Συντριβή Antonov: Εντοπίστηκαν επτά από τις οκτώ σορούς – Πληροφορίες ότι βρέθηκε το «μαύρο κουτί»

203

«Δεν εντοπίστηκαν επικίνδυνες ουσίες, μία σορός έχει εντοπιστεί και μία δεύτερη έχει ανασυρθεί» επιβεβαίωσε ο εκπρόσωπος του Πυροσβεστικού Σώματος για την αεροπορική τραγωδία με το αεροσκάφος Antonov στην Καβάλα.

Λίγο μετά τις 19:00 ο Διοικητής του ΤΕΝΞ, ανέφερε ότι έχουν εντοπιστεί οι 7 από τις 8 σορούς και μέχρι στιγμής έχουν ανασυρθεί οι 3. Επίσης έχει βρεθεί το αντικείμενο της φωτό που πιθανολογείται ότι είναι το ένα από τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους.

Η επιχείρηση για την ανάσυρση των σορών συνεχίζεται, ενόσω συμπληρώνεται ώρα με την ώρα το «παζλ» των πληροφοριών γύρω από τη συντριβή του αεροσκάφους που μετέφερε φορτίο 11,5 τόνων με πυρομαχικά.

Όπως περιέγραψε νωρίτερα ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής, στην έκτακτη ενημέρωση για την αεροπορική τραγωδία, οι αρχές ενημερώθηκαν αμέσως μετά την πρόσκρουση και εφαρμόστηκε το πρωτόκολλο ενεργειών σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Ο δήμαρχος Παγγαίου, Φίλιππος Αναστασιάδης, δήλωσε νωρίτερα πως σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, δεν εντοπίστηκαν επικίνδυνα τοξικά ή άλλα στοιχεία στο σημείο, όπου συνετρίβη το αεροπλάνο. Στις 18:00 πραγματοποιείται έκτακτη ενημέρωση της Πυροσβεστικής αναφορικά με το αεροπορικό δυστύχημα.

ΥΠΑ: Πώς εξελίχθηκαν τα 38 λεπτά της μοιραίας πτήσης στον εθνικό εναέριο χώρο

Αναλυτική ενημέρωση σχετικά με τη συντριβή του αεροσκάφους Antonov στην περιοχή της Καβάλας, το Σάββατο 16 Ιουλίου, έδωσε στη δημοσιότητα η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Πιο αναλυτικά το ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος τύπου Antonov 12, απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στην Σερβία με οκταμελές (8) πλήρωμα και εντεκάμιση (11,5) τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods).

Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα) με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν) και την Σαουδική Αραβία (Ριάντ).

Στον ελληνικό εναέριο χώρο εισήλθε στις 22:09 τοπική ώρα.

Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών – Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης.

Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα (4) αναφέροντας: «may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα».

Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται. Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα.

Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ενημέρωσε το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης για την κατάσταση κινδύνου και εν συνεχεία για την απώλεια επικοινωνίας και ξεκίνησε άμεσα η διαδικασία εντοπισμού, έρευνας και διάσωσης.

Παράλληλα κινητοποιήθηκαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς (Πυροσβεστική Υπηρεσία, Ελληνική Αστυνομία, Πολιτική Προστασία, Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τοπικοί φορείς) για την απώλεια στίγματος του αεροπλάνου στην ευρύτερη περιοχή της Καβάλας.

Για το αεροπορικό δυστύχημα έχει επιληφθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ)