Πιερία: οι ξεχασμένοι αρχαιολογικοί μας θησαυροί

1020

Ντόρος γίνεται τελευταία σε εθνικό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο για το τεράστιο θέμα της επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα. Και γιατί όχι, άλλωστε ο Παρθενώνας, η Ακρόπολη, είναι το σήμα κατατεθέν της Ελλάδας.

Όλα τα μουσεία του κόσμου είναι γεμάτα με Ελληνικά αριστουργηματικά αντικείμενα τέχνης, γεωμετρικά και κλασσικής εποχής αγγεία, τα οποία απομακρύνθηκαν από την Ελλάδα με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο. Ωστόσο, εκτίθενται σε μουσεία για να τα δουν εκατομμύρια επισκεπτών και ας μας επιτραπεί η σκέψη ότι εκεί ίσως τα δουν περισσότεροι επισκέπτες από όσοι τα δουν εάν εκτίθεντο στην Ελλάδα και αυτό γιατί δεν έχει γίνει σωστό “marketing” όλων των αρχαιολογικών μας χώρων και των μουσείων που βρίσκονται διάσπαρτοι σε όλη την Ελλάδα.

Γιατί Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα.

Όπως και στην υπόλοιπη Ελλάδα, έτσι και εμείς εδώ στην Πιερία, έχουμε εξίσου σπουδαίους αρχαιολογικούς θησαυρούς, ξεχασμένους από την Κεντρική Κυβέρνηση και συγκεκριμένα από το Υπουργείο Πολιτισμού – ίδε αρχαιολογικός χώρος του Δίου, αρχαιότητες Βόρειας Πιερίας, Τάφοι Κορινού.

Έχουμε τους σπουδαίους Μακεδονικούς Τάφους στον Κορινό, ένας εκ των οποίων ταυτοποιήθηκε με τον ο Τάφο της Ολυμπιάδας – μητέρας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, μέσα στον οποίο βρέθηκαν εξίσου εξαιρετικά γλυπτά, όπως ο «οικουρός» μολοττικός κύων «Τρίακος», ο Ελληνικός ποιμενικός φύλακας δηλαδή, οι ανάγλυφες μαρμάρινες θύρες του τάφου, το λυχνάρι και άλλα πολλά, τα οποία πήρε μαζί του ο Heuzey, μετά την ανασκαφή του.

Μήπως θα πρέπει να γίνει και γι αυτά μια Παγκόσμια κίνηση για να επιστραφούν από το Λούβρο όπου είναι αποθηκευμένα ;

Ας ξεκινήσουν οι Βουλευτές της Πιερίας, οι Δήμοι, η Εφορία Αρχαιοτήτων, οι Τοπικοί Φορείς, οι Πνευματικοί και Πολιτιστικοί Σύλλογοι να κινούνται προς αυτό γιατί τα συμφέρονται που διακυβεύονται είναι πολλά, οικονομικά, τουριστικά, προβολής του τόπου μας κλπ.

Εμπρός λοιπόν κύριοι, να ένα πεδίο δόξης λαμπρό για όποιον σέβεται και ασχολείται με τον πολιτισμό.

Ε.Ζ.