Λύτρωση και ελευθερία ;

337

Του Ηλία Χρυσικού *

Για μια ακόμα φορά, με τη χάρη του Θεού, οδεύουμε στην Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα, στην ιερότερη εορτολογική περίοδο του έτους.

Για μια ακόμη φορά, θα ακολουθήσουμε -νοητά- τα ίχνη του Νυμφίου της Εκκλησίας μας και θα γίνουμε συνοδοιπόροι του Θείου Εκούσιου Πάθους Του.

Σύμφωνα με τον ιερό υμνογράφο, καλούμαστε όπως: “συμπορευθώμεν αυτώ και συσταυρωθώμεν και νεκρωθώμεν δι’ αυτόν ταις του βίου ηδοναίς ίνα και συζήσωμεν αυτώ”.

Με αυτή λοιπόν την προϋπόθεση, θα γίνουμε πραγματικοί κοινωνοί της Αναστάσεώς Του. Μόνο έτσι φίλοι μου θα νοιώσουμε πραγματικά τη χαρά της Θείας Εγέρσεως.

Οι πιστοί βιώνουμε τα πάθη και την ανάσταση του Χριστού συμμετέχοντας ενεργά σε αυτά με “συμπόρευση”, “συσταύρωση” και “συνανάσταση”!

Ο Χριστός με την θέληση του, οδηγήθηκε στην σταυρική θυσία και Ανέστη για να σωθούμε όλοι εμείς! Αυτό σημαίνει ότι δεν λυπούμαστε “μοιρολατρικά” για το Πάθος του, αλλά για τις δικές μας αμαρτίες και αφού μετανοιώνουμε ειλικρινώς, μπορούμε την αντικειμενική σωτηρία που χάραξε ο Χριστός να την κάνουμε και υποκειμενική – προσωπική σωτηρία!

Άλλωστε, η Ορθόδοξη Εκκλησία απευθύνει παγίως πρόσκληση προς συμμετοχή στην πνευματική θέα και μέθεξη και όχι πρόσκληση για απλή θέα και τέρψη των οφθαλμών.

Μας καλεί όλους, στη λύτρωση. Οι δε ναοί των Ορθοδόξων εκκλησιών, συμβολίζουν με ιδιαίτερη έμφαση την Μεγάλη Εβδομάδα, τον τόπο και τον χώρο της Αγίας Γης.

Επίσης οι Ιεροί ναοί εξασφαλίζουν συμβολικώς τους ιερούς χώρους των γεγονότων, ο δε χρόνος των ιερών ακολουθιών αναπαριστά συμβολικά τον χρόνο των γεγονότων του Πάθους και της Λυτρώσεως, καθώς προσφέρουν, το που και το πότε, δηλ. το χωροχρόνο των λυτρωτικών γεγονότων που πλαισιώνει το τι, δηλ. τα ιστορικά γεγονότα.

Έτσι ο χωροχρόνος των κορυφαίων τελετουργιών της Μ. Εβδομάδος περιέχει λύτρωση και ελευθερία, το δε ερώτημα που προκύπτει σήμερα είναι, πόσο ελεύθεροι είμαστε να συμμετέχουμε στην πνευματική αυτή θέα των γεγονότων του Εκούσιου Πάθους;

Και αλήθεια τι νόημα, λατρευτικό – πνευματικό θα παρέχει στον κάθε πιστό η μή συμμετοχή στην λατρεία και στην Κοινωνία της Θείας Ευχαριστίας, παρά μόνο αφού τελειώσουν οι Ιερές ακολουθίες και η Θεία λειτουργία της Ανάστασης -μετά την απόλυση- η προσκύνηση και η ατομική προσευχή;

* Ο Ηλίας Χρυσικός είναι δημοσιογράφος – Διευθυντής του ρ/σ Ενημέρωση 92,2 fm στο Ν. Πιερίας & αρθρογράφος του www.pierianews.gr