Κινητικότητα Δ.Κατερίνης για εξασφάλιση μελετών σχεδιασμού και αναπτυξιακών προοπτικών

295

Τα θέματα σχεδιασμού και αναπτυξιακής προοπτικής του δήμου Κατερίνης βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου Κατερίνης που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης κεκλεισμένων των θυρών λόγω των μέτρων για τον κορονοιό.

Η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κατερίνης ξεκίνησε με τρεις ανακοινώσεις που έκανε ο Αντιδήμαρχος Δόμησης και Τουρισμού, Γιώργος Νταντάμης, λόγω απουσίας του Δημάρχου Κατερίνης Κώστα Κουκοδήμου για υπηρεσιακούς λόγους στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Ο κ. Νταντάμης αναφέρθηκε σε «πολύ σημαντικά και σπουδαία», όπως τα χαρακτήρισε, «εργαλεία σε επίπεδο σχεδιασμού και θεσμικού υπόβαθρου», τα οποία όταν εγκριθούν από τα αντίστοιχα υπουργεία και το Πράσινο Ταμείο, τότε ο Δήμος Κατερίνης θα εξασφαλίσει σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές.

Αρχικά, ο κ. Νταντάμης αναφέρθηκε σε αίτημα που κατατέθηκε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας διεκδικώντας ανάρτηση Μελετών Χωρικών Σχεδίων. Συγκεκριμένα, ανέφερε τα εξής: «Έχουμε καταθέσει επισήμως το αίτημα στο Υπουργείο συμπληρώνοντας τις αντίστοιχες φόρμες, διεκδικώντας από το Υπουργείο την ανάρτηση Μελετών Χωρικών Σχεδίων για όλες τις Δημοτικές Ενότητες του Δήμου Κατερίνης.

Οι μελέτες δεν θα ανατεθούν από τον Δήμο Κατερίνης αλλά από το Υπουργείο με προτεραιότητα το παραθαλάσσιο μέτωπο όπου υπάρχει και η μεγάλη περιουσία του Δήμου Κατερίνης. (Οι μελέτες αυτές είναι) εργαλεία απαραίτητα για την ευταξία, τον σχεδιασμό και τις αναπτυξιακές προοπτικές του Δήμου».

ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΕΖΟΔΡΟΜΩΝ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε σε αίτημα για πανελλήνιο αρχιτεκτονικό διαγωνισμό που αφορά στο δίκτυο πεζοδρόμου του κέντρου της Κατερίνης και τους παράπλευρους πεζόδρομους με την πλατεία Ελευθερίας και την πλατεία Δημαρχείου.

Όπως χαρακτηριστικά είπε, «υποβάλαμε στο ‘‘Πράσινο Ταμείο’’, επίσημα πλέον, το αίτημά μας για πανελλήνιο αρχιτεκτονικό διαγωνισμό που αφορά στο δίκτυο πεζοδρόμου του κέντρου της Κατερίνης -ας την ονομάσουμε «ζώνη 1»- και τους παράπλευρους πεζόδρομους με την πλατεία Ελευθερίας και την πλατεία Δημαρχείου, διεκδικώντας μέσα από έναν πανελλήνιο διαγωνισμό να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον των μεγαλύτερων και καλύτερων (αρχιτεκτονικών) γραφείων της Χώρας.

Με μια πολύ σοβαρή επιτροπή που θα υπάρχει, θα αξιολογήσουν την καλύτερη μελέτη, έτσι ώστε να έχουμε ένα πλεονέκτημα αργότερα. Εάν το Πράσινο Ταμείο χρηματοδοτεί τα έργα αυτά -τη στιγμή που τον διαγωνισμό τον κάνουμε μέσω του Πράσινου Ταμείου- να έχουμε προτεραιότητες στη χρηματοδότηση του έργου.

Σε κάθε περίπτωση όμως θα έχουμε ως οδηγό μας έναν επικαιροποιημένο σχεδιασμό με προοπτική κανονικά για τον 21ο αιώνα, με νέες τεχνολογίες, με νέα αισθητική, με νέα λειτουργία, με νέα υλικά, έτσι ώστε ο πεζόδρομος της Κατερίνης να αποτελεί σημείο αναφοράς -δεν είναι αμετροέπεια αυτό που θα πω, σε πανελλήνιο επίπεδο».

ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Και κλείνοντας τις ανακοινώσεις του ο κ. Νταντάμης μίλησε και για Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που πρέπει να αποκτήσει ο Δήμος: «Υποβάλαμε επίσης σήμερα (χθες) στην Οικονομική Επιτροπή το αίτημα για έγκριση προκήρυξης ανάθεσης μελέτης για το Σχέδιο (ΣΒΑΚ) που είναι, στην ουσία, ο οδηγός για οτιδήποτε θα γίνει με την κινητικότητα.

Πρόκειται για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στην πόλη, ώστε να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε ποδηλατόδρομους, πεζόδρομους, επεμβάσεις σε έργα, μέσα στα πλαίσια αυτά κοινοχρήστων χώρων. Εάν δεν έχουμε Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, δεν μπορούμε να έχουμε καμία χρηματοδότηση και δεν μπορούμε να ενταχθούμε και σε κανένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Αυτό, λοιπόν, είναι άλλο ένα απαραίτητο εργαλείο».