Από τη νέα χρονιά 58 νηπιαγωγεία «μιλούν» αγγλικά

271
Τα νήπια θα έρχονται σε επαφή με τα αγγλικά μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων για δύο ώρες την εβδομάδα στο υποχρεωτικό πρωινό πρόγραμμα (φωτ. INTIME NEWS).

Σε 58 νηπιαγωγεία της χώρας θα εισαχθεί πιλοτικά η εκμάθηση αγγλικών από την επόμενη σχολική χρονιά. Βέβαια, οι αντιδράσεις στις αλλαγές που αποφάσισε το υπουργείο Παιδείας για τα ωρολόγια προγράμματα σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση συνεχίζονται.

Ειδικότερα, τα 58 νηπιαγωγεία κατανέμονται από ένα σε κάθε νομό, τέσσερα σε Αθήνα, και από δύο σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Τα νήπια θα έρχονται σε επαφή με τα αγγλικά μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες για δύο ώρες την εβδομάδα στο υποχρεωτικό πρωινό πρόγραμμα.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας κατά την πιλοτική εφαρμογή της δραστηριότητας θα βρίσκονται στην αίθουσα και ο δάσκαλος των αγγλικών μαζί με τον νηπιαγωγό, και οι δύο τους προηγουμένως θα έχουν συνεργαστεί για το πώς θα οργανωθεί το δίωρο. Επίσης, προβλέπεται από κοινού σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αγγλικής γλώσσας και των νηπιαγωγών σε δύο τουλάχιστον φάσεις, που θα ξεκινήσουν με την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς. Ενδεικτικά, η πρώτη φάση της επιμόρφωσης (διάρκειας 10-12 ωρών) θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο και θα αφορά θεματικές σχετικές με τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά των παιδιών προσχολικής ηλικίας, με τη φιλοσοφία και τη λειτουργία του προγράμματος του Νηπιαγωγείου καθώς και με τη λειτουργική ένταξη της ξένης γλώσσας στις προβλεπόμενες μαθησιακές περιοχές του Προγράμματος Σπουδών του Νηπιαγωγείου μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες.

Παρ’ όλα αυτά, οι αντιδράσεις της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος συνεχίζονται, καθώς θεωρεί αντιπαιδαγωγικό το μέτρο. Στο ίδιο πλαίσιο και η ΟΛΜΕ διαμαρτύρεται για τις αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα γυμνασίων και λυκείων: «Ως γνωστόν, καταργούν μαθήματα, εξαφανίζουν ολόκληρες περιοχές επιστημών και ταυτόχρονα εξοβελίζουν ειδικότητες εκπαιδευτικών από το δημόσιο σχολείο. Στην πρόσφατη συνάντηση (29.06.20) του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ με την πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας διαπιστώθηκε πλήρες αδιέξοδο και άρνηση από πλευράς ΥΠΑΙΘ να προβεί σε οποιαδήποτε διορθωτική κίνηση σχετικά με τα ωρολόγια προγράμματα» ανέφερε χθες η ΟΛΜΕ

Τέλος, σε ερώτησή της προς την αρμόδια υπουργό κ. Νίκη Κεραμέως, η τομεάρχης Παιδείας του ΚΙΝΑΛ κ. Χαρά Κεφαλίδου ζητεί να ενημερωθεί πώς θα αντιμετωπιστεί η απώλεια αιτήσεων μαθητών από το ηλεκτρονικό σύστημα Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων. Συγκεκριμένα, αριθμός των ηλεκτρονικών αιτήσεων εγγραφών και μετεγγραφών που υποβλήθηκαν στις 28 και 29 Ιουνίου από γονείς στα σχολεία για το σχολικό έτος 2020-21 χάθηκαν από το πληροφοριακό σύστημα εγγραφών. «Αυτή τη στιγμή κανείς δεν γνωρίζει πόσοι μαθητές έχουν τελικά εγγραφεί αφού δεν υπήρχαν τα απαραίτητα συστήματα λήψης αντιγράφων ασφαλείας (back up), ώστε να επανέλθουν τα δεδομένα και να εμφανιστούν στο σύστημα. Το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων με ανακοίνωσή του στην εφαρμογή e-eggrafes καλεί τους γονείς να επανυποβάλλουν τις ηλεκτρονικές αιτήσεις εγγραφής. Οι γονείς όμως θεωρούν ότι έχουν γράψει τα παιδιά τους στο σχολείο, έχουν εκτυπωμένες και αποθηκευμένες τις ηλεκτρονικές αιτήσεις εγγραφών, αλλά πολλές από αυτές τελικά δεν υπάρχουν στο σύστημα.

Όταν μεταφερθούν τα δεδομένα αυτόματα στο myschool κάθε σχολείου, τότε τα σχολεία θα εμφανίζουν μειωμένο μαθητικό δυναμικό. Η προθεσμία των εγγραφών στα ΕΠΑΛ λήγει στις 2 Ιουλίου και το υπουργείο θα προχωρήσει σε έγκριση λειτουργίας τμημάτων στα ΕΠΑΛ χωρίς όμως να έχει την πραγματική εικόνα για τον αριθμό των εγγραφών των μαθητών» λέει η κ. Κεφαλίδου. Το υπουργείο από την πλευρά του υποβάθμισε το θέμα μιλώντας για τεχνικό πρόβλημα που λύθηκε.

kathimerini.gr