Γ.Σ. ΕΛΜΕ ΠΙΕΡΙΑΣ: «Εισήγηση ΣΥΝΕΚ προς τις Γενικές Συνελεύσεις»

54

Η ΝΔ από την πρώτη μέρα της διακυβέρνησής της, επιδόθηκε σε έναν αγώνα δρόμου για την σαρωτική αναδιάρθρωση της ελληνικής κοινωνίας και του κράτους τόσο στο πεδίο της οικονομίας και της εργασίας όσο και στο πεδίο των θεσμών και της δημοκρατίας. Στόχος της είναι αξιοποιώντας την πανδημία και την οικονομική κρίση ως «ευκαιρία» να υλοποιήσει το αντιλαϊκό νεοφιλελεύθερο πρόγραμμά της και  να επιβάλλει νέους όρους συσσώρευσης και συγκέντρωσης του κεφαλαίου σε βάρος των εργαζομένων και των μεσαίων στρωμάτων. Την ίδια στιγμή επιχειρεί να διατηρήσει τις προσβάσεις της σε τμήματα των λαϊκών στρωμάτων κινητοποιώντας όλο το ιδεολογικό και πολιτικό οπλοστάσιο της άκρας  δεξιάς: εθνικισμός,  ρατσισμός, μισογυνισμός, ομοφοβία,  αντιπροσφυγική υστερία, δόγμα νόμος και τάξη. Μέσα σε αυτό το δυσμενές κλίμα, η κυβέρνηση, πιστή στις ακραίες νεοφιλελεύθερες επιλογές της, ξεπουλάει τη ΔΕΗ και προετοιμάζει και την πώληση του νερού, ζωτικής σημασίας κοινωνικά αγαθά στα οποία όλος ο πληθυσμός πρέπει να έχει πρόσβαση. Η ύφεση, η αύξηση του χρέους, η αύξηση της ανεργίας, η άνοδος των τιμών σε βασικά αγαθά είναι τα αποτελέσματα της πολιτικής της κυβέρνησης. Ταυτόχρονα, η εγκληματική διαχείριση της πανδημίας, με την «ατομική ευθύνη» και τον διχασμό της κοινωνίας να είναι συνεχώς στην ατζέντα της κυβέρνησης για να αποκρύψει την απουσία υποστηρικτικών μέτρων και τις επιπτώσεις των πολιτικών επιλογών στη δημόσια υγεία, την καθιστά απόλυτα υπεύθυνη για χιλιάδες θανάτους που θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί αλλά και για τη διάλυση  της κοινωνικής συνοχής.

Στην Παιδεία έχει ήδη προωθήσει – νομοθετήσει  μια σειρά πολιτικών, παρά τις μαζικές αντιδράσεις του εκπαιδευτικού κινήματος:  “Αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών”, αναγραφή διαγωγής στα απολυτήρια, πρότυπα σχολεία των “αρίστων”, κάμερες στην τάξη, τηλεκπαίδευση με απουσίες στα υπό κατάληψη σχολεία, αλλαγές ωρολογίων προγραμμάτων με  συρρίκνωση διδακτικών αντικειμένων, δοτά υπηρεσιακά συμβούλια χωρίς δημοκρατικά εκλεγμένους αιρετούς,  περιορισμός των διαδηλώσεων και των απεργιών, εξίσωση επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων ιδιωτικών κολλεγίων και αποφοίτων δημόσιων πανεπιστημίων,  αποκλεισμός δεκάδων χιλιάδων μαθητών από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, ηλεκτρονικό φακέλωμα και αστυνομία στα Πανεπιστήμια, Τράπεζα θεμάτων στο Λύκειο, ξεπούλημα των προσωπικών δεδομένων της εκπαιδευτικής κοινότητας στην πολυεθνική Cisco, συγχωνεύσεις  εκατοντάδων τμημάτων και υποχρεωτικές υπερωρίες για να καλυφθούν τα χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά, εγκληματική διαχείριση της πανδημίας στα σχολεία και απόρριψη όλων των σχετικών μέτρων που πρότεινε η εκπαιδευτική κοινότητα. Η δημοκρατία και η αξιοκρατία, η συλλογικότητα, η συμμετοχή και η συνεργασία, το παιδαγωγικό πλαίσιο και οι αρχές, υποκαθίστανται από συγκεκαλυμμένες πελατειακές σχέσεις, γραφειοκρατία και συγκεντρωτισμό μέσα από πλήθος  μονοπρόσωπων οργάνων τα οποία θα είναι αρεστά στην εκάστοτε εξουσία.

