Σχολεία: Πώς θα γίνει η αξιολόγηση 180.000 εκπαιδευτικών – Πότε θα αρχίσει και ποιους θα αφορά

69

Ατομική αξιολόγηση χιλιάδων εκπαιδευτικών, χωρίς όμως να έχει προηγηθεί η… light εκδοχή της αυτοαξιολόγησης, θα γίνει από την επόμενη χρονιά στα σχολεία της χώρας. Η αυτοαξιολόγηση των σχολείων άρχισε φέτος, ωστόσο κατά τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες το 90% των δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων αρνήθηκε να προχωρήσει στη διαδικασία.

“Αναρωτιέμαι πώς οι δάσκαλοι και καθηγητές, οι οποίοι είναι το επάγγελμα που κατεξοχήν αξιολογεί και βαθμολογεί τους μαθητές, αρνούνται οι ίδιοι την αξιολόγηση” σημειώνει εκπαιδευτικός μιλώντας στα “ΝΕΑ”.

Σύμφωνα με την εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ”, η ατομική αξιολόγηση αρχίζει από την επόμενη σχολική χρονιά για 180.000 εκπαιδευτικούς ενώ προβλέπεται ετήσια καταγραφή επιδόσεων στα σχολεία και “φάκελοι” εκπαιδευτικών στους οποίους θα καταγράφεται η πορεία τους, με στόχο την επιβράβευση της προσπάθειας και τη συνεχή βελτίωση της απόδοσης μέσω σκιαγράφησης δυνατοτήτων και αδυναμιών. Η διαδικασία θα οργανωθεί σε δύο διαφορετικά πλαίσια: συνολική αξιολόγηση για τα στελέχη εκπαίδευσης και διαμορφωτική αξιολόγηση για τους εκπαιδευτικούς, με στόχο την επιβράβευση της προσπάθειας και τη βελτίωση της απόδοσής τους όπου χρειαστεί.

Κάθε εκπαιδευτικός και στέλεχος εκπαίδευσης θα έχει τον προσωπικό του ηλεκτρονικό φάκελο, στον οποίο θα περιλαμβάνονται, ανάμεσα σε άλλα, στοιχεία άσκησης του εκπαιδευτικού / διοικητικού έργου. Παράλληλα θα προβλέπεται συνέντευξη μεταξύ αξιολογουμένου και αξιολογητή.

Κάθε εκπαιδευτικός θα αξιολογείται από τουλάχιστον δύο αξιολογητές, ενώ ενεργό ρόλο στα παραπάνω θα έχουν οι διευθυντές των σχολείων και οι συντονιστές εκπαιδευτικού έργου. Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται βέβαια και για το ακαδημαϊκό τους προφίλ και τα μέσα που χρησιμοποιούν στη διδασκαλία τους. Από την πλευρά τους οι σχολικοί σύμβουλοι θα έχουν στην αρμοδιότητά τους και το να παρακολουθούν περιοδικά τη διδασκαλία των εκπαιδευτικών στις τάξεις. Με τον νόμο θεσμοθετείται νέο σύστημα επιλογής των διευθυντών και στελεχών στα σχολεία, το οποίο θα εφαρμοστεί άμεσα βασισμένο ισόρροπα στα τυπικά προσόντα των υποψηφίων αλλά και στην προϋπηρεσία και διοικητική εμπειρία τους. Η αξιολόγηση των στελεχών θα γίνεται με βάση αντικειμενικά κριτήρια (εμπειρία, τίτλοι σπουδών κ.ο.κ.) αλλά και με ποιοτικά κριτήρια. Τα αποτελέσματά της θα είναι καθοριστικά για τη θητεία του στελέχους.