ΓΕΛ Λιτόχωρου: Οι αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα δημιουργούν άγχος, πίεση, αβεβαιότητα

338
Ανοιχτή επιστολή προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως απευθύνουν μαθητές και μαθήτριες της Β’ τάξης του ΓΕΛ Λιτοχώρου, μέσω του alfavita.gr.
«Βιώνουμε καθημερινά ένα συνεχές άγχος για την Τράπεζα Θεμάτων, γιατί δεν προλαβαίνουμε να καλύψουμε και την χαμένη ύλη του webex αλλά και τα πολυάριθμα θέματα της Τράπεζας» τονίζουν οι μαθητές του ΓΕΛ Λιτόχωρου

Οι μαθητές θέτουν μία σειρά ζητημάτων: από την τράπεζα θεμάτων, την ύλη των προς εξέταση μαθημάτων και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής μέχρι την αναγκαία πραγματοποίηση συχνών δωρεάν rapid test για την προστασία της υγείας των ίδιων, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους.

Η επιστολή

«Αξιότιμη κ. Υπουργέ,

Τη στιγμή που η χώρα μας διανύει μια πολύ ιδιαίτερη και δύσκολη περίοδο, εξαιτίας της πανδημίας, εμείς οι μαθητές πρέπει να αντιμετωπίσουμε τις νέες μεταρρυθμίσεις στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, που μας δημιουργούν επιπλέον άγχος, πίεση και αβεβαιότητα για το μέλλον. Γι’ αυτό, γράφουμε αυτή την επιστολή με σκοπό να ακουστεί η αγωνία μας για όσα μας απασχολούν.

Τα δύο τελευταία χρόνια στερηθήκαμε, λόγω της πανδημίας, τη δια ζώσης διδασκαλία αλλά και την καθημερινή επαφή με τους συμμαθητές και τους εκπαιδευτικούς μας. Αυτό μας δημιούργησε μαθησιακά κενά, λόγω των τεχνικών προβλημάτων και της ελλιπούς τεχνολογικής υποδομής (κάποιοι μαθητές παρακολουθούσαν από υπολογιστές και άλλοι από κινητά) καθώς και ψυχολογικά προβλήματα. Τώρα πια, βρισκόμαστε στο σχολείο, αλλά και πάλι δεν είμαστε χαρούμενοι. Βιώνουμε καθημερινά ένα συνεχές άγχος για την Τράπεζα Θεμάτων, γιατί δεν προλαβαίνουμε να καλύψουμε και την χαμένη ύλη του webex αλλά και τα πολυάριθμα θέματα της Τράπεζας, τα οποία θα κληρωθούν διαφορετικά για κάθε σχολείο. Θέλουμε, επίσης, να τονίσουμε ότι δεν έχουν αναρτηθεί όλα τα θέματα, πράγμα που συνεπάγεται την επιπλέον πίεση, όταν θα πλησιάζουν οι εξετάσεις και εμείς δεν θα είμαστε σωστά προετοιμασμένοι.

Επίσης, θέλουμε να εκφράσουμε την ανησυχία μας σχετικά με την υπεράριθμη εξεταστέα ύλη της Α’ και Β’ Λυκείου (π.χ. στην Ιστορία της Β’) αλλά και σχετικά με την ρύθμιση που αφορά στους μαθητές της κατεύθυνσης της Υγείας και των Οικονομικών, οι οποίοι διδάσκονται αλλά και εξετάζονται με θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων σε μαθήματα που δεν είναι απαραίτητα για την πρόσβασή τους στο Πανεπιστήμιο (Οικονομικών-Φυσική, Υγείας- Μαθηματικά).

Επιπλέον, σκεφτόμαστε τους συμμαθητές μας, που είναι στην Γ’ Λυκείου αλλά και εμάς τους ίδιους που θα βρισκόμαστε σε αυτή τη θέση σε λίγους μήνες, και θεωρούμε πολύ ψυχοφθόρα  την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και την θέσπιση του Διπλού Μηχανογραφικού σε συνδυασμό με την αύξηση της ύλης και τη μη διδασκαλία κάποιων Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων μαθημάτων κατά τη διάρκεια του ωρολογίου προγράμματος (π.χ. σχέδιο) , γιατί υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα αποτυχίας στις Πανελλήνιες.

Όσον αφορά στην πανδημία, θέλοντας να μειώσουμε στο ελάχιστο τη διασπορά του ιού και να προστατεύσουμε τις οικογένειές μας, προτείνουμε να γίνονται συχνά rapid test σε όλους, ανεξάρτητα από το αν έχουν κάνει το εμβόλιο ή όχι, να δημιουργηθούν ολιγομελή τμήματα και να προσληφθεί επιπλέον προσωπικό καθαριότητας.

Από την άλλη, ως νέοι, από την δική μας οπτική γωνία, θεωρούμε πως η εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας κατά τη διάρκεια της κατάληψης αποκόπτει ένα μέρος μαθητών από τη διδασκαλία που συνεχίζεται με webex. Θέλουμε να σας πούμε και ελπίζουμε να μας κατανοήσετε, ότι οτιδήποτε κάνουμε συλλογικά, γίνεται μόνο ως προσπάθεια βελτίωσης του συστήματος και όχι για χάσιμο μαθήματος.

Ας μην ξεχνάμε ότι είμαστε παιδιά με όνειρα και στόχους για το μέλλον και βλέποντας αυτό να απομακρύνεται από τις προσδοκίες μας, δεν μπορούμε παρά να νιώσουμε μια βαθιά απογοήτευση. Ζητάμε ένα χαρούμενο σχολείο, δημιουργικό, που θα δίνει έμφαση στην ουσία, που θα μας πλάσει σωστούς ανθρώπους για την κοινωνία- ένα σχολείο στο οποίο θα ανασαίνουμε ελεύθερα!!!

Ελπίζουμε να μας καταλάβετε και να κάνετε το καλύτερο για εμάς, το καλύτερο για την εκπαίδευση, για ένα καλύτερο αύριο!!!

Με εκτίμηση,
οι μαθητές/τριες του Β1 ΓΕΛ Λιτοχώρου»