Αιτήματα υπέβαλαν οι αυτοκινητιστές ΤΑΞΙ και Αγοραίων στον Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

56

Θεσμικά αιτήματα του κλάδου των αυτοκινητιστών ΤΑΞΙ απασχόλησαν τη συνάντηση που είχαν σήμερα, Παρασκευή 19 Μαρτίου 2021, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης και ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών κ. Γιάννης Ξιφαράς, με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) κ. Σεραφείμ Κασιδιάρη, τον α΄ αντιπρόεδρο κ. Παναγιώτη Σκέντζο, τον γραμματέα κ. Λευτέρη Πετράκη και τον αναπληρωτή ταμία κ. Βασίλειο Μαραγκάκη.

Τα θέματα που συζητήθηκαν αφορούσαν τα εξής:

1. Νέες μορφές κινητικότητας.

Ο κ. Κεφαλογιάννης δεσμεύτηκε ότι για οποιαδήποτε μορφή κινητικότητας θα υπάρξει εκτενή διαβούλευση και συζήτηση με την Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α και ότι δεν πρόκειται να θιγούν οικονομικά και επαγγελματικά δικαιώματα των αυτοκινητιστών Ταξί. Η όποια διασύνδεση αυτού του σχεδίου δράσεων του Υπουργείου με την Uber είναι αστεία και λειτουργεί προπαγανδιστικά.

2. Θεσμικό πλαίσιο για τα Ε.Ι.Χ.

Ο Υφυπουργός Μεταφορών επανέλαβε για πολλοστή φορά ότι δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα για την ελάχιστη μίσθωση και την ελάχιστη τιμή στις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ., ούτε υπάρχει σχέδιο νέας υπηρεσίας επιβατικής μεταφοράς με Ε.Ι.Χ. Πρόθεση του υπουργείου είναι η βελτίωση της ψηφιακής πλατφόρμας που λειτουργεί σήμερα, ούτως ώστε να γίνει πιο λειτουργική και αποτελεσματική.

3. Ταξινόμηση οχήματος Ταξί 7 -9 θέσεων.

Ο κ. Κεφαλογιάννης υποσχέθηκε ότι μέχρι τις 15 Απριλίου θα έχει ολοκληρωθεί η προεργασία (όροι και προϋποθέσεις) για το συγκεκριμένο αίτημα της Ομοσπονδίας.

Μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης εκδόθηκε Δελτίο Τύπου από το Υπουργείο Μεταφορών το οποίο αναφέρει τα εξής :

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης τέθηκαν όλα τα θεσμικά ζητήματα που αφορούν στον κλάδο και σε αυτό το πλαίσιο, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προτίθεται να χορηγήσει παράταση ισχύος στα Δελτία Τεχνικού Ελέγχου των οχημάτων που έχουν διάρκεια μικρότερη του έτους, με δεδομένο ότι πολλά Δελτία είχαν εκδοθεί με καταληκτική ημερομηνία στις 31 Μαρτίου 2021, οπότε και έπρεπε να αποσυρθούν τα οχήματα, προτού χορηγηθεί η σχετική παράταση για το όριο ηλικίας.

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα παρατάθηκε και η προθεσμία ισχύος των ειδικών αδειών ταξί για 10 μήνες από την προηγούμενη ημερομηνία λήξης τους.

Ο κ. Κεφαλογιάννης δεσμεύτηκε, επίσης, να εξετάσει και τα υπόλοιπα αιτήματα που έθεσαν οι εκπρόσωποι της ΠΟΕΙΑΤΑ και συγκεκριμένα: την παράταση ελεύθερης κυκλοφορίας στις λεωφορειολωρίδες στη Θεσσαλονίκη, που λήγει στις 30 Απριλίου, το αίτημα επαναλειτουργίας του δευτεροβάθμιου πειθαρχικού συμβουλίου, τον επανέλεγχο και την πλαστικοποίηση των ειδικών αδειών ταξί, καθώς και τη δυνατότητα επιδότησης ταξιμέτρων.

Τέλος, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε διεξοδικά τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας για το Ετήσιο Σχέδιο Δράσης στον τομέα των Μεταφορών, εξειδικεύοντας στα ζητήματα των ΕΔΧ αυτοκινήτων και παρέχοντας διευκρινίσεις για το περιεχόμενο των προβλέψεων. ΄΄