Αντιδράσεις στις ρυθμίσεις για ταξί και φορτηγά

423

Υπομνήματα, προτάσεις και επισημάνσεις στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια κατέθεσαν οι διάφοροι επαγγελματικοί κλάδοι των μεταφορών, που περιλαμβάνονται στις λοιπές διατάξεις του εν λόγω νομοσχεδίου. Εντονη αντίδραση εξέφρασε ο κλάδος των αυτοκινητιστών ταξί ΠΟΕΙΑΤΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής) αναφορικά με τρία άρθρα του νομοσχεδίου.

Ειδικότερα, στο υπόμνημα που κατέθεσε η Ομοσπονδία στη Βουλή, αναφέρεται ότι διαφωνούν με την επαναφορά της ποινής φυλάκισης έξι μηνών για όσους διενεργούν επιβατικές μεταφορές με κόμιστρο, οι οποίες έχουν ανατεθεί σε άλλον φορέα. Πρακτικά, επανέρχεται η ποινή για την απαγόρευση της «διπλοταρίφας», με τους αυτοκινητιστές να επισημαίνουν ότι αυτή η πρακτική δεν μπορεί να συνιστά ποινικό αδίκημα. «Πρόκειται για περιπτώσεις που δύο ή τρεις γνωστοί μοιράζονται ένα ταξί για να πάνε στον ίδιο προορισμό. Αυτό δεν μπορεί να συνιστά ποινικό αδίκημα».

Την αντίδρασή τους εκφράζουν επίσης ως προς τη μεταβίβαση αρμοδιοτήτων από τον υπουργό Μεταφορών στους περιφερειάρχες σε ό,τι αφορά τη συνένωση εδρών. Διαφωνούν στο ότι οι οικείες Περιφέρειες θα αποφασίζουν για τις έδρες των επιβατικών δημόσιας χρήσης οχημάτων, τονίζοντας ότι «θα πρέπει να υπάρχει ενιαία θέση και κεντρική πολιτική σε ό,τι αφορά τις έδρες των ΕΔΧ. Με τη μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στις Περιφέρειες ελλοχεύει ο κίνδυνος “εξυπηρέτησης μικροσυμφερόντων”, που θα αλλοιώσουν τον κοινωνικό χαρακτήρα του ταξί».

Ακόμη, διαφωνούν με τον καθορισμό των σημείων στάθμευσης (πιάτσες) ταξί από τους δήμους, καθώς, όπως υποστηρίζουν οι αυτοκινητιστές, με το σχέδιο νόμου οι διαδικασίες γίνονται ιδιαίτερα χρονοβόρες, θέτοντας σε κίνδυνο τη διατήρηση των σημείων στάθμευσης, που «είναι ιδιαίτερα σημαντικά για τους επαγγελματίες και το επιβατικό κοινό», όπως εξηγούν.

Τις επισημάνσεις τους στις διατάξεις για τις οδικές μεταφορές κατέθεσαν στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής και οι εκπρόσωποι του κλάδου των φορτηγών. Ειδικότερα, ο ΠΣΧΕΜ (Πανελλήνιος Σύλλογος Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών) και η ΟΦΑΕ (Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος) εκφράζουν τη διαφωνία τους ως προς το άρθρο 28, με το οποίο αποσύρεται η διάταξη που παρείχε σε εταιρείες (μεταφορικού έργου) το δικαίωμα συνέχισης της λειτουργίας του για 20 επιπλέον χρόνια μετά τη λήξη της μεταβατικής περιόδου. Εκπρόσωποι του κλάδου υποστηρίζουν ότι «η συγκεκριμένη διάταξη έδινε το δικαίωμα στους αυτοκινητιστές να συνεχίσουν να είναι οργανωμένοι και να φορολογούνται όπως όλοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες. Με την κατάργηση της διάταξης, θα διαλυθούν ως οντότητα. Οι ίδιοι μεν θα συνεχίσουν να φορολογούνται με το ίδιο καθεστώς, αλλά θα χαθούν πάρα πολλές θέσεις εργασίας».

Παράλληλα, αναφέρουν ότι η υποχρέωση επίδειξης ασφαλιστικής ενημερότητας για τη μεταβίβαση Δ.Χ. αυτοκινήτου είναι μεροληπτική εις βάρος των ιδιοκτητών Δ.Χ. Επισημαίνουν ότι η πώληση αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης επιβάλλει όρους εξόφλησης στον ΕΦΚΑ. Ζητούν την αντικατάσταση της ασφαλιστικής ενημερότητας με βεβαίωση οφειλής, ώστε το ποσό που αναγράφεται στο τιμολόγιο πώλησης να παρακρατείται και να αποδίδεται στους οικείους φορείς.

Πηγή: kathimerini.gr