ΠΚΜ: Στη σκιά της πανδημίας η μάχη για τους τουρίστες του 2021

80

Στη σκιά της πανδημίας, η οποία δοκίμασε τις αντοχές του τουρισμού το 2020 σε παγκόσμιο επίπεδο και παρά τα αχαρτογράφητα νερά της σεζόν του 2021, η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ετοιμάζεται να κάνει τα πρώτα βήματα για την προβολή της περιοχής, μέσα από στοχευμένες δράσεις προσαρμοσμένες στα νέα δεδομένα.

Στόχος της διοίκησης είναι να διαχειριστεί τις επιπτώσεις από τον κοροναϊό, στον τομέα του τουρισμού, χωρίς πανικό και για το λόγο αυτό η εκκίνηση δεν θα μπορούσε να γίνει, παρά ψηφιακά στις αγορές-στόχους της Κεντρικής Μακεδονίας, μέσα από τα σποτ και τα τουριστικά έντυπα μεγάλων και νέων αεροπορικών εταιρειών, με τις οποίες επιδιώκει στενή συνεργασία, προβάλλοντας όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει η περιοχή.

Και αυτά δεν είναι μόνο ο ήλιος και η θάλασσα, αλλά και οι αποδράσεις στα βουνά, όπως ο Όλυμπος, οι ξεχωριστές περιπατητικές διαδρομές, η πλούσια ιστορία, η γαστρονομία, ο πολιτισμός και ο αρχαιολογικός πλούτος της Κεντρικής Μακεδονίας.

Στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2021, όπως ανέφερε στη «ΜτΚ» ο τομεάρχης Τουρισμού, Αλέξανδρος Θάνος, η περιφέρεια προχωρά και σε μία ακόμη καινοτομία: την αλλαγή του brand «Very Macedonia» με το οποίο καθιερώθηκε τα τελευταία χρόνια, με νέο πιο ηχηρό, το οποίο θα γνωστοποιηθεί την ερχόμενη άνοιξη και θα περιλαμβάνει τα βασικά χαρακτηριστικά της περιοχής.

«Το rebranding είναι μία καλή αρχή για το 2021 που θα είναι μία χρονιά πρόκληση για τον τουρισμό και στην Κεντρική Μακεδονία, που πέρυσι δοκιμάστηκε σκληρά, και για αυτό όλες οι δράσεις που θα αναπτύξουμε θα είναι στοχευμένες και θα γίνουν βήμα – βήμα, ανάλογα και με την εξέλιξη της πανδημίας» σημείωσε ο κ. Θάνος.

Το πρώτο εξάμηνο του 2021, όπως είπε, ότι η τουριστική προβολή της ΠΚΜ θα βασιστεί σε συγκριμένους άξονες όπως:

*Η ψηφιακή προβολή των πλεονεκτημάτων της περιοχής μέσα από εκθέσεις ανά την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και τα Βαλκάνια και μέσα από οπτικοακουστικά μέσα και έντυπα μεγάλων αεροδρομίων και αεροπορικών εταιρειών.

*Η επιτάχυνση της συνεργασίας με την Fraport, καθώς υπάρχει ανάγκη για νέους προορισμούς, με ευρωπαϊκές και διεθνείς πτήσεις.

*Η στήριξη και προβολή του αεροδρομίου «Μακεδονία».

*Η συμμετοχή του Film Office της περιφέρειας σε διεθνή Φεστιβάλ.

«Παράθυρο» νέων ευκαιριών

Η συνεργασία με διεθνείς αεροπορικές εταιρείες, στην οποία η περιφέρεια ποντάρει ιδιαίτερα για την προσέλκυση τουρισμού την ερχόμενη σεζόν, είναι ζητούμενο για την ΠΚΜ και σύμφωνα με τον κ. Θάνο, αποτελεί ένα παράθυρο ευκαιριών για νέες τουριστικές αγορές, στις οποίες η Κεντρική Μακεδονία διεκδικεί μία καλή θέση.

«Δεν είμαστε σε θέση να κάνουμε φιλόδοξα σχέδια, καθώς όλα εξαρτώνται από την εξέλιξη της πανδημικής κρίσης, ωστόσο, προγραμματίζουμε, ετοιμαζόμαστε για να κερδίσουμε όσο γίνεται το χαμένο έδαφος» επισήμανε ο κ. Θάνος, σημειώνοντας παράλληλα ότι θα υπάρξουν αστάθμητοι παράγοντες, αλλά ελπίζει ότι καταλυτικό ρόλο θα παίξει και το εμβόλιο στη ψυχολογία των εν δυνάμει ταξιδιωτών όσο και στις τάσεις που θα διαμορφωθούν.

