3 ασκήσεις για να ηρεμήσετε όταν βρίσκεστε σε ένταση

99

Οι ισχυρές κοινωνικές σχέσεις είναι καλές για την ψυχική μας υγεία, μειώνοντας αρνητικά συναισθήματα που σχετίζονται με το στρες και την κατάθλιψη, τα οποία τείνουν να αυξάνονται όσο πιο κοντά πλησιάζουμε στις γιορτές, την ίδια στιγμή που αυξημένη είναι και η εμφάνιση συμπτωμάτων που σχετίζεται με την εποχική συναισθηματική διαταραχή. Κι ενώ από την μία, το να περνάτε ποιοτικό χρόνο με αγαπημένα πρόσωπα έχει τα πλεονεκτήματά του, από την άλλη, μπορεί να προκαλέσει ένταση, νεύρα και θυμό.

Ασκήσεις αυτορρύθμισης κατά της έντασης
Ακόμη και σε υγιείς σχέσεις, μπορεί να είναι δύσκολο να διατηρήσετε τη συναισθηματική σας ισορροπία ορισμένες φορές. Κάποιες μέρες, πράγματα που συνήθως δεν θα σας ενοχλούσαν, όπως το γεγονός ότι η αδερφή σας δανείστηκε την μπλούζα σας χωρίς να σας ρωτήσει ή ότι η μαμά σας σχολίασε (για ακόμη μια φορά) τα μαλλιά σας, είναι αρκετά για να σας πυροδοτήσουν και να σας γεμίσουν θυμό.

Εκείνη την στιγμή που νιώθετε ότι θα «εκραγείτε», ένας από τους καλύτερους τρόπους για να επανέλθετε, είναι να ακολουθήσετε αυτό που οι ειδικοί αποκαλούν την προσέγγιση «από κάτω προς τα πάνω», εκτελώντας ασκήσεις αυτορρύθμισης για ηρεμία. «Όταν το νευρικό μας σύστημα έχει κολλήσει σε μια απόκριση στρες, δεν μπορούμε να σκεφτούμε πώς να βγούμε από αυτό» αναφέρουν οι ειδικοί.

Για να τα καταφέρουμε, μπορείτε να δοκιμάσετε τρεις απλές ασκήσεις αυτορρύθμισης:

1. Απομακρυνθείτε
Είναι πολύ σημαντικό, την στιγμή που νιώθετε την ένταση να συσσωρεύετε να καταφεύγετε σε ένα προσωπικό χώρο, να αναπνέετε και απλώς να εστιάσετε στην αναπνοή σας. Αυτό συνεπάγεται να αφιερώσετε μερικά λεπτά στο δωμάτιό σας, στο γραφείο σας, ακόμα και στο μπάνιο ώστε να είστε μόνοι σας χωρίς καμία διακοπή.

2. Κάντε την άσκηση της γείωσης
Μία από τις κλασικές ασκήσεις που μπορείτε να δοκιμάσετε όταν αισθάνεστε έντονο άγχος είναι να σηκώσετε τα πόδια σας. Αν αυτό δεν λειτουργεί, τότε δοκιμάστε το αντίθετο για να γειωθείτε και επανέλθετε στην στιγμή.

Πατήστε τα πόδια σας σταθερά στο πάτωμα ή σε μια επίπεδη επιφάνεια και εστιάστε μόνο στην αίσθηση που αισθάνεστε την δεδομένη στιγμή. Αυτό θα σας βοηθήσει να αποκλείσετε έντονα συναισθήματα και αρνητικές σκέψεις ώστε να επαναφέρετε πιο γρήγορα την ψυχραιμία σας.

3. Τεντωθείτε
Την στιγμή της έντασης, το να βρίσκεστε κοντά σε άλλους ανθρώπους μπορεί να σας προκαλεί μια αποπνικτική αίσθηση. Σε αυτήν την περίπτωση, είναι σημαντικό να επιτρέψετε στον εαυτό σας να πιάσει χώρο. Για αυτό τεντωθείτε και διατηρήστε μια στάση που επιτρέπει στο σώμα σας να εκτονώσει την ένταση.