Νέα μέτρα για την προστασία των καταναλωτών και την αντιμετώπιση της ακρίβειας ανακοίνωσε ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας

238

Στη συνέντευξη Τύπου , στην οποία συμμετείχαν η Υφυπουργός Ανάπτυξης κυρία Άννα Μάνη – Παπαδημητρίου και ο Υφυπουργός κ. Μάξιμος Σενετάκης, ο Υπουργός Ανάπτυξης ανακοίνωσε τα νέα μέτρα για την προστασία των καταναλωτών:

Ειδικότερα,:

  1. Μόνιμη μείωση τιμής στο ράφι με ειδική σήμανση

Με ειδική πινακίδα αναδεικνύουμε στο ράφι των σούπερ μάρκετ τα προϊόντα, στα οποία οι προμηθευτές θα προχωρούν σε μείωση κατά τουλάχιστον 5% στην τιμή, για χρονικό διάστημα κατ’ ελάχιστον 6 μηνών.

Η μείωση τιμής θα είναι πάνω και πέρα των όποιων ειδικών προωθητικών προσφορών κάνουν ήδη.

Ως τιμή αναφοράς για τον υπολογισμό της μείωσης θα λαμβάνεται η τιμή ραφιού πριν της 20/9/23 όπου ανακοινώνονται τα μέτρα.

Σε περίπτωση που κάποια εταιρεία δηλώσει ψευδώς ότι προχώρησε σε μείωση, θα επιβάλλεται πρόστιμο τουλάχιστον 20.000 ευρώ/κωδικό προϊόντος.

Στόχος μας είναι η μόνιμη και ορατή μείωση τιμής στο ράφι και η τόνωση του ανταγωνισμού σε βασικά προϊόντα για τη διαβίωση του νοικοκυριού. 

  1. Αυστηρός έλεγχος των προμηθευτών και όλης της εφοδιαστικής αλυσίδας

Από την ψήφιση της αντίστοιχης διάταξης τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90.000.000 ευρώ  υποχρεούνται να κοινοποιούν στο Υπουργείο Ανάπτυξης τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών τους και τις μεταβολές αυτών, προκειμένου να εντοπίζονται αμέσως τα προϊόντα στα οποία προωθούνται αυξήσεις και να διενεργούνται άμεσοι και εστιασμένοι έλεγχοι από τη ΔΙΜΕΑ για πιθανή παραβίαση του νόμου για την αισχροκέρδεια.

  1. Διαφάνεια στις τιμές για τα οπωροκηπευτικά

Τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90.000.000  υποχρεούνται να κοινοποιούν στο Υπουργείο Ανάπτυξης τις τιμές λιανικής στα βασικότερα φρούτα και λαχανικά.

Οι τιμές θα αναρτώνται στον ιστότοπο e-katanalotis και θα δημοσιοποιούνται από το Υπουργείο Ανάπτυξης για την ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τις επικρατούσες τιμές στα οπωροκηπευτικά.

Στόχος μας είναι η τόνωση του ανταγωνισμού και η ενίσχυση της διαφάνειας στις τιμές των οπωροκηπευτικών.

  1. Αποφασιστική ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών – ο καταναλωτής σύμμαχος στη μάχη κατά της ακρίβειας

Ενδυναμώνουμε τον καταναλωτή και τον καθιστούμε σύμμαχό μας στη μάχη κατά της ακρίβειας.

Αναβαθμίζουμε το σύστημα υποβολής και διαχείρισης καταγγελιών όσον αφορά τόσο την τηλεφωνική γραμμή 1520, όσο και τον ειδικό ιστότοπο για τις καταγγελίες.

Σχεδιάζουμε και ενεργοποιούμε ειδική εφαρμογή (app) για την υποβολή καταγγελιών και μέσω κινητού τηλεφώνου.

 

Βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη  είναι η στήριξη της Ελληνικής οικογένειας απέναντι στην παγκόσμια πληθωριστική κρίση αλλά και η αποτροπή φαινομένων αισχροκέρδειας.

Όπως ξεκαθάρισε και ο Υπουργός Ανάπτυξης, κ. Σκρέκας, «όσοι παρανομήσουν θα το πληρώσουν ακριβά».