Δήλωσε μάλιστα ότι στόχος είναι το 2021 να ανακτηθεί τουλάχιστον το 50% του 2019 που ήταν μία χρονιά ρεκόρ στον τουρισμό. «Οι απώλειες ήταν μεγάλες και στη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας το 2020, αλλά εμείς θα κάνουμε ότι μπορούμε για να στρέψουμε φέτος το ενδιαφέρον επισκεπτών» υπογράμμισε ο τομεάρχης Τουρισμού κ. Θάνος.

Ψηφιακές εκθέσεις

Η εκκίνηση του φετινού προγράμματος τουριστικής προβολής της ΠΚΜ θα γίνει… ψηφιακά με συμμετοχή σε υπάρχουσες ώριμες αγορές.

*ΙΜΤΜ – Τελ Αβίβ (Φεβρουάριος): Η Ελλάδα για τους Ισραηλινούς αποτελεί το μόνο προορισμό με εγγύτητα στη χώρα τους, που τους προσφέρει ισχυρό το αίσθημα της ασφάλειας. Μεγάλο πλεονέκτημα για την περιοχή μας είναι η σχέση τους με τη Θεσσαλονίκη και η ύπαρξη απευθείας αεροπορικών συνδέσεων.

HOLIDAY AND SPA EXPO – Σόφια (τέλη Φεβρουαρίου): Συνήθως οι Βούλγαροι τουρίστες, επισκέπτονται την περιοχή μας οδικώς, κατά τη θερινή περίοδο. Αποτελούν την κύρια αγορά της περιοχής μας, με επαναλαμβανόμενες επισκέψεις, κυρίως στα μικρότερα καταλύματα.

*ROMANIAN INTERNATIONAL TOURISM FAIR ROMEXPO – Βουκουρέστι (Φεβρουάριος): Μεγάλη είναι η επισκεψιμότητα από τους Ρουμάνους οδικούς τουρίστες, οι οποίοι προτιμούν κατά βάση την παραλιακή ζώνη και εισέρχονται στην Κεντρική Μακεδονία κυρίως τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Η ΠΚΜ αποτελεί την πρώτη επιλογή τους στην Ελλάδα και μία βασική αγορά κυρίως για τα μικρότερα καταλύματα και τα κάμπινγκ.

*INTERNATIONAL FAIR OF TOURISM (IFT) – Βελιγράδι (Φεβρουάριος): Μία από τις πιο ώριμες αγορές καθώς η περιοχή μας βρίσκεται σταθερά στην πρώτη θέση προτίμησης για τους Σέρβους. Συνήθως επισκέπτονται την περιοχή οδικώς.

*ΙΤΒ virtual – Βερολίνο: (Μάρτιος): Οι Γερμανοί αποτελούν μία από τις μεγαλύτερες αγορές της Κεντρικής Μακεδονίας. Η συμμετοχή της ΠΚΜ στην έκθεση κρίνεται απαραίτητη καθώς πρόκειται για μία από τις σημαντικότερες διεθνείς εκθέσεις τουρισμού

* MITT – Μόσχα (Μάρτιος): Οι Ρώσοι τουρίστες βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των τουριστών που ξοδεύουν τα περισσότερα χρήματα ανά άτομο στις διακοπές τους. Η συμμετοχή της ΠΚΜ στην έκθεση αποτελεί μία ευκαιρία προβολής σε ένα κοινό που δείχνει έντονο ενδιαφέρον για την Κεντρική Μακεδονία, όχι μόνο για το προϊόν «ήλιος – θάλασσα», αλλά και για άλλες μορφές θεματικού τουρισμού, όπως ο θρησκευτικός, ο τουρισμός πόλης κ.ά.

*ΒΜΤ – Νάπολι (Μάρτιος): Η Ιταλία αποτελεί μία αγορά στην οποία στοχεύει η περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς έδειχνε ως τώρα μία αυξητική τάση λόγω και των απευθείας αεροπορικών συνδέσεων. Είναι η πρώτη συμμετοχή της ΠΚΜ στη συγκεκριμένη έκθεση στη Νότια Ιταλία.

GLOBALNIE – Κατοβίτσε Πολωνία (Μάρτιος): Η αγορά της Πολωνίας είναι πολύ σημαντική για την Κεντρική Μακεδονία καθώς έχει μεγάλη δυναμική. Οι Πολωνοί τουρίστες επισκέπτονται την περιοχή και οδικώς. Η έκθεση αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες της Πολωνίας και μία εξαίρετη ευκαιρία ανάπτυξης συνεργασιών.

