Το 2ο ΕΠΑΛ Κατερίνης στην Ποτέντζα της Ιταλίας στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού προγράμματος ΚΑ2

210

Με άριστη οργάνωση και θετικές κριτικές ολοκληρώθηκε η συνάντηση εκπαιδευτικών και μαθητών του προγράμματος Erasmus+, με τίτλο «Together for our Future” στην Ποτέντζα. Το 2ο ΕΠΑΛ Κατερίνης στο πλαίσιο του παραπάνω εγκεκριμένου ευρωπαϊκού προγράμματος οργάνωσε και υλοποίησε  εκπαιδευτική επίσκεψη στην Ιταλία, και συγκεκριμένα στην πόλη Ποτέντζα (Potenza).

Στο πρόγραμμα, το οποίο διήρκησε από τις 29/11 έως και 03/12/2021, συμμετείχαν δύο καθηγήτριες και τέσσερις μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Κατερίνης. Στο εν λόγω πρόγραμμα συμμετέχουν σχολεία Δευτοβάθμιας Εκπαίδευσης από την Ελλάδα, την Τουρκία, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία, την Βουλγαρία και την Ιταλία. Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα ήταν: το Agrupamento de Escolas de Castro Daire από την Πορτογαλία, το Liceul Tehnologic „Eremia Grigorescu” Târgu Bujor από την Ρουμανία , το Saniye Husamettin Ozaltin Ortaokulu από την Τουρκία και το 2ο Επαγγελματικό Λύκειο Κατερίνης από την Ελλάδα, το σχολείο  SU “Konstantin Velichkov” της Βουλγαρίας απουσίαζε λόγω των μέτρων στην χώρα τους  Η υποδοχή όλων των συμμετεχόντων του προγράμματος έγινε από το σχολείο: Liceo Rosa-Gianturco  στην Potenza.

Οι στόχοι της συνάντησης – επίσκεψης περιγράφονται συνοπτικά  ως εξής:

  • Συνάντηση συντονιστών  για την συνολική διαχείριση του προγράμματος, προώθηση του προγράμματος, διάχυση αποτελεσμάτων, αρμοδιότητες κάθε χώρας. Σχεδιασμός των κοινών δραστηριοτήτων μαθητών και καθηγητών  του 2ουέτους  του προγράμματος

Διαφορετικοί αλλά  τελικά ίδιοι! Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες μικτών εθνικοτήτων, ώστε να επικεντρωθούν στις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ τους σε 5 τομείς: μαγειρική, ειδικές περιστάσεις, διακοπές, οικογενειακή ζωή και κατοικίδια στο σπίτι. Έγινε διάλεξη από ιταλίδα καθηγήτρια για το πώς γράφεται ένα δοκίμιο και  το παραδοτέο ήταν ένα ατομικό δοκίμιο για το θέμα που επέλεξε η κάθε ομάδα  το οποίο δημοσιεύτηκε σε πλατφόρμα Padlet και ακολούθησε ανατροφοδότηση με κουίζ Kahoot οποίο είχε βραβεία για τους τρείς πρώτους νικητές.

  • Οι μαθητές σχεδίασαν το μέλλον τους περιγράφοντας τα σχέδια, τις επιθυμίες τους και το επάγγελμα που επιθυμούν να ακολουθήσουν τα οποία καταγράφηκαν και συζητήθηκαν στην ολομέλεια. Έγινε διάλεξη Ιταλίδας εκπαιδευτικού σχετικά με πρακτικές συγγραφής βιογραφικού σημειώματος.
  • Οι καθηγητές συζήτησαν για τις πρακτικές που ακολούθησε η κάθε χώρα κατά την διάρκεια των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας σχετικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Έγινε ανταλλαγή απόψεων και πρακτικών
  • Αξιολόγηση της συνάντησης με συμπλήρωση ερωτηματολογίων από τους μαθητές και καθηγητές των συμμετεχόντων χωρών

Κατά την διάρκεια της παραμονής τους στην Ποτέντζα οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Κατερίνης συμμετείχαν σε μια σειρά εκπαιδευτικών και πολιτιστικών δράσεων. Πιο συγκεκριμένα:

  • Επίσκεψη στο δημαρχείο το αρχαιολογικό μουσείο, τον Καθεδικό Ναό και το θέατρο  της Ποτέντζα,
  • Ομαδική ημερήσια εκδρομή στη Ματέρα. Η Ματέρα είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά Όρη στη νότια Ιταλία. Είναι διάσημο για το «Sassi» (στα ιταλικά «πέτρες»), δηλαδή τα σπίτια λαξευμένα από πέτρα. Αποτελεί Μνημείο Κληρονομιάς της Unesco από το 1993 και το 2019 έγινε η ευρωπαϊκή πολιτιστική πρωτεύουσα.
  • Επίσκεψη στο Κάστρο Federico II και στον Καθεδρικό Ναό στο Melfi και τις λίμνες Monticchio

Για την επόμενη συνάντηση αποφασίστηκε να γίνει εκτίμηση της κατάστασης της πανδημίας σε κάθε χώρα μέχρι τα Χριστούγεννα έτσι ώστε να αποφασιστεί η επόμενη μετακίνηση.