Φώντας Μπαραλιάκος : «Ελευθερία για όλους και όχι Ασυλία για τους λίγους στα Ελληνικά Πανεπιστήμια»

233

Φ. Μπαραλιάκος από το βήμα της Βουλής στη συζήτηση του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας

 

Στη συζήτηση για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας τοποθετήθηκε με ομιλία του στην ολομέλεια της Βουλής ο Φ.Μπαραλιάκος.

Η πρώτη επισήμανση του βουλευτή Πιερίας ήταν πως το παρόν νομοσχέδιο κατεδαφίζει το άσυλο ανομίας στα Ελληνικά Πανεπιστήμια, τα οποία η Αριστερά είχε μετατρέψει διαχρονικά  σε τσιφλίκι της.

Το Σχέδιο Νόμου , από τη μία, θέτει ένα οριστικό τέρμα στη διαπόμπευση ακαδημαϊκών, στον προπηλακισμό, στη σωματική και λεκτική βία κατά Καθηγητών και Πρυτάνεων, στην καταστροφή της δημόσιας περιουσίας, στις καταλήψεις σχολών, στις χαμένες εξεταστικές και τα χαμένα εξάμηνα.

Από την άλλη, οδηγεί στην επικράτηση του αυτονόητου. Και, προφανώς, το αυτονόητο δεν είναι η ανενόχλητη είσοδος στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα,  δεν είναι οι ακαλαίσθητοι πανεπιστημιακοί χώροι, δεν είναι η μετατροπή των προαύλιων χώρων σε εστίες εγκληματικής δραστηριότητας, διακίνησης ναρκωτικών,  παρασκευής μολότωφ;

«Δυστυχώς» , υπογράμμισε ο κ. Μπαραλιάκος «αυτές οι εικόνες συνιστούσαν θλιβερή καθημερινότητα στα Πανεπιστήμιά μας. Όχι, όμως, πια. Ως εδώ η παραβατικότητα!»

Το Νομοθέτημα του Υπουργείου Παιδείας θωρακίζει το δικαίωμα κάθε φοιτητή, κάθε ακαδημαϊκού πολίτη να αισθάνεται ασφαλής σε έναν χώρο που προορίζεται για την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και την ανεμπόδιστη  ανταλλαγή απόψεων. Εξασφαλίζει ότι η έννομη τάξη θα εφαρμόζεται απαρέγκλιτα. Εξασφαλίζει την Ελευθερία για όλους και όχι την Ασυλία για τους λίγους.

Ακολούθως, ο βουλευτής Πιερίας, σε άλλο σημείο του λόγου του, αναφέρθηκε και στην αλλαγή του τρόπου εισαγωγής των νέων μας στα Πανεπιστήμια, που εισάγει το Νομοσχέδιο. Στάθηκε στην μεγαλύτερη ευελιξία επιλογών και στον απεγκλωβισμό από ψευδεπίγραφα διλήμματα, που προσφέρει σε κάθε εν δυνάμει σπουδαστή. Οι εναλλακτικές αυτές, μάλιστα, πολλαπλασιάζονται μέσω της ενίσχυσης της προοπτικής της επαγγελματικής και τεχνικής εκπαίδευσης. Σημαντική, εξάλλου,  καινοτομία του νομοσχεδίου είναι η δυνατότητα υποβολής παράλληλου μηχανογραφικού για την εγγραφή σε δημόσιο Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης, επιλογή για την οποία τα περισσότερα ιδρύματα έχουν ήδη αποφανθεί θετικά.

Μάλιστα, ο κ. Μπαραλιάκος, υπεραμύνθηκε των αλλαγών του Σχεδίου Νόμου και με την πρόσθετη ιδιότητα του πατέρα, ο οποίος βιώνει τις αγωνίες και τους προβληματισμούς της κόρης του, ως υποψήφιας των Πανελλαδικών Εξετάσεων για την εισαγωγή της στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο.

Καταληκτικά, ο κ. Μπαραλιάκος τόνισε πως «είναι ώρα το ακαδημαϊκό περιβάλλον να ανταποκριθεί στις προκλήσεις και τις προοπτικές του μέλλοντος. Η μεταρρύθμιση της Παιδείας είναι κορυφαία προϋπόθεση για την ανάσχεση του brain drain και την επιστροφή επιστημονικού κεφαλαίου στην πατρίδα μας. Η τυραννία των μειοψηφιών ανήκει στο παρελθόν. Δικό μας χρέος είναι μόνο το μέλλον των νέων Ελληνίδων και Ελλήνων!»