Αρχική Οικονομία ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Η πανδημία πάει πίσω το σχέδιο για τα νέα τρένα

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Η πανδημία πάει πίσω το σχέδιο για τα νέα τρένα

349

Μείωση επιβατικής κίνησης κατά 96% τον Απρίλιο και κατά 65% τον Μάρτιο είχε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η διοίκηση της οποίας έχει ήδη ενημερώσει την κυβέρνηση πως θα διεκδικήσει αποζημίωση για τις επιπτώσεις της πανδημίας.

Όμως υποστήριξε τη Δευτέρα, σε συνέντευξη Τύπου μέσω τηλεδιάσκεψης, ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης, η πανδημία ανατρέπει και το χρονοδιάγραμμα για την έλευση των πέντε νέων τρένων που θα δρομολογούσε η θυγατρική του ιταλικού ομίλου FSI.

Συγκεκριμένα, το πρώτο τρένο θα έρθει κανονικά το φθινόπωρο, αλλά η παράδοση των υπολοίπων θα καθυστερήσει κατά έξι μήνες, με τον κ. Τσαλίδη να δηλώνει πως λόγω της κρίσης είχε σταματήσει η λειτουργία των εργοστασίων παραγωγής στην Ιταλία. Ταυτόχρονα ο κ. Τσαλίδης είπε πως «αν βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για τους συρμούς του ΗΣΑΠ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ενδιαφερθεί».

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε ερώτηση για τις περιορισμένες επενδύσεις που έχει πραγματοποιήσει μέχρι σήμερα η εταιρεία, υποστήριξε πως σύντομα θα είναι σε θέση να παρουσιάσει το επενδυτικό πρόγραμμα.

Όπως είναι γνωστό, η κυβέρνηση προωθεί νέα σύμβαση για τις Υπηρεσίες Γενικού Σιδηροδρομικού Συμφέροντος (ΥΓΟΣ) με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (διάρκειας 10 συν πέντε ετών), που θα συνδέεται με συγκεκριμένες επενδύσεις.

Ο κ. Τσαλίδης δεν αναφέρθηκε ωστόσο σε λεπτομέρειες ενώ επισήμανε πως μέχρι σήμερα η εταιρεία έχει επενδύσει 50 εκατ. ευρώ για τα πέντε νέα τρένα, 16 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του μηχανοστασίου της Θεσσαλονίκης, ενώ ετοιμάζει αντίστοιχα έργα αναβάθμισης και στο μηχανοστάσιο της Αθήνας.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είπε ο κ. Τσαλίδης, μισθώνει 13 μηχανοστάσια και άλλα ακίνητα σε ολόκληρη την Ελλάδα, τα οποία «κληρονόμησε» από την εταιρεία συντήρησης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (ΕΕΣΣΤΥ) την οποία εξαγόρασε. Πρόκειται για εγκαταστάσεις «που έχουν πολύ περισσότερο από μισό αιώνα ζωής, χωρίς να επενδυθεί ούτε ένα ευρώ όλα αυτά τα χρόνια».

Οι καθυστερήσεις στα έργα αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου και τα εξαιρετικά… ελαστικά χρονοδιαγράμματα αποτελούν μόνιμο επιχείρημα της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις καθυστερήσεις σε σειρά επενδύσεων.

Ο επικεφαλής της εταιρείας επανέλαβε το ίδιο επιχείρημα, λέγοντας πως «πρέπει να πάρουμε ένα χρονοδιάγραμμα» για την ολοκλήρωση των έργων. Υπενθύμισε πως στη γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης δρομολογούνταν πριν την κρίση μόλις οκτώ δρομολόγια ημερησίως: «Είχαμε πέντε ζευγάρια ημερήσια, ένα ζευγάρι τα νυχτερινά και δύο ζευγάρια εμπορικά, σύνολο οκτώ δρομολόγια!».

Για τον προαστιακό που άρχισε από σήμερα τα δρομολόγια, ο κ. Τσαλίδης είπε πως έχουν μεταφερθεί δύο αμαξοστοιχίες που χρησιμοποιούνταν στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Λάρισα.

Ταυτόχρονα αναπτύχθηκε σε χρόνο-ρεκόρ ένα νέο σύστημα εισιτηρίων, για να αποφευχθεί ο συνωστισμός.

«Το κάθε εισιτήριο που εκδίδεται, με οποιοδήποτε τρόπο, συνδέεται με ένα συγκεκριμένο τρένο. Ετσι μπορούμε να γνωρίζουμε ανά πάσα στιγμή πόσα εισιτήρια έχουν εκδοθεί για κάθε συρμό και να παρεμβαίνουμε αναλόγως».

Για την εικόνα στους σταθμούς του προαστιακού υπενθύμισε πως διαχειριστής είναι ο ΟΣΕ, από τον οποίο έχουν ζητηθεί μέτρα στο πλαίσιο της νέας κατάστασης.

Κατά τη διάρκεια της καραντίνας, έγιναν 56 δρομολόγια από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με τον κ. Τσαλίδη να υποστηρίζει πως πριν από την κρίση υπήρχε ανοδική κίνηση της κίνησης τόσο στις επιβατικές όσο και στις εμπορικές αμαξοστοιχίες, με τη βοήθεια και της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

euro2day.gr