Το «Greek Panorama Virtual» ξανασμίγει τους τοπικούς προορισμούς με τις διεθνείς αγορές

72
Λεωνίδας Μπαμπάνης Ιδρυτής του «Greek Panorama» και Πρόεδρος της American Society of Travel Agents Ελλάδας – Κύπρου

Το διερρηγμένο δεσμό μεταξύ προορισμών και αγορών επιχειρούν να ξανασμίξουν οι επαγγελματίες των διεθνών τουριστικών εκθέσεων, που σήμερα καλούνται να δημιουργήσουν προϊόντα προβολής νέας γενιάς. Έτσι, μπορεί ο «Κορόνα» να τίναξε στον αέρα θεσμούς σαν την ITB Berlin, έδειξε όμως περίτρανα στη MITT Moscow ότι μαζί του δε χωράνε επιπολαιότητες, όμως ταυτόχρονα γέννησε τον ‘υβριδικό’ τρόπο σύνδεσης του δίπολου «Προορισμός – Επισκέπτης». Η «Greek Panorama Vitrual» είναι ίσως το πιο απτό παράδειγμα της ανατέλλουσας εποχής.

Η μέχρι πρότινος έκθεση «Greek Panorama» ή «Grecka Panorama» για τουλάχιστον μια δεκαετία εξέφραζε τη φυσική παρουσία της Ελλάδας σε μια σειρά από ευρωπαϊκούς προορισμούς. Με εκκίνηση τις σκανδιναβικές χώρες, το Panorama ταξίδευε σε μια σειρά από αγορές προβάλλοντας κάθε φορά το περιεχόμενο του προορισμού Ελλάδα και όλων των επιμέρους περιοχών της. Στα τελευταία χρόνια, λίγο πριν την έξαρση του Covid19, η ελληνική έκθεση είχε ξεκινήσει να ενδυναμώνει την παρουσία της και στην τουριστική αγορά της Αμερικής.

«Για τους επισκέπτες μας το ζητούμενο συνοψιζόταν στο ‘live like local’ και αυτό εμπεριείχε όλη την ουσία για την ανάγκη διατήρησης της αυθεντικότητας σε κάθε προορισμό», δήλωσε προς τη ‘δημοκρατική’ ο ιδρυτής του «Greek Panorama» και πρόεδρος της American Society of Travel Agents Ελλάδας – Κύπρου Λεωνίδας Μπαμπάνης. «Ο κοροναϊός σίγουρα ανέτρεψε όσα στήριζαν ένα ευρύ φάσμα της τουριστικής βιομηχανίας, όμως δεν εξάλειψε την ανάγκη της αυθεντικότητας και της μοναδικότητας. Απεναντίας, σήμερα το περιεχόμενο του κάθε προορισμού έρχεται να λειτουργήσει ακόμα πιο καθοριστικά στην από δω και πέρα ανάπτυξή του».

Οι προορισμοί, οι αγορές και το σύγχρονο «B2B»

«Για μένα το ‘B2B’ με την έννοια της συνάντησης επαγγελματιών στον ίδιο φυσικό χώρο, έχει τελειώσει», εκτιμά στις δηλώσεις του προς τη ‘δ’ ο κ. Λεωνίδας Μπαμπάνης και εξηγεί: «Ο κλασικός τρόπος πώλησης αλλάζει οριστικά. Βλέπετε, το zoom παρέχει τα πάντα, δωρεάν και ανά πάσα στιγμή».
Η εκτίμηση αυτή θα είναι δύσκολο να αφομοιωθεί από την αγορά, πολλώ δε μάλλον όταν ολόκληρα οικονομικά οικοδομήματα έχουν στηρίξει τη βιωσιμότητά τους στις ετήσιες και περιοδικές συναντήσεις επαγγελματιών. Όμως, από την άλλη πλευρά η σκιά της λοίμωξης δεν αφήνει περιθώρια για επιπολαιότητες. Η τελευταία τουριστική έκθεση της Μόσχας, που κατέληξε με τον ‘εκκωφαντικό’ θάνατο του Μπόρις Μουζενίδη, έδειξε ότι υπάρχει ακόμα δρόμος να διανυθεί μέχρις ότου ξαναρθούν οι συγκεντρώσεις έντασης πλήθους.

