Παίρνει φωτιά ο ανταγωνισμός στην συνδρομητική TV

Αυξημένη κινητικότητα παρουσιάζεται το τελευταίο διάστημα στην συνδρομητική τηλεόραση στην χώρα μας. Οι νέες αφίξεις ανατρέπουν τις ισορροπίες και ο ανταγωνισμός κορυφώνεται. Πώς διαμορφώνεται το νέο σκηνικό.

401

Ελληνικές και ξένες online συνδρομητικές πλατφόρμες κάνουν πρεμιέρα στην χώρα μας διεκδικώντας μια θέση στην ελληνική αγορά η οποία για πρώτη φορά φέτος το καλοκαίρι αναμένεται να είναι  «γεμάτη» με τους Έλληνες καταναλωτές να έχουν πολλαπλές επιλογές.

Η πλατφόρμα ANT1+, που ξεκίνησε πρόσφατα την εμπορική της λειτουργία, η άφιξη μέσα στον Ιούνιο του Disney+ και αμέσως μετά του HBO Max θα αλλάξουν το σκηνικό.

Από την άλλη πλευρά, οι εγχώριοι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι Cosmote, Vodafone και  Wind-Nova ετοιμάζονται για νέες κινήσεις για να κρατήσουν τα μερίδια αγοράς τους τα οποία αυξάνονται το τελευταίο διάστημα λόγω του περιορισμού της πειρατείας.

Βέβαια δεν πρέπει κανείς να ξεχνά το Netflix, καθώς και τις υπηρεσίες Amazon Prime και  Apple TV που έχουν κερδίσει μερίδιο της ελληνικής αγοράς, η οποία, φαίνεται ωστόσο να έχει πολλά περιθώρια ανάπτυξης.

Η υπηρεσία του ANT1

To ANT1+ ξεκίνησε πρόσφατα με τιμή γνωριμίας τα 4,99 ευρώ τον μήνα για τους τρεις πρώτους μήνες και στη συνέχεια η συνδρομή διαμορφώνεται στα 7,99 ευρώ τον μήνα.

Η νέα συνδρομητική πλατφόρμα έχει συμφωνίες με εταιρείες παραγωγής του εξωτερικού για την προβολή ταινιών και σειρών, αλλά και μια πλούσια βιντεοθήκη. Ωστόσο, το βάρος πέφτει στο ελληνικό περιεχόμενο και ειδικότερα σε παραγωγές του ANT1 που θα προβάλλονται αποκλειστικά στην συνδρομητική πλατφόρμα.

Η αρχή θα γίνει με τη σειρά “Σέρρες” του Γιώργου Καπουτζίδη, ενώ μέσα στη χρονιά θα ακολουθήσουν και άλλες σειρές όπως “H Γέφυρα” που εξελίσσεται παράλληλα σε Ελλάδα και Τουρκία.

Ο όμιλος Antenna έχει διασφαλίσει τα δικαιώματα του Μουντιάλ του 2022, αλλά ακόμη δεν είναι γνωστό αν θα επιτραπεί η μετάδοση των αγώνων σε συνδρομητικό κανάλι ή αν το ANT1+ θα έχει τον απαραίτητο αριθμό συνδρομητών για να μπορεί να μεταδίδει τους αγώνες.

Disney+ και HBO Max

Στις 14 Ιουνίου θα πραγματοποιηθεί το ντεμπούτο του Disney+ στη χώρα μας. Η streaming υπηρεσία της Walt Disney έρχεται με μηνιαία συνδρομή ύψους 8,99 ευρώ, ενώ προσφέρεται και η δυνατότητα ετήσιας συνδρομής με 89,90 ευρώ.

Το Disney+ θα προσφέρει χιλιάδες τίτλους Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic και περιεχόμενο γενικής ψυχαγωγίας, με τις πιο πρόσφατες παραγωγές των 20th Century Studios, Disney Television Studios, FX και Searchlight Pictures.

Μέσα στους επόμενους μήνες θα γίνει διαθέσιμο στη χώρα μας και το HBO Max. Ήδη η Warner Media έχει στελεχώσει το γραφείο της στην Ελλάδα και όπως φαίνεται όλα είναι έτοιμα για τη συνδρομητική πλατφόρμα που θα προσφέρει περιεχόμενο από τη Warner Bros και τα κανάλια HBO, DC και Cartoon Network.

Ακόμη, με το δεδομένο πως θα ακολουθηθεί ότι ισχύει και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές, μέσω της πλατφόρμας θα διατίθενται και οι καινούργιες ταινίες της Warner Bros, 45 ημέρες μετά από την κυκλοφορία τους στους κινηματογράφους.

Η απάντηση των «παλαιών παικτών»

Cosmote TV και Nova «στηρίζουν» το πρόγραμμά τους στο αθλητικό περιεχόμενο, το οποίο δεν παρέχουν οι διεθνείς πλατφόρμες, αλλά και το οποίο αποτελεί βασικό παράγοντα προσέλκυσης εταιρικών πελατών.

