Παγκόσμιο μπλακ άουτ: Γιατί «έπεσαν» τα μεγαλύτερα sites στον κόσμο

308

Μπλακ άουτ στο παγκόσμιο διαδίκτυο καταγράφηκε το μεσημέρι της Τρίτης, με μία σειρά από διεθνή ενημερωτικά και κυβερνητικά sites, καθώς και μέσα κοινωνικής δικτύωσης να τίθενται εκτός λειτουργίας.

Ιστοσελίδες κολοσσοί, συμπεριλαμβανομένων των Financial Times, New York Times, CNN, Bloomberg, Guardian, Independent, Le Monde, BBC και Euronews «έπεσαν», με τους χρήστες να λαμβάνουν την ένδειξη «Error 503 Service Unavailable».

Παράλληλα, εκτός λειτουργίας τέθηκαν τα κυβερνητικά sites της Βρετανίας (gov.uk) και ο ιστότοπος του Λευκού Οίκου, ενώ επηρεάστηκε το site της Amazon και ειδησεογραφικές σελίδες άλλων ευρωπαϊκών χωρών (σ.σ. δεν φαίνεται να επηρεάστηκαν ελληνικοί ιστότοποι).

Ένοχος για το «κραχ» στο διαδίκτυο είναι η Fastly, μία εταιρεία cloud computing, που συνεργάζεται με τις συγκεκριμένες ιστοσελίδες.

Σε ανακοίνωσή της η εταιρεία ανέφερε ότι διερευνά «τον πιθανό αντίκτυπο στην απόδοση των υπηρεσιών CDN», ενώ λίγο αργότερα ανέφερε πως το πρόβλημα εντοπίστηκε και αντιμετωπίζεται.

Οι περισσότερες περιοχές κάλυψης της Fastly αντιμετώπιζαν «υποβαθμισμένη απόδοση», ανέφερε το Reuters. Πρόκειται για έναν πάροχο περιεχομένου ιστοσελίδων μέσω cloud σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας που μίλησε στο Financial Times.

Παράλληλα, αμέτρητοι δημοφιλείς ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης -και όχι μόνο- όπως το Reddit, το Spotify, το Twitch, το Stack Overflow, το GitHub, το Hulu, το HBO Max, το Quora, το PayPal, και το Vimeo παρουσίασαν προβλήματα.

Όπως μεταδίδει το Reuters, στα πρώτα λεπτά της διακοπής πάνω από 21.000 χρήστες του Reddit ανέφεραν προβλήματα με την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.

H πλειονότητα των ιστοσελίδων είναι εκ νέου προσβάσιμες (μετά τις 14:00) έπειτα από νέες προσπάθειες σύνδεσης.

H Fastly, ένας από τους δημοφιλέστερους στον κόσμο παρόχους περιεχομένου βασισμένου στο cloud, ανακοίνωσε πως «το θέμα εντοπίσθηκε και διορθώθηκε (…) οι παγκόσμιες υπηρεσίες επιστρέφουν».

Η εταιρεία, η οποία εισήχθη στο χρηματιστήριο το 2019, βοηθάει ιστότοπους να μετακινούν περιεχόμενο χρησιμοποιώντας λιγότερο «μποτιλιαρισμένες» οδούς και δίνοντάς τους έτσι τη δυνατότητα να φθάνουν ταχύτερα στους καταναλωτές.

Ο ιστότοπος της Fastly ανέφερε πως οι περισσότερες από τις περιοχές που καλύπτει είχαν «υποβαθμισμένη απόδοση». Μηνύματα για σφάλμα σε αρκετούς από τους ιστότοπους παρέπεμπαν σε προβλήματα της Fastly