«Σε όλο αυτό το χρόνο της δοκιμασίας, δεν πρέπει να αφήσουμε να δημιουργηθεί χάσμα στη σχέση μεταξύ αγορών και προορισμών. Εδώ βρίσκεται ο ρόλος – κλειδί του Greek Panorama Virtual», τόνισε ο κ. Λεωνίδας Μπαμπάνης. «Αναγεννήσαμε την τουριστική μας έκθεση και σε συνεργασία με τη Βίκυ Καραντζαβέλου τη μετατρέψαμε σε virtual και μάλιστα διαρκή. Ξεκινήσαμε τον περασμένο Οκτώβριο και μέχρι την εκκίνηση της σεζόν του 2021 υλοποιούμε μια σειρά από συναντήσεις ‘virtual events’ που έχουν ως κεντρικό στόχο να διατηρηθεί ζωντανός ο δεσμός μεταξύ των ελληνικών προορισμών και των διεθνών αγορών. Κατ’ ουσία θέλουμε να πούμε στους φίλους μας ανά την Ευρώπη ότι δεν τους έχουμε ξεχάσει».

Το «Greek Panorama Virtual» στηρίζει τις δυνάμεις του στην ευρεία βάση προσώπων, επαγγελματιών τουρισμού και πελατών ανά τον κόσμο, με τους οποίους είχε συνεργαστεί σε όλα τα προηγούμενα χρόνια.

«Θέλησή μας είναι να υποστηρίξουμε τις δοκιμαζόμενες τουριστικές επιχειρήσεις βγάζοντας μπροστά τον προορισμό», δήλωσε από τη δική της πλευρά προς τη ‘δ’ η συνδιοργανώτρια του GPV Βίκυ Καραντζαβέλου. Ο προορισμός αποκτά κεφαλαιώδη σημασία, επιζητά να βρίσκεται πρώτος στη σκέψη των επισκεπτών, μαζί με την ανάγκη τους να περάσουν καλά, με ασφάλεια, εντός και εκτός ξενοδοχείου.

«Δουλειά μας είναι να διατηρήσουμε τον προορισμό ζωντανό στις αγορές. Ρόλος του προορισμού παραμένει η φροντίδα να περάσουν καλά οι επισκέπτες και να το πουν στους φίλους τους. Το ‘word of mouth’ δεν θα πάψει να είναι το 45% της διαφήμισης».

Κι όμως φαίνεται να ανεβαίνει η αγορά της Αμερικής

Η ‘American Society of Travel Advisors’ (ASTA) αποτελεί έναν αμερικανικό οργανισμό ηλικίας 50 ετών με προσανατολισμό τη συνεργασία μεταξύ των επαγγελματιών του τουρισμού ανά τον κόσμο. Πρόεδρος του ASTA Ελλάδος – Κύπρου είναι ο κ. Λεωνίδας Μπαμπάνης και μιλώντας προς τη ‘δ’ δεν έκρυψε την πεποίηθησή του πως «θα πρέπει όλοι να αναθεωρήσουν την εκτίμηση που θέλει για φέτος την αγορά της Αμερικής να είναι χαμένη».

«Παρακολουθώντας τις κρατήσεις των αεροπορικών εταιρειών βλέπουμε ότι από τις 02 Ιουνίου έως τις 30 Οκτωβρίου 2021 υπάρχουν αρκετές και καθημερινές πτήσεις από την Αθήνα προς τα μεγάλα αεροδρόμια της Αμερικής. Αεροπορικές εταιρείες – τιτάνες, όπως η Emirates, έχουν ήδη επανεντάξει στο πρόγραμμά τους την καθημερινή σύνδεση Αθήνας – Νέας Υόρκης και αυτό σημαίνει πως ανοίγεται μια καλή ευκαιρία και ανάγκη επαναξιολόγησης της τόσο μεγάλης αγοράς των ΗΠΑ. Εμείς ως ASTA Ελλάδας Κύπρου ετοιμάζουμε μια μεγάλη εκδήλωση στις 23 – 25 Αυγούστου 2021 στο Σικάγο, ώστε να δουλέψουμε προς την κατεύθυνση ενδυνάμωσης των δεσμών μας».

Σημειώνεται ότι ο Αμερικανός επισκέπτης είναι πάντοτε εξαιρετικά οργανωμένος και το ταξίδι του προς την Αθήνα μπορεί ν’ αποτελεί το κομμάτι ενός ευρύτερου ταξιδιωτικού πακέτου που να περιλαμβάνει κρουαζιέρα ή μετάβαση για διακοπές στα ελληνικά νησιά.