Η Cosmote TV έκλεισε το 2021 με 624.195 συνδρομητές, ενώ η streaming υπηρεσία της έχει ξεπεράσει τα 350.000 νοικοκυριά. Στο αθλητικό περιεχόμενο περιλαμβάνονται διοργανώσεις όπως η Super League (σ.σ. έχει τα δικαιώματα μετάδοσης των εντός έδρας αγώνων των ΑΕΚ, Απόλλωνα Σμύρνης, Βόλου, Ιωνικού, Λαμίας, ΟΦΗ, Παναθηναϊκού και Παναιτωλικού) και το Κύπελλο Ελλάδας Ποδοσφαίρου, καθώς και τα UEFA Champions League, UEFA Europa League και UEFA Europa Conference League.

Ακόμη η συνδρομητική τηλεόραση της Cosmote έχει επεκτείνει τις επιλογές που προσφέρει σε σειρές και ταινίες μέσω συμφωνιών όπως αυτή με τη Paramount που περιλαμβάνει την προβολή δημοφιλών σειρών από τα μεγάλα εθνικά δίκτυα της CBS, SHOWTIME, CW κλπ αλλά και τη streaming υπηρεσία Paramount+.

Πρόσφατα έκλεισε και συμφωνία με τα BBC Studios που περιλαμβάνει περισσότερες από 45 ώρες νέων σειρών και νέων κύκλων σειρών σε Α’ τηλεοπτική μετάδοση.

Από την πλευρά της η Nova, που βρίσκεται σε διαδικασία συγχώνευσης με της Wind,  έχει ως βασικό εργαλείο την πλατφόρμα ΕΟΝ της μητρικής United Group. H Nova, έχει ρίξει ιδιαίτερο βάρος στο αθλητικό περιεχόμενο προβάλλοντας τα εντός έδρας παιχνίδια Ολυμπιακού, ΠΑΟΚ, Άρη, Αστέρα Τρίπολης, Ατρόμητου και ΠΑΣ Γιάννινα για τη Super League καθώς και διοργανώσεις όπως La Liga, Bundesliga, και Ligue 1.

Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία η Nova είχε περίπου 318.000 ιδιώτες συνδρομητές σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ οι συνδρομητές της Wind Vision υπολογίζονται στους 80.000.

Τέλος η Vodafone στηρίζει την στρατηγική της  σε ισχυρές συμμαχίες. Πληροφορίες θέλουν την  Vodafone Ελλάδας να βρίσκεται πολύ κοντά σε συμφωνίες, τόσο με την WarnerMedia όσο και με την Walt Disney για την προβολή των HBO Max και Disney+ μέσω της Vodafone ΤV, με μια ενιαία συνδρομή.

Η διείσδυση στην χώρα μας

Αυξάνεται, αλλά με αργό ρυθμό, παραμένοντας σε χαμηλό επίπεδο σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στη χώρα μας.

Σύμφωνα με τη μελέτη της διεθνούς εταιρείας ερευνών περί την τεχνολογία Omdia Technology, της οποίας τα στοιχεία – εκτιμήσεις περιλαμβάνουν και τις streaming υπηρεσίες, το 2022 οι συνδέσεις (μοναδικοί λογαριασμοί χωρίς να υπολογίζεται τυχόν διαμοιρασμός τους) στις συνδρομητικές πλατφόρμες (Cosmote TV, Nova, Vodafone TV, συμπεριλαμβανομένων και των ξένων πλατφορμών τύπου Netflix) προβλέπεται ότι θα διαμορφωθούν σε 1,786 εκατ. με τη διείσδυση 42%.

Η εκτίμηση για το 2021 είναι ότι έκλεισε με 1,683 εκατ. συνδέσεις, διείσδυση 39,7%, ενώ το 2020 καταγράφηκαν 1,570 εκατ. συνδέσεις με τη διείσδυση 37,1%.

Οι ευρωπαϊκές χώρες με τα χαμηλότερα ποσοστά στην αγορά της συνδρομητικής (Βουλγαρία, Κροατία, Τσεχία και Ιταλία) συγκριτικά με τις υπόλοιπες κινούνται στην περιοχή του 75% με 85%, δηλαδή έχουν διπλάσια διείσδυση σε σχέση με την Ελλάδα.

Να σημειωθεί ότι οι ξένες πλατφόρμες streaming που προσφέρουν υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα (Netflix, Apple TV+, Amazon Prime και σύντομα Disney Plus και HBO max) δεν υπόκεινται σε καμία φορολόγηση. Αντιθέτως, η τελική τιμή που πληρώνει ένας συνδρομητής κάθε μήνα για να έχει στη διάθεσή του ποιοτικό περιεχόμενο από τις ελληνικές πλατφόρμες, επιβαρύνεται περίπου με 30% επί της τιμής, χωρίς τον φόρο συνδρομητικής τηλεόρασης.