Κακιά Σκάλα: Δόθηκε στην κυκλοφορία η μεσαία λωρίδα μετά την πτώση βράχων

123

Στην κυκλοφορία δόθηκε η μεσαία λωρίδα στην Εθνικής Αθηνών – Κορίνθου στην Κακιά Σκάλα που είχε διακοπεί μετά την πτώση βράχων.

Όπως ανακοίνωσε η Ολυμπία Οδός, η μεσαία λωρίδα, αποδόθηκε στις 17:30 το απόγευμα του Σαββάτου (3/12).

Παράλληλα, καλούνται οι οδηγοί να είναι προσεκτικοί όταν περνάνε από την περιοχή μετά την τελευταία πτώση βράχων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα των εργασιών αποδόθηκε στις 17:30 το απόγευμα του Σαββάτου (03.12.2022) η μεσαία λωρίδα κυκλοφορίας στην περιοχή της Κακιάς Σκάλας στην Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου. Η κυκλοφορία στην περιοχή διεξάγεται πλέον από δύο λωρίδες (+ ΛΕΑ).

Η Ολυμπία Οδός παρακαλεί τους οδηγούς να συμμορφώνονται προς τις υποδείξεις της Τροχαίας και να επιδείξουν προσοχή κατά τη διέλευσή τους από την περιοχή».

Προκαταρκτική εξέταση διέταξε η Εισαγγελία Πρωτοδικών

Tο περιστατικό των κατολισθήσεων στην Κακιά Σκάλα, που είχε ως συνέπεια το κλείσιμο της εθνικής οδού στο ρεύμα προς Αθήνα και τον εγκλωβισμό οδηγών και συνεπιβατών επί ώρες στα αυτοκίνητα, προκάλεσε την παρέμβαση της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών.

Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Αντώνης Ελευθεριάνος έδωσε παραγγελία να διενεργηθεί προκαταρκτική εξέταση στο πλαίσιο της οποίας θα διερευνηθεί εάν έχει τελεστεί το αδίκημα της «επικίνδυνης παρέμβασης στην οδική συγκοινωνία». Και συγκεκριμένα θα ελεγχθεί, μεταξύ άλλων, γιατί το ανάχωμα που είχε κατασκευαστεί αποδείχθηκε ανεπαρκές, αν είχε κατασκευαστεί με ατέλειες από την αρχή καθώς κι αν υπήρχε υποχρέωση να συντηρείται αυτό.

Εν τω μεταξύ, Επιτροπή διερεύνησης των αιτιών που προκάλεσαν τη διακοπή της κυκλοφορίας στην Εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου στην Κακιά Σκάλα, τα ξημερώματα της Πέμπτης 1 Δεκεμβρίου, συγκροτήθηκε με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.

Η Επιτροπή συγκροτείται σύμφωνα με το άρθρο 65 του Νόμου 4663/2020 και θα υποβάλει το πόρισμα της, το συντομότερο δυνατό, και σε κάθε περίπτωση εντός είκοσι ημερών.

Λέκκας: Μπορεί να πέσουν βράχοι ακόμα και με διέλευση φορτηγού

«Το πρόβλημα στην περιοχή της Κακιάς Σκάλας υπάρχει επί χιλιάδες χρόνια. Οφείλεται στην ποιότητα των πετρωμάτων και τις συνθήκες, που οδηγούν σε αυξημένο κατολισθητικό κίνδυνο, ο οποίος αυξάνεται όταν έχουμε μια κακοκαιρία, έναν σεισμό ή σε ακραία περίπτωση ακόμη και όταν περνάει από κάτω ένα φορτηγό», ανέφερε ο Καθηγητής Γεωλογίας του ΕΚΠΑ, Ευθύμιος Λέκκας, μιλώντας στον ΑΝΤ1.

«Η λύση είναι τα τεχνικά έργα, όπως οι φράχτες εγκλωβισμού, τα σύρματα που συγκρατούν τους βράχους όταν αποκολλιούνται, για να μην πέφτουν στον δρόμο. Αυτοί οι φράχτες παγίδευσης αστόχησαν στην συγκεκριμένη περίπτωση και δεν μπόρεσαν να συγκρατήσουν τους βράχους των 20.000 κυβικών μέτρων», παρατήρησε ο Καθηγητής του ΕΚΠΑ.

Ο κ. Λέκκας τόνισε πως «απαιτείται τακτικός έλεγχος και επιθεώρηση στα έργα και στους φράχτες παγίδευσης».