Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Ξενάγηση των τοπικών ΜΜΕ στις εργασίες ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας

483

Παρά τις απαγορευτικές θερμοκρασίες της Πέμπτης 13/07, δημοσιογράφοι επισκέφθηκαν τα εργοτάξια και ξεναγήθηκαν στα υπο κατασκευή έργα από τους εκπροσώπους της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου.

Πρώτη στάση Αιγίνιο όπου υλοποιείται η πλήρης ανακατασκευή της γέφυρας. Όπως ανέφερε ο κ. Λευτέρης Τεντολούρης, της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, οι εργασίες που έχουν ανατεθεί στην εταιρεία J&P ξεκίνησαν το Μάρτιο του 2023 με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης ένα έτος.

Οι εργασίες στη γέφυρα Αιγινίου πραγματοποιούνται βάσει σχετικής υπουργικής απόφασης του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, το οποίο έχει την αρμοδιότητα ανάθεσης, επίβλεψης και χρηματοδότησης των συγκεκριμένων εργασιών.

Οι τεχνικές εργασίες περιλαμβάνουν την ολική καθαίρεση της υφιστάμενης γέφυρας στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη και κατασκευή νέας γέφυρας δύο ανοιγμάτων (θεμέλια, βάθρα και πλάκα καταστρώματος από οπλισμένο σκυρόδεμα) σύμφωνα με τα σύγχρονα ελληνικά και ευρωπαϊκά πρότυπα. Το συνολικό μήκος της νέας γέφυρας θα είναι 23 μέτρα και το πλάτος 15 μέτρα.

Για την διευκόλυνση αλλά κυρίως για την ασφάλεια των οδηγών αλλά και για την απρόσκοπτη υλοποίηση των εργασιών έχουν τοποθετηθεί κυκλοφοριακές ρυθμίσεις :

αποκλεισμός του κλάδου προς Θεσσαλονίκη και αμφιδρόμηση της κυκλοφορίας στον κλάδο προς Αθήνα με δύο (2) λωρίδες προς Θεσσαλονίκη και μια (1) λωρίδα προς Αθήνα.

Επιπλέον έχει αποκλειστεί και  τοπική οδός μήκους 110 μέτρων που διέρχεται κάτω από τη γέφυρα ενώ για την εξυπηρέτηση της τοπικής κυκλοφορίας θα χρησιμοποιούνται υπάρχουσες εναλλακτικές διαδρομές.

Επόμενη στάση του tour των δημοσιογράφων των Τοπικών ΜΜΕ η Σήραγγα Κατερίνης.

Εδώ οι εργασίες που έχουν ανατεθεί στην εταιρεία VINCI και αφορούν την πλήρη αναβάθμισης της Σήραγγας Κατερίνης ξεκίνησαν τον Απρίλιο του 2022, προκειμένου το επίπεδο ασφάλειας να εναρμονιστεί με τη σύγχρονη ευρωπαϊκή νομοθεσία περί ασφαλούς λειτουργίας σηράγγων.

Ο κ. Κώστας Τσιαμούρας, Διευθυντής Ασφαλείας Σηράγγων, ανέφερε ότι οι εν λόγω εργασίες κρίθηκαν απαραίτητες και δρομολογήθηκαν από το Ελληνικό Δημόσιο, που έχει αναλάβει και την ευθύνη επίβλεψης και χρηματοδότησης μέρους αυτών. Λόγω της παλαιότητας κατασκευής της η σήραγγα δεν συμμορφώνονταν πλήρως με τις σύγχρονες προδιαγραφές και απαιτήσεις ασφαλούς λειτουργίας, καθιστώντας επιβεβλημένη την εκτέλεση των εν λόγω εργασιών αναβάθμισης.

Το πιο χαρακτηριστικό πρόβλημα αποτελεί η αντοχή της σήραγγας σε φωτιές πολύ μεγάλου πυροθερμικού φορτίου, δεδομένης της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων και οχημάτων μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων. Ως αποτέλεσμα της αναβάθμισης της σήραγγας θα είναι και η προστασία της τοπικής αστικής κυκλοφορίας πάνω από τη σήραγγα, δεδομένου ότι αυτή διέρχεται κάτω από τον αστικό ιστό.

Οι εργασίες αναβάθμισης αναμένεται να ολοκληρωθούν την περίπου τον Ιούνιο του 2024.