Η πολυδιαφημισμένη “αξιολόγηση” των νόμων 4692/20 και 4823/21 η οποία απορρίφθηκε με τη μαζική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην απεργία – αποχή, δεν είναι παρά μια επιπλέον γραφειοκρατική διαδικασία, που αποπροσανατολίζει από τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης και στοχοποιεί τους εκπαιδευτικούς για ελλείψεις και αδυναμίες για τις οποίες δεν είναι υπεύθυνοι. Διεθνείς μελέτες έδειξαν ότι, όπου εφαρμόστηκε αυτού του τύπου η αξιολόγηση, όχι μόνο δεν επήλθε βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, αλλά αντίθετα, λόγω της επιπλέον επαγγελματικής εξουθένωσης και του ανταγωνιστικού κλίματος, παραμερίστηκαν οι παιδαγωγικές αρχές και αυξήθηκαν  οι μορφωτικές ανισότητες. Η βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης απαιτεί αύξηση της χρηματοδότησης, κάλυψη των κενών εκπαιδευτικών, μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών ανά τμήμα, σύγχρονες κτιριακές υποδομές, τεχνολογικό και λοιπό εξοπλισμό, προγράμματα σπουδών (με ανάλογα βιβλία και εποπτικό υλικό)  σύμφωνα με τις σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές, κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και μείωση των εξετάσεων που οδηγούν σε στείρα γνώση και ανάγκη παραπαιδείας. 

Η κυβέρνηση αδυνατώντας  να πείσει για την ορθότητα της πολιτικής της, την οποία απέρριψε σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα, χρησιμοποίησε απειλές και εκφοβισμό και όταν ούτε αυτά λειτούργησαν κατέφυγε στα Δικαστήρια και στην βίαιη καταστολή, αξιοποιώντας τον αντεργατικό και απεργοκτόνο νόμο Χατζηδάκη. Οι πρωτοφανείς fast track δικαστικές διαδικασίες που ακολουθήθηκαν κατά την εκδίκαση τόσο της αγωγής όσο και της έφεσης προκαλούν θλίψη για το θεσμό της δικαιοσύνης και την υποταγή της σε πολιτικές σκοπιμότητες επειδή καταπατήθηκαν βασικές αρχές της Πολιτικής Δικονομίας (αρχή του Φυσικού Δικαστή,  αρχή της Αμεροληψίας, αρχή της Δημοσιότητας). Η δε προκλητική δήλωση της υπουργού Παιδείας ότι «οι εργαζόμενοι μπορούν να απεργούν, αρκεί η απεργία τους  να μην επιχειρεί ακύρωση νόμων που έχουν ψηφιστεί από τη Βουλή των Ελλήνων», θυμίζει άλλες σκοτεινές εποχές. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουμε με ενότητα και συσπείρωση να συνεχίσουμε τον αγώνα. Με πολύμορφες και καλά σχεδιασμένες δράσεις μπορούμε να μπλοκάρουμε την αξιολόγηση και να αποτρέψουμε την  κατηγοριοποίηση  των σχολείων. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ πρέπει να αναλάβει την κατάρτιση κειμένων που θα αποτελέσουν κοινή απάντηση όλων των σχολείων στην πλατφόρμα του ΙΕΠ,  δράση που ήδη έχει αναλάβει η ΔΟΕ και η ΠΟΣΕΠΕΕΑ.

Η συστράτευση με τις άλλες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και η δημιουργία πανεκπαιδευτικού μετώπου με γονείς, μαθητές/τριες και φοιτητές/τριες απέναντι στη συνολική αντιεκπαιδευτική της κυβέρνησης, αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ενότητα του κινήματος και την επιτυχία των αγώνων μας.

Δεν νομιμοποιούμε την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης!

Ανατρέπουμε την ποινικοποίηση των αγώνων!

Αγωνιζόμαστε  για ένα ποιοτικό, συμπεριληπτικό, δημόσιο και δωρεάν σχολείο!

Συνεχίζουμε τον αγώνα, γιατί για εμάς είναι ζήτημα Δημοκρατίας!

