Οι εικόνες από την “Αττική Οδό” .. συμπυκνώνουν το περιεχόμενο της καπιταλιστικής ανάπτυξης και της περιβόητης ιδιωτικής πρωτοβουλίας

269

Του Παναγιώτη Σαββίδη,

Οι εικόνες που είδαμε στην «Αττική οδό» με τους αποκλεισμένους οδηγούς από προβλεπόμενη εδώ και μέρες χιονόπτωση, αντανακλά την δυσαρμονία που υπάρχει ανάμεσα στα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων και στην ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών.

Η «Αττική οδό» είναι επιχειρηματικός  όμιλος που το κράτος της παραχώρησε  οδικούς άξονες αφού πρώτα επιδοτήθηκε αδρά από αυτό με αρκετά εκατομμύρια.

Πλειοψηφική συμμετοχή με το (65,85%) των μετοχών της «Αττική οδό» έχει η «Ελλάκτωρ» ή οποία από πέρυσι τον Ιανουάριο πούλησε πλειοψηφικό πακέτο μετοχών στο Ολλανδικό funs «Reggeborgh Invest».

Και κάπως έτσι φτιάχνετε ο  «αγγελικά» πλασμένος καπιταλιστικός κόσμος, για να θωρακίζουν και να αυξάνουν τα κέρδη τους οι κατέχοντες του πλούτου.

Η ιδιωτικοποίηση δημόσιων υποδομών της χώρας όπως οι δρόμοι δεν γίνονται για την παροχή καλύτερων υπηρεσιών όπως προπαγανδίσουν χρόνια τώρα τα διάφορα επιτελεία της «ελεύθερης» οικονομίας και καπιταλιστικής αγοράς.

Τα πλειοψηφικά μετοχικά πακέτα  αυτών των εταιριών βρίσκονται σε χέρια που βλέπουν και μετράνε  μόνο κέρδη  χωρίς να υπολογίζουν ανθρώπινες ανάγκες και ζωές.

Λέτε το Ολλανδικό Fund που κατέχει το πλειοψηφικό κομμάτι της «Ελλάκτωρ», που αυτή έχει την πλειοψηφία στην «Αττική οδό», να στεναχωρήθηκε για την κατάσταση που διαμορφώθηκε με την χιονόπτωση στον αυτοκινητόδρομο και ταλαιπωρήθηκαν χιλιάδες άνθρωποι?

Η «Αττική οδό» έχει εισπράξει τα τελευταία 15 χρόνια  από τα διόδια 2,93 δις ευρώ βάζοντας καθαρά κέρδη 770εκ ευρώ και επίσης διεκδικεί από το δημόσιο 87εκ ευρώ αποζημίωση για διαφυγόντα κέρδη λόγο «κοροναιού».

Αυτές οι εταιρίες που τις κάνουν τεμενάδες όλες οι αστικές κυβερνήσεις κα προαναγγέλλονται ως «σωτήρες» που θα φέρουν  την «ανάπτυξη», αυτό που επιδιώκουν είναι να αποσπάσουν όσο γίνεται μεγαλύτερα μερίδια κερδών  και να ανταπεξέλθουν στον ανελέητο οικονομικό ανταγωνισμό, αποσυμφορίζοντας όσο γίνεται περισσότερα συσσωρευμένα κεφάλαια για να μην απαξιωθούν.

Για αυτό χρηματοδοτούνται και στηρίζονται από το αστικό κράτος και τις κυβερνήσεις του με ότι συνεπάγεται αυτό για τις ανάγκες και τα δικαιώματα του λαού.

Αυτή η πολιτική κινείται στην  στρατηγική που αποβλέπει σε μια  μονομερή και άναρχη ανάπτυξη, δεν παίρνει υπόψη τις δυνατότητες και τις ανάγκες της χώρας και του λαού, αλλά έχει ως κριτήριο την γρήγορη και μέγιστη κερδοσκοπική απόδοση των καπιταλιστικών επιχειρήσεων, των μονοπωλίων.

Σε αυτή την κατεύθυνση ξεπουλιούνται λιμάνια, αεροδρόμια, δρόμοι, τραίνα, βουνά, ορεινοί όγκοι, και αποσυνθέτουν με συγκεκριμένες πολιτικές και οδηγίες της ΕΕ τον παραγωγικό ιστό της χώρας.

Στις εικόνες που είδαμε με την χιονόπτωση στην «Αττική οδό» συμπυκνώνεται το περιεχόμενο της καπιταλιστικής ανάπτυξης και της περιβόητης ιδιωτικής πρωτοβουλίας που κονιορτοποιεί την ανάγκη για προστασία και ασφάλεια των οδηγών σε καιρικά φαινόμενα  όπως το χιόνι, χάριν των κερδών.

Γιατί  για την εταιρία που κερδίζει εκατομμύρια από την εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου θεωρείται  κόστος να  υπήρχε σχέδιο αντιμετώπισης τέτοιων καιρικών συνθηκών έχοντας το ανάλογο εκπαιδευμένο προσωπικό που θα χειρίζεται  εκχιονιστικά μηχανήματα,  αλατιέρες, εκσκαφείς και λοιπά εργαλεία – μηχανήματα που χρειάζονται για να μένουν οι δρόμοι ανοιχτοί και ασφαλείς.

Η ανάπτυξη που ευαγγελίζονται είναι βαθιά αντιλαϊκή και επικίνδυνη για τον λαό.

Αντεπίθεση, ανατροπή είναι η επιλογή.