*UITT– Κίεβο (τέλη Μαρτίου): Ύστερα από την κατάργηση των θεωρήσεων εισόδου για τους κατόχους διαβατηρίων της Ουκρανίας, στη διεθνή έκθεση τουρισμού UITT 2019 στο Κίεβο, στην οποία συμμετείχε και η ΠΚΜ, διαφάνηκε η δυναμική που παρουσιάζει αυτή η τουριστική αγορά και το μεγάλο ενδιαφέρον των Ουκρανών πολιτών.

*ARABIAN TRAVEL MARKET – Ντουμπάϊ (Μάιος): Η συμμετοχή στην έκθεση αυτή αποτελεί εξαιρετική ευκαιρία προσέγγισης κορυφαίων τουριστικών πρακτόρων και διακινητών της κοινής γνώμης από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Μέση Ανατολή γενικότερα, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να διακινήσουν επισκέπτες που ενδιαφέρονται κυρίως για τουρισμό πολυτελείας και τόπους με φυσική ομορφιά.

*ΙΜΕΧ – Φρανκφούρτη (Μάιος): Θεματική έκθεση συνεδριακού τουρισμού όπου μπορούν να προβληθούν οι υποδομές φιλοξενίας και διοργάνωσης συνεδρίων της περιοχής μας. Συνέργειες με το Thessaloniki Convention Bureau.

*BIRDFAIR – Λέστερ (Αύγουστος): Βασικός στόχος της συμμετοχής σε αυτή την ειδική θεματική έκθεση είναι η προσέγγιση δυνητικών επισκεπτών με ενδιαφέρον στην παρατήρηση πουλιών, αλλά και των δράσεων για την προστασία της φύσης.

*TOUR NATUR – Ντίσελντορφ (Σεπτέμβριος): Η περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας είναι ένας από τους δημοφιλέστερους προορισμούς της Ελλάδας για τους Γερμανούς οι οποίοι ενδιαφέρονται πολύ για τον ορειβατικό – περιπατητικό τουρισμό. Η συμμετοχή της στη συγκεκριμένη θεματική έκθεση αποτελεί ευκαιρία ανάδειξης και προβολής των ορεινών της όγκων, της φύσης και του εναλλακτικού τουρισμού.

*IFTM – TOP RESA – Παρίσι (Οκτώβριος): Οι Γάλλοι τουρίστες βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των τουριστών που ξοδεύουν τα περισσότερα χρήματα ανά άτομο στις διακοπές τους. Πρόκειται για μία από τις πλέον σημαντικές εκθέσεις τουρισμού στη Γαλλία με συμμετοχή εκθετών από όλο τον κόσμο.

*TTG TRAVEL EXPERIENCE – Ρίμινι (Οκτώβριος): Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις τουρισμού της Ιταλίας, όπου συμμετέχουν μεγάλοι εμπορικοί αντιπρόσωποι και επαγγελματίες τουρισμού.

*BRUSSELS TRAVEL FESTIVAL – Βρυξέλλες (Οκτώβριος): Οι Βέλγοι τουρίστες βρίσκονται και αυτοί στις πρώτες θέσεις των τουριστών που ξοδεύουν τα περισσότερα χρήματα ανά άτομο στις διακοπές τους. Η συμμετοχή της ΠΚΜ στην έκθεση είναι μία πολύ καλή ευκαιρία προσέλκυσης τουριστών υψηλού οικονομικού επιπέδου.

*WTM – Λονδίνο (Νοέμβριος): Μία από τις κορυφαίες τουριστικές εκθέσεις παγκοσμίως. Στόχος της συμμετοχής μας είναι η καθιέρωση της αναγνωρισιμότητας του προορισμού της Κεντρικής Μακεδονίας, μας καθώς και οι Άγγλοι τουρίστες βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των τουριστών που ξοδεύουν τα περισσότερα χρήματα ανά άτομο στις διακοπές τους.

*PHILOXENIA – Θεσσαλονίκη (Νοέμβριος): Η μεγαλύτερη έκθεση τουρισμού στην Ελλάδα, όπου η περιφέρεια συμμετέχει κάθε χρόνο με ειδικό, θεματικό περίπτερο και με διάφορες θεματικές δράσεις. Στόχος είναι η ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού.

*IBTM WORLD – Βαρκελώνη (Δεκέμβριος): Η Διεθνής Έκθεση Συνεδριακού Τουρισμού «IBTM World» στη Βαρκελώνη μπορεί να αναδείξει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει η περιοχή της ΠΚΜ, μέσω των σημαντικών υποδομών φιλοξενίας και διοργάνωσης συνεδρίων.