Αιτήματα:

  • Ανοικτά και ασφαλή σχολεία, με 15 μαθητές/τριες κατ’ ανώτατο όριο στο τμήμα, μαζικά δωρεάν επαναλαμβανόμενα τεστ με την ευθύνη του ΕΟΔΥ για όλους/ες, προσλήψεις προσωπικού στην καθαριότητα. Εξασφάλιση απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού και σχολικών αιθουσών για τη λειτουργία τμημάτων με μειωμένο αριθμό μαθητών. Περιορισμός των μετακινήσεων των εκπαιδευτικών σε διαφορετικά σχολεία.
  • Προστασία των εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, με απαλλαγή από την δια ζώσης διδασκαλία και δικαίωμα να διδάσκουν εξ αποστάσεως τους μαθητές/τριες που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.
  • Να μην εφαρμοστεί η νέα επικίνδυνη και αντιπαιδαγωγική οδηγία του ΥΠΑΙΘ για σύμπτυξη τμημάτων. Καμία υποχρεωτική υπερωρία.
  • Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων 4692/20, 4823/21, 4763/20, 4713/20.
  • Κατάργηση κάθε νομοθετικής διάταξης που επιτρέπει κάμερα στα σχολεία και on – line μετάδοση των μαθημάτων και τηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία.
  • Κατάργηση της ισοτιμίας κολλεγίων-ΑΕΙ.
  • Κατάργηση της ΕΒΕ και του νέου πλαισίου εισαγωγής στην γ/θμια στο σύνολό του (ν.4777/21) Άμεση κάλυψη όλων των κενών θέσεων των Πανεπιστημίων και αύξηση των εισακτέων.
  • Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων.
  • Κατάργηση των ωρολόγιων προγραμμάτων που οδήγησαν στον αφανισμό ολόκληρων επιστημονικών πεδίων.
  • Κατάργηση του νόμου 4808/21 που περιστέλλει τα εργασιακά μας δικαιώματα.
  • Επανασχεδιασμός της ύλης και των διδακτικών στόχων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης για την κάλυψη των μορφωτικών ελλειμμάτων των παιδιών από την τηλεκπαίδευση. Αντισταθμιστικά μέτρα ενίσχυσης των παιδιών σε κάθε σχολείο. Πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε κάθε σχολείο για την αντιμετώπιση των ψυχοκοινωνικών συνεπειών της τηλεκπαίδευσης.
  • Έγκαιρη έναρξη των Τάξεων Υποδοχής και ΔΥΕΠ για τα παιδιά με προσφυγικό υπόβαθρο και των τμημάτων ένταξης. Ειδική μέριμνα επανασύνδεσής με το σχολείο όλων των παιδιών ευάλωτων κοινωνικών ομάδων που ενάμιση χρόνο είναι αποκλεισμένα από τη εκπαιδευτική διαδικασία (Ρομά, παιδιά με προσφυγικό υπόβαθρο, έγκλειστοι/ες σε σωφρονιστικά καταστήματα).
  • Λέμε ΝΑΙ στον εμβολιασμό – ΟΧΙ στην υποχρεωτικότητα και τις αναστολές εργασίας. Όλοι/ες μαζί θα υπερασπιστούμε το δικαίωμα στην εργασία. Ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας (υγειονομικό προσωπικό, ΜΕΘ, νοσοκομεία κλπ).
  • Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των πραγματικών κενών με βάση και τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος (μείωση αριθμού μαθητών, όρια συνταξιοδότησης, επαναφορά διδακτικού ωραρίου στο προ του 2013 επίπεδο εργαστηρίων κλπ) και πλήρη κάλυψη όλων των τρεχουσών αναγκών στις προσλήψεις αναπληρωτών/τριων.
  • Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους/ες! Δουλειά με πλήρη εργασιακά – ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα. Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων αναπληρωτών/τριών. Κατάργηση όλων των νέων μορφών ελαστικής εργασίας, όχι στις τρίμηνες συμβάσεις! Όχι στην καταστρατήγηση του ωραρίου με εργασία εκτός σχολικού ωραρίου (επιμορφώσεις, συνεδριάσεις, εκπαιδευτικοί όμιλοι κλπ).
  • Αναβάθμιση του ΠΣΔ και των τεχνολογικών υποδομών των σχολείων, διακοπή της σύμβασης με την cisco και προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών
  • Επαναφορά του προ του 2013 διδακτικού ωραρίου.
  • Οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών. Μισθολογικό ξεπάγωμα της διετίας 2016-17. Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού. Ενίσχυση των νέων συναδέλφων.
  • Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας. Καμία μείωση των κύριων και επικουρικών συντάξεων.
  • Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία
  • Κανένα παιδί έξω από τη δημόσια εκπαίδευση. Δημόσια, δωρεάν, ποιοτική, συμπεριληπτική, δημοκρατική εκπαίδευση όλων των παιδιών!

