Τιμώντας το Γλύπτη Ευθύμιο Καλεβρά

Η ζωή και το έργο του από την Ε.Π.Μ. Κατερίνης

183

Ρεπορτάζ: Περικλής Χατζηγιάννης

Τη ζωή και το έργο του αείμνηστου Πιεριέα γλύπτη, με καταγωγή από τον Καταχά του Δήμου Πύδνας-Κολινδρού, Ευθύμιου Καλεβρά, αποτιμά η Εφορεία  Λόγου και Τέχνης της Εταιρείας Πιερικών Μελετών-Εστία Πιερίδων Μουσών Κατερίνης, στη βραδιά αφιέρωμα στον πολυτάλαντο καλλιτέχνη, την Παρασκευή 29 Απριλίου 2022, στις 7:30 μ μ.

Η εκδήλωση που αποτελεί μέρος των δρώμενων της Εστίας «ΕΑΡΙΝΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΜΟΥΣΩΝ» θα φιλοξενηθεί στην Αστική Σχολή Κατερίνης, όπου εκτίθεται μέρος του έργου του, με κεντρικό ομιλητή τον δημοσιογράφο και συγγραφέα, Θεοχάρη Μπικηρόπουλο.

Η πρόεδρος της Εταιρείας Πιερικών Μελετών-Εστία Πιερίδων Μουσών Κατερίνης. Στέλλα Τζιτζιλή, εν όψει της τιμητικής βραδιάς, επισκέφθηκε το εργαστήριο και εκθετήριο του Ευθύμιου Καλεβρά, στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τον Καταχά, όπου ξεναγήθηκε από την κόρη του εκλιπόντος, Ηλέκτρα.

Η κ. Τζιτζιλή ιδιαίτερα συγκινημένη από την πληθώρα των μοναδικής αξίας έργων του καλλιτέχνη, συζήτησε με την κόρη του για το διαδικαστικό μέρος της εκδήλωσης, επισημαίνοντας: «Είναι το ελάχιστο που οφείλουμε στον αείμνηστο δημιουργό που καταξίωσε τον τόπο μας με την τέχνη της γλυπτικής. Η Εστία διαχρονικά τίμησε και τιμά τους σκαπανείς όλων των αριστουργημάτων των χεριών και της σκέψης.»

Από την πλευρά της η Ηλέκτρα Καλεβρά, αφού ευχαρίστησε την Εστία για την τιμητική  εκδήλωση, τόνισε: «Ο πατέρας μου προσπαθούσε μέσα από το μάρμαρο ή την πέτρα, αγγίζοντας τα, να διαβάσει την ψυχή του υλικού πριν ξεκινήσει να φιλοτεχνεί ένα έργο. Εμπνέονταν από την Ελλάδα και την πατρίδα του τον Πόντο και από τη γυναίκα σε όλες της εκφάνσεις της ανθρώπινης ζωής, Μάνα και ερωμένη, ψυχή και δύναμη.»

Για να καταλήξει: «Εύχομαι να συνεχίσει ο κόσμος να αγαπά την τέχνη του Ευθύμιο Καλεβρά, μια τέχνη που την υπηρέτησε πιστά τόσα χρόνια. Παράλληλα επιθυμώ να γίνει επισκέψιμος ο χώρος του εργαστηρίου στο χωριό του, τον Καταχά Πιερίας, έναν υπέροχο χώρο με έργα, προπλάσματα  και σκίτσα του γλύπτη. Για να περάσει το έργο του στην αθανασία, γιατί τι είναι η τέχνη, μια μορφή αθανασίας.»