Κίνα: Αρχισαν οι… βόλτες με ρομποταξί χωρίς οδηγό στο Πεκίνο

Η Baidu και η Pony.ai ανακοίνωσαν ότι θα ξεκινήσουν τη δοκιμή 10 οχημάτων χωρίς οδηγό η καθεμία σε ένα τεχνολογικό πάρκο που αναπτύχθηκε από την κυβέρνηση του Πεκίνου

69

Η κινεζική εταιρεία τεχνολογίας Baidu και η startup Pony.ai που υποστηρίζεται από την Toyota Motor ανακοίνωσαν ότι τους χορηγήθηκαν οι πρώτες άδειες για τη δοκιμή πλήρως αυτόνομων οχημάτων χωρίς την παρουσία χειριστών ασφαλείας στο Πεκίνο.

Η Baidu και η Pony.ai ανακοίνωσαν ότι θα ξεκινήσουν τη δοκιμή 10 οχημάτων χωρίς οδηγό η καθεμία σε ένα τεχνολογικό πάρκο που αναπτύχθηκε από την κυβέρνηση του Πεκίνου ως ένα βήμα προς τις εμπορικές υπηρεσίες robotaxi στην πρωτεύουσα της Κίνας.

Να σημειωθεί ότι η Baidu, με έδρα το Πεκίνο, η οποία παράγει το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της από τη μηχανή αναζήτησής της στο Διαδίκτυο, έχει επικεντρωθεί στις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης τα τελευταία πέντε χρόνια, καθώς προσπαθεί να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό.

Η εταιρεία άρχισε να χρεώνει τέλη για την υπηρεσία robotaxi Apollo Go εδώ και έναν χρόνο. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της μια βόλτα με ρομποταξί θα κοστίζει τελικά περίπου το μισό σε σύγκριση με ένα επαγγελματικό αυτοκίνητο που κινείται από οδηγό. Η εταιρεία είπε ότι θα προσθέσει άλλα 200 ρομποταξί στο δίκτυό της σε όλη την Κίνα το επόμενο έτος.

Η Apollo Go, η οποία διαθέτει οχήματα αυτόνομης οδήγησης χωρίς παρουσία οδηγού ασφαλείας στις πόλεις Γουχάν και Τσονκίνγγκ παρέδωσε συνολικά 1,4 εκατομμύρια διαδρομές χωρίς οδηγό μέχρι το τέλος του τρίτου τριμήνου, σύμφωνα με την Baidu.

Η Rival Pony.ai, η οποία δραστηριοποιείται στην Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες, δοκιμάζει συστήματα αυτόνομης κίνησης στο Γκουανγκτζού όπου λειτουργεί υπηρεσία ταξί. Επίσης, δοκιμάζει οχήματα αυτόνομης οδήγησης στην Καλιφόρνια και την Αριζόνα, όπου χρησιμοποιεί οδηγούς ασφαλείας στα αυτοκίνητα ως προληπτικό μέτρο.

Θαμπώνει το σχέδιο σε άλλες χώρες πλην της Κίνας

Ενώ οι κινεζικές εταιρείες πιέζουν για την επέκταση των αυτόνομων οχημάτων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες εκτός Κίνας έχουν αποσυρθεί από το φιλόδοξο χρονοδιάγραμμα διάθεσης τέτοιων οχημάτων καθώς εμφανίστηκαν εμπόδια από τις τοπικές ρυθμιστικέ αρχές.

Το σύστημα «Full Self Driving» της Tesla απαιτεί έναν άνθρωπο πίσω από το τιμόνι έτοιμο να αναλάβει τον έλεγχο, τρία χρόνια αφότου ο CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας Ιλον Μασκ προέβλεψε ότι η εταιρεία ήταν σε καλό δρόμο για να παραδώσει έναν στόλο ενός εκατομμυρίου ρομποταξί.

Η Tesla βρίσκεται υπό ποινική έρευνα στις Ηνωμένες Πολιτείες για ισχυρισμούς ότι τα ηλεκτρικά οχήματα της εταιρείας μπορούν να κινούνται αυτόνομα.

Η Cruise, η μονάδα ρομποταξί της General Motors δήλωσε ότι σχεδιάζει να προσθέσει χιλιάδες αυτόνομα οχήματα το επόμενο έτος και να επεκτείνει τις υπηρεσίες της σε όλο το Σαν Φρανσίσκο και σε άλλες πόλεις των ΗΠΑ.

Οι ρυθμιστικές αρχές ασφάλειας αυτοκινήτων των ΗΠΑ δήλωσαν νωρίτερα αυτό το μήνα ότι είχαν ξεκινήσει έρευνα ασφάλειας για το σύστημα αυτόνομης οδήγησης που χρησιμοποιεί η Cruise μετά από περιστατικά όπου τα οχήματα φρέναραν ακατάλληλα ή ακινητοποιήθηκαν.

Τον Οκτώβριο, η Ford Motor και η Volkswagen έκλεισαν την κοινή τους startup αυτόνομης οδήγησης, Argo AI, αφού κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η μαζική ανάπτυξη ενός εμπορικού συστήματος αυτόνομης κίνησης θα απαιτούσε περισσότερο χρόνο και χρήμα από τις εταιρείες σε σχέση με την αρχική τους εκτίμηση το 2019, χρονιά κατά την οποία ένωσαν τις δυνάμεις τους στο πεδίο αυτό.