Ο TAP μεταφέρει το πρώτο 1 bcm φυσικού αερίου στην Ευρώπη

239
Σταθμός Συμπίεσης

Μπάαρ, Ελβετία. Σε συνέχεια της έναρξης μεταφοράς των πρώτων ποσοτήτων αερίου μέσω του ΤΑΡ τον Δεκέμβριο του 2020, ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (TAP AG) ανακοινώνει ότι συνολικά ένα δισεκατομμύριο κυβικά μέτρα (billion cubic meters/bcm) φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν έχουν πλέον εισέλθει στην Ευρώπη μέσω του ελληνικού σημείου διασύνδεσης στους Κήπους Έβρου, όπου ο ΤΑΡ συνδέεται με τον αγωγό Trans Anatolian Pipeline (TANAP).

Ως το ευρωπαϊκό τμήμα του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου, ο ΤΑΡ έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει περί τα 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου το χρόνο (bcm/a) σε πολλαπλές αγορές στην Ευρώπη. Ο αγωγός έχει επίσης σχεδιαστεί με δυνατότητα επέκτασης της αρχικής δυναμικότητάς του έως και 20 bcm/a.

Ο Luca Schieppati, Διευθύνων Σύμβουλος του TAP, δήλωσε σχετικά: «Έχοντας ήδη μεταφέρει με ασφάλεια 1 bcm φυσικού αερίου, η υποδομή μας συνδράμει στο στόχο της διαφοροποίησης των πηγών ενέργειας για πληθώρα αγορών. Οι ποσότητες αερίου που μεταφέρει ο ΤΑΡ παίζουν σημαντικό ρόλο στην τροφοδοσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης με μία νέα, αξιόπιστη και προσιτή πηγή ενέργειας, ενώ ταυτόχρονα διευκολύνουν την ενεργειακή μετάβασή της».

Από την πλευρά της, η Marija Savova, επικεφαλής Εμπορικής Λειτουργίας του TAP, πρόσθεσε: «Η παράδοση του πρώτου bcm φυσικού αερίου ενισχύει τον ανταγωνισμό και υπογραμμίζει το ρόλο του ΤΑΡ ως αξιόπιστου διαχειριστή συστήματος μεταφοράς (TSO). Ιδιαίτερη είναι η σημασία του αγωγού ΤΑΡ για την περιοχή της ΝΑ Ευρώπης, καθώς αρκετές αγορές αποκτούν απευθείας πρόσβαση σε επιπλέον ποσότητες φυσικού αερίου. Επίσης, έχουν εκδοθεί προσκλήσεις για συμμετοχή στη δεύτερη, και δεσμευτική, φάση του Market Test για πιθανή επέκταση της δυναμικότητας του ΤΑΡ, η οποία θα πραγματοποιηθεί τον Ιούλιο του 2021».

Περισσότερες πληροφορίες για το Market Test είναι διαθέσιμες στην επίσημη ιστοσελίδα του ΤΑΡ.

Κέντρο Ελέγχου

 

Σχετικά με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP)          

Ο αγωγός TAP μεταφέρει φυσικό αέριο από το γιγαντιαίο κοίτασμα Shah Deniz II του αζέρικου τμήματος της Κασπίας Θάλασσας προς την Ευρώπη. Ο μήκους περίπου 878 χλμ. αγωγός συνδέεται με τον αγωγό Trans Anatolian Pipeline (TANAP) στους Κήπους στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική θάλασσα, προτού εξέλθει στην ξηρά στη Νότια Ιταλία.

Ο TAP πρόκειται να διευκολύνει την προμήθεια φυσικού αερίου σε χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, μέσω μελλοντικών διασυνδέσεων. Η Βουλγαρία, ειδικότερα, θα μπορέσει να καλύψει έως και το 33% των συνολικών αναγκών της σε φυσικό αέριο μέσω του ΤΑΡ, μετά την ολοκλήρωση του Διασυνδετήριου Αγωγού Ελλάδας-Βουλγαρίας (IGB). Τα σημεία εξόδου του ΤΑΡ στην Ελλάδα και την Αλβανία, και η προσγειάλωση του αγωγού στις ακτές της Ιταλίας, παρέχουν πολλαπλές δυνατότητες για περαιτέρω μεταφορά αζέρικου αερίου στις ευρύτερες ευρωπαϊκές αγορές.

Ως βασικό τμήμα του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου, ο ΤΑΡ αποτελεί έργο στρατηγικής και οικονομικής σημασίας για την Ευρώπη, προσφέροντας αξιόπιστη πρόσβαση σε μία νέα πηγή φυσικού αερίου. Επίσης, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας στην Ευρώπη, στη διαφοροποίηση του ενεργειακού της ανεφοδιασμού, και στη μετάβαση προς την από-ανθρακοποίηση.

Στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ μετέχουν οι εταιρείες: bp (20%), SOCAR (20%), Snam (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).