π. Λίβυος “κάτι σίγουρα δεν πάει καλά στην Εκκλησία”

517

Συγκλονιστική η παρέμβαση του πατέρα Λίβυου σε θέμα που ανέκυψε κατά τη διάρκεια Θείας Λειτουργίας στην Πλάκα.

Διαβάστε πως αντιμετώπισε “πιστούς” αλλά και την Εκκλησία που ενοχλήθηκαν επειδή δύο μικρά κοριτσάκια κρατούσαν λαμπάδα κατά τη Θεία Λειτουργία.

————–

Όταν ένας ιερέας άμισθος, που έχει αφιερώσει ολάκερη την ζωή του στην εκκλησία και την θεολογία απειλείται με αργία και βάναυσα λοιδορείται από αγέλες θρησκευτικών φονταμεταλιστών επειδή έδωσε σε δύο κοριτσάκια να κρατήσουν την λαμπάδα στη Θεία Λειτουργία, τότε κάτι σίγουρα δεν πάει καλά στην Εκκλησία.

Αλλά γιατί δεν μας αρέσει η αλήθεια; Ο Χριστός δεν μας ζήτησε να είμαστε ακέραιοι και αληθινοί Γιατί δεν λένε καθαρά όλοι αυτοί που ενοχλήθηκαν από τα κοριτσάκια που κρατούσαν ως Άγγελοι πραγματικά τη λαμπάδα στη Θεία Λειτουργία, ότι το πρόβλημά τους είναι η γυναίκα;;

Ναι, η γυναίκα είναι το πρόβλημά τους και όχι η τήρηση των κανόνων της Εκκλησίας, τους οποίους επιλεκτικά χρησιμοποιούν όπως και όπου θέλουν. Αλήθεια πολύ θα ήθελα έναν από αυτούς να τον μετρήσω με τους κανόνες των Αγίων Πατέρων και μάλιστα τους πιο αυστηρούς να δούμε πόσοι από αυτούς θα επιτρεπόταν να μπαίνουν στην εκκλησία.

Το πρόβλημά τους είναι η γυναίκα, διότι την θεωρούν μιαρή, βρώμικη και κατώτερη του άνδρα. Αυτή είναι όλη η αλήθεια. Όλα τα άλλα περί κανόνων είναι ένα ωραίο άλλοθι του μισογυνισμού και της ψυχοπαθολογίας τους.

Κάθε γυναίκα είναι μέλος και μέρος του Αναστημένου Σώματος του Χριστού. Ο Χριστός την έχει ήδη συμπεριλάβει στην Έσχατη δόξα Του, την οποία βιώνουμε σε κάθε Θ. Λειτουργία.

Η Θεία Λειτουργία είναι εικόνα της Βασιλείας του Θεού, εκεί που πάντες είμαστε ενωμένοι με τον Θεό Πατέρα και τον Χριστόν δια του Αγίου Πνεύματος, δίχως κανένα διαχωρισμό και διαίρεση.

Πως είναι δυνατόν να διαιρούνται οι άνθρωποι εντός της Θείας Λειτουργίας; Κάθε διαχωρισμός εντός της Θείας Ευχαριστίας είναι τεράστιο αμάρτημα που μεταβάλει τον εικονισμό της Βασιλείας σε κόλαση της ιστορίας.

Κανένας κανόνας δεν απαγορεύει από την γυναίκα να κρατάει λαμπάδα στον ιερέα όταν λέει το Ευαγγέλιο, στην Μικρή η Μεγάλη Είσοδο, να ψάλλει στο ψαλτήρι και να βοηθάει γενικότερα το έργο της ενοριακής ζωής. Άλλωστε ο θεσμός των Διακονισσών δεν καταργήθηκε ποτέ, μπορεί να ατόνησε για λόγους κοινωνικούς και πολιτισμικούς, αλλά δεν καταργήθηκε. Και δεν ήταν χειροθεσία αλλά χειροτονία.

Άλλωστε σε μοναστήρια και σε ναούς της υπαίθρου, στα χωριά που εμείς διακονούμε, και πλέον το ποίμνιο είναι ελάχιστο, οι γυναίκες και τα μικρά κορίτσια διαδραματίζουν τεράστιο ρόλο και έργο στην ζωή της ενορίας μας.

*** σε αυτά τα κοριτσάκια που έχουν δεχθεί και ζήσει όλη αυτή την “Χριστιανική” επίθεση “αγάπης” και “σεβασμού” όλη αυτή την θρησκευτική βία, ποιος θα εξηγήσει ότι ο Χριστός και η Εκκλησία των Αγίων του δεν έχει κανένα πρόβλημα που γεννήθηκαν γυναίκες;

 

Ποιος είναι ο πατέρας Λίβυος

Ο πρωτοπρεσβύτερος ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ή ΠΑΤΗΡ ΛΙΒΥΟΣ γεννήθηκε το 1975 στο Ηράκλειο Κρήτης. Φοίτησε στην Ανωτάτη Εκκλησιαστική Ακαδημία Κρήτης, στη Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης και στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, όπου παρακολούθησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Certificate in Coaching – AC Accredited» κι έλαβε πτυχίο πιστοποιημένου life coach.

Ως συγγραφέας και ομιλητής ασχολείται με θέματα πνευματικής αυτογνωσίας και θεραπείας που έχουν βάση τους την ορθόδοξη χριστιανική πνευματικότητα, καθώς και τις σύγχρονες σχολές ψυχοθεραπευτικής διαδικασίας, προσωπικής εξέλιξης και Life Coaching. Έχει συγγράψει πολλά βιβλία, ενώ έχει συμμετάσχει με κείμενα του σε αρκετούς συλλογικούς τόμους. Έργα και ομιλίες του έχουν μεταφραστεί στα ρωσικά, τα ρουμανικά, τα βουλγαρικά, τα γεωργιανά και τα ουγγρικά.

Σήμερα ζει στη νότια Κρήτη, στο χωριό Πύργος Μονοφατσίου, και είναι εφημέριος στην Ενορία Αγίας Ειρήνης Πύργου της Ι.Μ. Γορτύνης και Αρκαδίας. Είναι έγγαμος και έχει τρία παιδιά.