Δήμος Κατερίνης: Απολογισμός της Αντιδημαρχίας Οικονομικών – Διοικητικών Υπηρεσιών & ΚΕΠ

29

Η εντατικοποίηση των διαδικασιών είσπραξης των οφειλών προς τον Δήμο, η αύξηση των χρηματικών διαθεσίμων, η εξυπηρέτηση των παλαιότερων δανείων, καθώς και των απλήρωτων υποχρεώσεων αποτέλεσαν τους βασικούς στόχους της οικονομικής πολιτικής του Δήμου Κατερίνης, οι οποίοι σε μεγάλο βαθμό και παρά τη δύσκολη συγκυρία της υγειονομικής κρίσης επιτεύχθηκαν από την αρμόδια αντιδημαρχία κατά την περίοδο Σεπτεμβρίου 2019 – Μαρτίου 2021.

Ειδικότερα, τα χρηματικά διαθέσιμα του Δήμου στις 31/08/2019 ανέρχονταν σε 10.200.000 ευρώ, ενώ στις 24/03/2021 διαμορφώθηκαν σε 15.700.000. Οι δανειακές υποχρεώσεις, οι οποίες την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων από τη νέα διοίκηση ήταν ύψους 8.050.000 ευρώ, σήμερα είναι στις 7.550.000, παρά το γεγονός ότι εντός του 2020 εισπράχθηκε μέρος δανείου ύψους περίπου 1.420.000 ευρώ.

Σημαντικά βήματα έγιναν για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών της Κατερίνης. Και σε αυτό συνετέλεσε η δημιουργία νέων και η αναβάθμιση θεσμών και υπηρεσιών:

Εξυπηρέτηση με ένα κλικ

Ειδικότερα, στο Δημοτολόγιο ψηφιοποιήθηκαν μερίδες δημοτών, στο Ληξιαρχείο το ήμισυ των δεδομένων, στην οικονομική υπηρεσία κλήσεις τροχαίας και δημοτικής αστυνομίας, στην πολεοδομία όλες οι διαθέσιμες οικοδομικές άδειες. Επιπλέον, έχουν ψηφιοποιηθεί φάκελοι ίδρυσης και λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, γεγονός που διευκολύνει αισθητά τη λειτουργία του πρωτοκόλλου, καθώς και των αποκεντρωμένων υπηρεσιών.

Επίσης, υπήρξε μέριμνα για τη δημιουργία αρχείου στο παλαιό κτίριο της πυροσβεστικής υπηρεσίας, ενώ στο πλαίσιο προστασίας των εργαζομένων από τον covid-19 τοποθετήθηκαν υαλοπίνακες ασφαλείας στα γκισέ των οικονομικών – διοικητικών υπηρεσιών.

Συγχώνευση και μετεγκατάσταση του ΚΕΠ

Παράλληλα, προκειμένου να αναπτυχθεί πλήρως η υπηρεσία, να εγκατασταθεί το απόλυτα αναγκαίο σύστημα διαχείρισης σειράς προτεραιότητας έγινε πράξη η συγχώνευση των λειτουργούντων ΚΕΠ σε ένα γεγονός που συνέβαλε επίσης, στην εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων, ιδίως εξαιτίας της απαγόρευσης νέων προσλήψεων και της αποχώρησης υπαλλήλων (μετατάξεις, συνταξιοδοτήσεις), στην ορθολογική κατανομή του προσωπικού, στη δυνατότητα αναπλήρωσης των μοναδικών υπηρετούντων υπαλλήλων στα ΚΕΠ των δημοτικών ενοτήτων κ.α.

Ακολούθησε η μετεγκατάσταση του ΚΕΠ σε νέο σύγχρονο χώρο, στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως 51, η οποία κρίθηκε επιβεβλημένη, μετά την ένταξή του στην πλατφόρμα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης «myKEPlive». Με τον εκσυγχρονισμό του ΚΕΠ του Δήμου Κατερίνης γίνονται γεγονός «τα ψηφιακά ραντεβού», αφού παρέχεται η δυνατότητα στα Κέντρα να διεκπεραιώνουν και μέσω βιντεοκλήσης διαδικασίες υψηλής ζήτησης για τέσσερις κατηγορίες υπηρεσιών όπως: «Πληροφόρηση – Αίτηση», «Εξυπηρέτηση από το δήμο σας», «Εξυπηρέτηση πολιτών με Αναπηρία» και «Υπηρεσίες προς επιχειρήσεις».

Το νέο πολυδύναμο ΚΕΠ, είναι έτοιμο να ανταποκριθεί με επιτυχία στις απαιτήσεις της νέας ψηφιακής εποχής και ικανό να παρέχει αναβαθμισμένες υπηρεσίες προς τους πολίτες, καθώς και να υποδεχτεί νέες αρμοδιότητες μέσω του επικείμενου προγράμματος του Υπουργείου ΚΕΠplus που θα αξιοποιήσει τις δυνατότητες των ΚΕΠ για την επιτάχυνση της νεοφυούς επιχειρηματικότητας και τη στήριξη του επιχειρείν συνολικά.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι, ο νέος σύγχρονος χώρος, πληροί τις προδιαγραφές που τίθενται από το ΥΨηΔ, με κύριες τη δυνατότητα πρόσβασης και το χώρο υγιεινής ΑμεΑ, ενώ βρίσκεται κοντά στο κέντρο της πόλης και στο Δημαρχείο, ώστε το εξυπηρετούμενο κοινό να εξοικειωθεί σύντομα με τη νέα θέση.

Όπως τονίζει ο απερχόμενος αντιδήμαρχος Δημήτρης Μορφακίδης: «Με μοναδικό μέλημα τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη και τη διαρκή εξυπηρέτηση των καθημερινών αναγκών τους, με τον συντονισμό του Δημάρχου Κώστα Κουκοδήμου, επεξεργασθήκαμε και σταδιακά εφαρμόσαμε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο μέτρων, με στόχο να εκσυγχρονίσουμε τις οικονομικές – διοικητικές υπηρεσίες μας, να ενισχύσουμε τη διαφάνεια, να μειωθεί η γραφειοκρατία. Σε μεγάλο βαθμό πιστεύω ότι διανύσαμε ένα καθοριστικό βήμα προκειμένου να υπάρξει τάξη και να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση του πολίτη».