού προσωπικού και των μαθητών του. Ελπίζουμε, να μην αιτηθεί στο Υπ. Εσωτερικών, τη διατήρηση  του Δ.Ω.Κ. ως Ν.Π.Δ.Δ. αλλά να το ενσωματώσει στον Δήμο Κατερίνης, δυνάμει του ν. 5056/2023, ώστε να εξυγιανθεί διοικητικά και οικονομικά. Στη συνέχεια να υλοποιηθούν οι προτάσεις, της δ/ντριας κας Τσομίδου, η οποία, πολλάκις, τις έχει υποβάλει εγγράφως, στη διοίκηση.

Επιπρόσθετα, προτείνουμε να διερευνηθεί η δυνατότητα, για τη λειτουργία τμημάτων εκμάθησης μουσικών οργάνων από τους καθηγητές του Δ.Ω.Κ. σε χωριά του Δήμου μας.

Ευχή, να σιγήσουν τα “φάλτσα” μεμψιμοιρίας, αδιαφορίας έως και εχθρότητας για ένα εκπαιδευτήριο, το οποίο συνεχίζει να παρέχει μουσικές σπουδές υψηλού επιπέδου. Να γίνουν οι δέουσες ενέργειες και να αναληφθούν πρωτοβουλίες, ώστε να ανακτηθεί το κύρος του και να ακουστούν και πάλι εντός και εκτός της πόλης οι μελωδίες του. Ευχή, να θεραπευθούν όλες οι “πληγές” του μεγάλου ασθενή Δήμου Κατερίνης.

 

Σημέλα Ελ. Ελευθεριάδου

Μέλος της Αυτοδιοικητικής Ομάδας “ΥΠΕΡΒΑΣΗ”