Πρόγραμμα Δράσης:

  • Συνεχίζουμε τον αγώνα μας ενάντια στην αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση. Η ΟΛΜΕ να αναλάβει την κατάρτιση κειμένων που θα αποτελέσουν κοινή απάντηση όλων των σχολείων στην πλατφόρμα του ΙΕΠ
  • Δικαστική προσφυγή ενάντια στο ΥΠΑΙΘ για την εκχώρηση των προσωπικών δεδομένων και μεταδεδομένων της εκπαιδευτικής κοινότητας στη Cisco.
  • Εξουσιοδοτούμε το ΔΣ της ΟΛΜΕ να προκηρύξει 24ωρη απεργία  σε συνεννόηση με τη ΔΟΕ  μέσα στον Δεκέμβρη. Να προταθεί η μέρα αυτή σε ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕΕ για πανεργατική απεργία ενάντια στον αντισυνδικαλιστικό νόμο Χατζηδάκη.
  • Να πραγματοποιούνται απογευματινά πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα κάθε βδομάδα, σε μέρες που θα συμφωνηθούν με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες.
  • Να βγει ψήφισμα από την ΟΛΜΕ ενάντια στην απαγόρευση των απεργιών και την καταστολή και να κληθούν όλα τα σωματεία της χώρας, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια να το υπογράψουν.
  • Να ζητηθεί αντίστοιχο ψήφισμα/παρέμβαση από την Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Εκπαιδευτικών (ETUCE) και την Παγκόσμια Συνομοσπονδία Εκπαιδευτικών (EI).
  • Η ΟΛΜΕ να δημιουργήσει σποτάκι για την συνολική πολιτική ενάντια στο δημόσιο σχολείο (και σε ηχητικό για τα ραδιόφωνα).
  • Κοινή συνέντευξη τύπου ΟΛΜΕ-ΔΟΕ-ΟΙΕΛΕ-ΠΟΣΕΕΠΕΑ.
  • Να βγουν από την ΟΛΜΕ επιστολές ενημέρωσης προς γονείς και μαθητές/τριες.
  • Οι ΕΛΜΕ να καλέσουν άμεσα σε ενημερωτικές συσκέψεις τους συλλόγους γονέων για όλα τα προβλήματα των σχολείων, όπου θα μοιραστούν και οι παραπάνω επιστολές.
  • Οι ΕΛΜΕ να καλέσουν σε συνέντευξη τύπου τα τοπικά ΜΜΕ για τα προβλήματα των σχολείων τους (κενά, συμπτύξεις τμημάτων, κτιριακά, έλλειψη εξοπλισμού, ΕΒΕ, τράπεζα θεμάτων  κλπ).
  • Οι ΕΛΜΕ να ζητήσουν συναντήσεις με τους τοπικούς βουλευτές για να εκθέσουν την κατάσταση των σχολείων στην περιοχή τους και την αυταρχική αντιμετώπιση από το ΥΠΑΙΘ.
  • Οι ΕΛΜΕ να μοιράσουν σε κεντρικά σημεία της πόλης τους ανακοινώσεις για τα προβλήματα των σχολείων τους (κενά, συμπτύξεις τμημάτων, κτιριακά, έλλειψη εξοπλισμού, ΕΒΕ, τράπεζα θεμάτων  κλπ) προς ενημέρωση των πολιτών.
  • Να αναρτηθούν πανό σε όλα τα σχολεία ενάντια στην αντιεκπαιδευτική και αυταρχική  πολιτική της κυβέρνησης.
  • Να υψωθούν μαύρες σημαίες στα σχολεία ως διαμαρτυρία για τις δικαστικές αποφάσεις που απαγορεύουν το δικαίωμα στην απεργία.

Η Γραμματεία των ΣΥΝΕΚ