Film Office

Στο πλαίσιο της στοχευμένης προβολής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ως ιδανικού προορισμού για οπτικοακουστικές παραγωγές, είναι σκόπιμο το Τοπικό Γραφείο Διευκόλυνσης Οπτικοακουστικών Παραγωγών (Film Office) να συμμετάσχει σε μεγάλες διεθνείς εκθέσεις οπτικοακουστικών παραγωγών και κινηματογραφικές/τηλεοπτικές αγορές (film markets).

Οι διοργανώσεις που προτείνονται για τη συμμετοχή του Film Office της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι οι εξής:

*EUROPEAN FILM MARKET – EFM Landmark Βερολίνο (15-16 Φεβρουαρίου): Είναι μία από τις παλιότερες και πιο στοχευμένες διεθνείς αγορές οπτικοακουστικών παραγωγών στην Ευρώπη, που διεξάγεται στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου. Από το 2019, το «European Film Market» φιλοξενεί ειδικό τμήμα (EFM Landmark) για Film Offices και Film Commissions, με σκοπό να διευρύνει τη δικτύωση των επαγγελματιών του οπτικοακουστικού κλάδου.

*MARCHE DU FILM Κάννες – Γαλλία (Μάιος): Η αγορά του κορυφαίου κινηματογραφικού φεστιβάλ της Ευρώπης, του Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, προσφέρει ευκαιρίες δικτύωσης – Η ελληνική δικτύωση είναι ήδη έντονη, καθώς υπάρχει ειδική συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (μέσω της δράσης Thessaloniki Goes to Cannes).

*Ischia Film Festival Ιταλία – (Ιούνιος ή Ιούλιος): Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Ίσκια έχει σκοπό να ευαισθητοποιήσει το κοινό για τα οπτικοακουστικά έργα διαμέσου της κινηματογραφικής ιστορίας και των κινηματογραφικών τοποθεσιών.

*Biennale Cinema 2021 – Βενετία (Σεπτέμβριος): Στο ειδικό τμήμα του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ της Βενετίας (Venice Production Bridge) υπάρχει ένας μόνιμα διαμορφωμένος χώρος για τη συμμετοχή των Film Commissions και των εταιρειών παραγωγής με σκοπό τη διαφήμιση.

*FOCUSTHE LOCATION SHOW – Λονδίνο (Δεκέμβριος): Διεθνής συνάντηση εταιρειών οπτικοακουστικής παραγωγής με πάνω από 250 εκθέτες από περισσότερες από 80 χώρες. Μία διήμερη εκδήλωση με συμμετοχές από film commissions, παραγωγούς και location managers από όλο τον κόσμο.

Το «στοίχημα» με τις αεροπορικές εταιρείες

Μεταξύ των δράσεων της τουριστικής προβολής ξεχωρίζει η εφαρμογή υποστηρικτικών προγραμμάτων marketing και προώθηση του τουριστικού προορισμού της Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με τις αεροπορικές εταιρείες. Το αντικείμενο αφορά στην έρευνα για πιθανές αγορές στόχους του τουριστικού μας προορισμού, ανάλυση των αγορών αυτών και διερεύνηση της στόχευσης των αεροπορικών εταιρειών σε σχέση με την επέκταση, διατήρηση των δρομολογίων τους αλλά και τις ενέργειες προώθησης του αεροδρομίου «Μακεδονία» στα προγράμματά τους. Η στρατηγική marketing που θα επιλεγεί, μπορεί να περιλαμβάνει προβολή νέων διαδρομών, προώθηση νέων πτήσεων από το αεροδρόμιο «Μακεδονία», καθώς και νέων αεροπορικών εταιρειών, διαδικτυακό marketing μέσα από τα δίκτυα της αεροπορικής εταιρείας (νέα γραμμή, συνδυασμός προορισμού – κόστος ναύλου) κ.λπ.

Φιλοξενία τουριστικών πρακτόρων

Μία ακόμη δράση αφορά σε διοργάνωση ειδικευμένων-στοχευμένων προγραμμάτων φιλοξενίας δημοσιογράφων και επαγγελματιών του χώρου του τουρισμού για την απόκτηση τουριστικών εμπειριών. Τα ταξίδια εξοικείωσης έχουν ως βασικό στόχο τη γνωριμία με έναν τόπο, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του, με απώτερο σκοπό την προώθησή του. Συνιστούν έναν αποτελεσματικό τρόπο προβολής και για το λόγο αυτό επιλέγονται να αξιοποιηθούν στο πλαίσιο της προβολής των ειδικών θεματικών τουριστικών προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας.

 

makthes.gr