Τι απαντάει το Μουσείο Μπενάκη για το γούρι με την Μαντώ Μαυρογένους και τη φράση: «Υγεία, Κ@@λα, Επανάσταση»

103

Tο Μουσείο Μπενάκη μετά τις αντιδράσεις που σήκωσε το γούρι με τη μορφή της Μαντώ Μαυρογένους απαντά πως δεν λογοκρίνει και δεν παρεμβαίνει στα έργα των καλλιτεχνών.

Συγκεκριμένα η ανακοίνωση αναφέρει: «Το Πωλητήριο του Μουσείου Μπενάκη, πρώτο στην Ελλάδα και με συνεχή παρουσία για πάνω από 40 χρόνια, άνοιξε από νωρίς τον δρόμο σε νέους σχεδιαστές και σε σύγχρονους καλλιτέχνες, με πολλούς από τους οποίους διατηρεί σταθερή συνεργασία.

Χωρίς να παρεμβαίνει στα έργα τους, πόσω μάλλον να τα λογοκρίνει, το Πωλητήριο παραμένει δεκτικό στις δημιουργικές θεωρήσεις των καλλιτεχνών που φιλοξενεί, πράγμα που συνέβη και στην περίπτωση του αντικειμένου που κυκλοφόρησε ως πρωτοχρονιάτικο γούρι τον Δεκέμβριο του 2020 και που το τελευταίο εικοσιτετράωρο πυροδότησε συζητήσεις σε μερίδα του κοινού.

Το αντικείμενο αυτό, που σχεδιάστηκε από τη δημιουργική ομάδα Β612 και κυκλοφόρησε σε περιορισμένο αριθμό (40 κομμάτια), περιλαμβάνει μια φράση που αποτελεί εδώ και χρόνια το γνωμικό των Β612. Σε κάθε περίπτωση, το εν λόγω γούρι έχει αυτή την στιγμή εξαντληθεί».

Χαμός γίνεται στα social media με το γούρι με την Μαντώ Μαυρογένους στο οποίο αναγράφονται οι εξής λέξεις: «υγεία, κ@@λα, επανάσταση».

Όταν κάποιος επισκεφτεί το διαδικτυακό κατάστημα του Μουσείου Μπενάκη εκτός της παρουσίασής της, Μαντώ Μαυρογένους, όχι με την παραδοσιακή της φορεσιά, αλλά ως γυναίκα που σφίγγει τους μύες του χεριού της ως αντιπαραβολή της γνωστής πολεμικής αφίσας του 1943 από τις ΗΠΑ με το μήνυμα «We can do it», κάτω από το γούρι το οποίο κοστολογούνταν  στα 25 ευρώ και έχει εξαντληθεί υπάρχει η υποσημείωση «ΥΓΕΙΑ ΚΑΥΛΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑCH», κάτι που έχει προκαλέσει σάλο στα social media.

Πριν από λίγες ημέρες, η δημιουργός των B612, Κατερίνα Σαββοπούλου έλεγε σε συνέντευξή της στο Marie Claire το εξής: «Η Μαντώ είναι το σύμβολο του φεμινισμού. Έπεσε θύμα της πατριαρχίας, δεν ήταν η Τουρκοκρατία που την σκότωσε». Και συμπλήρωσε: «Η Μαντώ δεν δίστασε να κάνει μήνυση στον Υψηλάντη για αθέτηση υπόσχεσης γάμου, αλλά έπρεπε να αποδείξει ότι δεν υπήρξε παρθενοφθορία, πράγμα δύσκολο και υποτιμητικό, οπότε παραιτήθηκε και δεν βρήκε ποτέ το δίκιο της. Πέθανε μόνη και ξεχασμένη στην Πάρο. Πέρασε τα τελευταία χρόνια της ζωής της μέσα στην εξαθλίωση, καθώς είχε διαθέσει όλη τη μεγάλη περιουσία της στην Επανάσταση. «Πατήσαμε» στο πόστερ ως διεθνή γλώσσα για να ενισχύσουμε τη σημειολογία του φυλαχτού».