Ιωάννινα: Εντοπίστηκαν συντρίμμια του αεροσκάφους με τον Ιρακινό πιλότο – Από κυνηγούς στο Δίκορφο

225

Βρέθηκαν τελικά τα συντρίμμια του αεροπλάνου που χάθηκε πριν από τρεις ημέρες στην περιοχή Δίκορφο από κυνηγούς και σπεύδουν στο σημείο πυροσβεστικές δυνάμεις.

Υπενθυμίζεται ότι το αεροσκάφος είχε απογειωθεί από την Κοζάνη με προορισμό τα Ιωάννινα, όπου και επρόκειτο να επικοινωνήσει μέσω ασυρμάτου.

Το αεροσκάφος που χάθηκε εδώ και τρεις ημέρες ανήκε στη σχολή εκπαίδευσης επαγγελματιών πιλότων Egnatia Aviation, που θεωρείται μια από τις καλύτερες σχολές του είδους της, σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Πιλότος του αεροσκάφους ήταν ο Ιρακινός Αμάρ Ιμπραχήμ. Πρόκειται για έναν από τους 100, περίπου, εκπαιδευόμενους πιλότους από το Ιράκ που διαμένουν σήμερα στην πόλη της Κοζάνης, ο οποίος έκανε την πρώτη του ατομική πτήση, χωρίς συνεπιβάτη, στις 28 Ιουλίου του 2020.

Η τελευταία επικοινωνία

Υπενθυμίζεται ότι, το εκπαιδευτικό αεροσκάφος είχε την τελευταία επικοινωνία με τον Πύργο Ελέγχου του αεροδρομίου Ιωαννίνων στις 12:28 το μεσημέρι της Κυριακής. Βρισκόταν πέντε ναυτικά μίλια βορειοανατολικά του αεροδρομίου.

Από την ώρα εκείνη κάθε επικοινωνία διακόπηκε, χωρίς ο πιλότος να αναφέρει τίποτα για τεχνικό πρόβλημα ή βλάβη.

Η εταιρεία σε ανακοίνωσή της αργά το απόγευμα αναφέρει: “Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι το αεροσκάφος υπό νηολόγηση SXABP που απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Κοζάνης στις 11:20 τοπική ώρα, αγνοείται. Η διαδικασία έρευνας και διάσωσης έχει ενεργοποιηθεί”.

Άκαρπες οι έρευνες τριών ημερών

Οι έρευνες επικεντρώθηκαν μεταξύ των χωριών Ανθρακίτη και Καβαλάρη στο ανατολικό Ζαγόρι, όπου συμμετείχαν δυνάμεις από αέρος αλλά και από εδάφους. Μεταξύ άλλων, έλαβαν μέρος ένα ελικόπτερο της πολεμικής αεροπορίας από το Άκτιο και ένα πυροσβεστικό αεροσκάφος Καναντέρ CL-415 από τη Θεσσαλονίκη. Επίσης, 9 περιπολικά της ΕΛ.ΑΣ. με 20 άνδρες, 11 πυροσβεστικά οχήματα με 26 πυροσβέστες, 9 άτομα της ομάδας διάσωσης της ΕΜΑΚ, καθώς και εθελοντές κάτοικοι της περιοχής. Ωστόσο, δε μπόρεσαν να καταφέρουν να εντοπίσουν το αεροσκάφος.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το πιθανότερο σενάριο θεωρείται το χειρότερο, δηλαδή το αεροσκάφος να πετούσε σε χαμηλή νέφωση και να προσέκρουσε σε ορεινό όγκο, πριν το αντιληφθεί και προλάβει να αντιδράσει ο χειριστής του. Το σενάριο αυτό εδράζεται στο γεγονός ότι αυτού του είδους τα αεροσκάφη χρησιμοποιούνται κατά κόρον για εκπαιδευόμενους στην πολιτική αεροπορία και “συγχωρούν” λάθη. Ωστόσο, ενδεχομένως ο ορεινός όγκος ήταν κάθετος και έτσι το αεροσκάφος δεν ειδοποίησε εγκαίρως τον χειριστή του.

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι υπάρχουν λίγες ελπίδες για τη ζωή του χειριστή, καθώς ακόμα και εάν δεν συνέβη το παραπάνω σενάριο, θεωρούν πως πλέον θα έχουν τελειώσει τα καύσιμα του αεροσκάφους.

Πηγή: TheTOC.gr