Ξέμεινε από e-pass η Αττική Οδός – Τι συμβαίνει με τους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους

218

Χωρίς e-pass έχει μείνει το τελευταίο διάστημα η Αττική Οδός το οποίο διασφαλίζει αυτόματες διελεύσεις με μικρότερο κόστος στους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου.

Αιτία, η παγκόσμια έλλειψη μικροτσίπ τα οποία χρησιμοποιούνται για την παραγωγή οποιασδήποτε μικρής ή μεγάλης συσκευής, μία κατάσταση που ασκεί σημαντικές πιέσεις σε πολλούς κλάδους της παγκόσμιας οικονομίας.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να καταγράφονται ελλείψεις προϊόντων από αυτοκίνητα…μέχρι κονσόλες, κινητά, τάμπλετ και συσκευές e-pass.

Σε ερώτηση για την έλλειψη μηχανημάτων αυτόματης διέλευσης, τα στελέχη της Αττικής Οδού επισημαίνουν ότι “λόγω της πανδημίας COVID-19 έχουν παρουσιαστεί, σε παγκόσμιο επίπεδο, ελλείψεις και δυσλειτουργίες στην εφοδιαστική αλυσίδα παραγωγής μικροεπεξεργαστών (microchips) που αποτελούν βασικό εξοπλισμό των συσκευών πομποδεκτών, με τις προμηθεύτριες εταιρείες να περιορίζουν τη διάθεσή τους σε όλους τους πελάτες τους”.

Αναφορικά με το πότε αναμένεται να ομαλοποιηθεί η κατάσταση, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά “η πληροφόρηση που έχουμε σήμερα είναι ότι οι συνθήκες προβλέπεται να εξομαλυνθούν στο 1ο εξάμηνο του 2022. Βέβαια αυτό θα εξαρτηθεί από τις επιπτώσεις που ενδέχεται να δημιουργηθούν από τη διάδοση της μετάλλαξης Όμικρον του κοροναϊού”.

Για την αντιμετώπιση των ζητημάτων που προέκυψαν και για τη διευκόλυνση των συνδρομητών της Αττικής Οδού και την αξιοποίηση των ειδικών εκπτώσεων που προσφέρονται, παραχωρούνται προσωρινά προς άμεση χρήση Κάρτα Λογαριασμού αντί για ηλεκτρονική συσκευή e-PASS.

Σύμφωνα με την Αττική Οδό, η Κάρτα Λογαριασμού εξασφαλίζει έκπτωση στις διελεύσεις στην Αττική Οδό, βάσει του συνδρομητικού προγράμματος που επιλέγεται, γρήγορη και ασφαλή ανέπαφη συναλλαγή στις λωρίδες με εισπράκτορα και αποφυγή συναλλαγής με μετρητά, έκδοση Μηνιαίου Λογαριασμού καθώς και πρόσβαση σε πλήθος ηλεκτρονικών υπηρεσιών μέσω της πλατφόρμας my e-PASS

Η Κάρτα Λογαριασμού χρησιμοποιείται μόνο στην Αττική Οδό και όχι στους άλλους αυτοκινητόδρομους.

Προτεραιότητα στη διάθεση πομποδέκτη όταν επέλθει βελτίωση των συνθηκών, θα έχουν όσοι έχουν λάβει Κάρτα Λογαριασμού.

Τι συμβαίνει στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους

Χωρίς ελλείψεις και προβλήματα στην επάρκεια πομποδεκτών καταγράφεται η κατάσταση στους υπόλοιπους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας (Νέα Οδός, Κεντρική Οδός, Ολυμπία Οδός, Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου).

Σε αυτό συνέβαλλε η παραγγελία και προμήθεια μεγάλων ποσοτήτων μηχανημάτων αυτόματης διέλευσης από τους παραχωρησιούχους πριν από μερικούς μήνες με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ορατός – στην παρούσα τουλάχιστον φάση – κίνδυνος να καταγραφούν ελλείψεις.

Να σημειωθεί ότι η Αττική Οδός με βάση τα στοιχεία του 2019, έχει διαθέσει 648 χιλιάδες ηλεκτρονικούς πομποδέκτες καθώς είναι και ο μοναδικός αυτοκινητόδρομος εντός αστικού ιστού.

Η Νέα Οδός με βάσει τα ίδια στοιχεία έχει διαθέσει 102 χιλιάδες πομποδέκτες, η Ολυμπία Οδός 65 χιλιάδες, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου 55 χιλιάδες και η Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου 22 χιλιάδες e-pass.