Γύρο από… μπιζέλια και ρύζι «σερβίρει» η Megas Yeeros

212

Γύρος από δημητριακά και όσπρια, μπέργκερ και κεφτεδάκια από μπιζέλια, ρύζι και κινόα, είναι η ελληνική απάντηση στη νέα διατροφική τάση που αναπτύσσεται κυρίως στις ΗΠΑ, την κατανάλωση «κρέατος» χωρίς κρέας, με τις πρωτεΐνες να προέρχονται από φυτά. Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, εκεί όπου η αγορά φυτικού «κρέατος», όπως λέγεται, ή plant based αγγλιστί, υπολογίζεται ότι θα φτάσει το 2025 στα 4-5 δισ. δολάρια, στοχεύει κυρίως η «Megas Yeeros» με τα νέα προϊόντα της. Αυτά, μάλιστα, θα παράγονται στο εργοστάσιό της στον Ασπρόπυργο, κάτι που μεταφράζεται σε περισσότερες επενδύσεις στην Ελλάδα.

Εκεί, χθες, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Megas Yeeros Νίκος Λούστας παρουσίασε τα τέσσερα πρώτα προϊόντα στην κατηγορία του φυτικού «κρέατος», τα οποία θα διατίθενται τόσο στο κανάλι του σούπερ μάρκετ όσο και στο κανάλι της εστίασης.

Και παντζάρι

Πρόκειται για γύρο, ο οποίος έχει παρασκευασθεί από όσπρια υψηλής πρωτεϊνικής αξίας, δημητριακά και πράσινη πιπεριά, ελληνικό μπέργκερ το οποίο περιέχει ελληνικά βότανα και μπαχαρικά, κλασικό μπέργκερ και κεφτεδάκια. Προκειμένου να υπάρχει και η οπτική εμπειρία του γύρου, να θυμίζει δηλαδή κρέας με αίμα, χρησιμοποιείται παντζάρι.

Σε αντίθεση με τα περισσότερα προϊόντα αυτής της κατηγορίας που κυκλοφορούν ήδη παγκοσμίως, τα προϊόντα της Megas Yeeros δεν περιέχουν σόγια, ενώ επίσης δεν περιέχουν γλουτένη, έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες, σε αλάτι και σε κορεσμένα λιπαρά. Στην τελική ευθεία για να κυκλοφορήσουν στην αγορά βρίσκονται ακόμα δύο προϊόντα στην κατηγορία του φυτικού «κρέατος», ο προψημένος γύρος, ο οποίος θα είναι έτοιμος προς κατανάλωση μέσα σε λίγα λεπτά και το σουβλάκι, ενώ στους απώτερους στόχους της εταιρείας είναι και η παρασκευή κιμά.

Η αρχική επένδυση για τα νέα προϊόντα ήταν της τάξης των 600.000 ευρώ, ενώ εντός του 2020 θα επενδυθεί επιπλέον 1 εκατ. ευρώ για την επέκταση του εργοστασίου της εταιρείας στον Ασπρόπυργο κατά 2.500 τ.μ. Η επέκταση αυτή χρειάζεται κυρίως για την παραγωγή των νέων προϊόντων που θα κατευθύνονται στις ξένες αγορές.

Η αμερικανική αγορά

Αγορά-στόχος είναι, βεβαίως, οι ΗΠΑ όπου επίσης χθες παρουσιάστηκαν τα νέα προϊόντα. Αλλωστε, η Megas Yeeros έχει ήδη παρουσία εκεί, διαθέτοντας εργοστάσιο στο Νιου Τζέρσεϊ, ενώ αναζητεί επιπλέον χώρο για τη δημιουργία μιας δεύτερης μονάδας σε κοντινή απόσταση. Η δυναμική της αγοράς των ΗΠΑ αποτυπώνεται και στα παρακάτω στοιχεία: το περασμένο φθινόπωρο η γνωστή αλυσίδα εστίασης Burger King κατέγραψε το πιο αποδοτικό τρίμηνο σε πωλήσεις, εξέλιξη που αποδίδεται στο φυτικό της μπέργκερ. Η επίσης γνωστή αλυσίδα εστίασης Dunkin’ Donuts ανακοίνωσε ότι τοποθετεί σε 9.000 καταστήματά της σάντουιτς με φυτικά λουκάνικα. Πάνω από 50.000 σούπερ μάρκετ και εστιατόρια στις ΗΠΑ διαθέτουν προϊόντα των εταιρειών Beyond Meat και Impossible Foods, που αποτελούν τις πιο δυναμικές εταιρείες αυτή τη στιγμή στην κατηγορία. Το μερίδιο είναι ακόμη μικρό, καθώς πέρυσι, σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times, από τα 6,4 δισ. μπέργκερ που καταναλώθηκαν σε fast food στις ΗΠΑ, από φυτικό «κρέας» ήταν τα 228 εκατ.

Η πρώτη χώρα, πάντως, εκτός Ελλάδος όπου θα ταξιδέψουν τα νέα προϊόντα της Megas Yeeros είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί από Σουηδία, Νορβηγία και Φινλανδία.

Ο κ. Λούστας, αν και υποστήριξε ότι στην Ελλάδα είμαστε οπαδοί του κρέατος, εκτίμησε ότι σε μια τριετία το 10% του τζίρου της Megas Yeeros εντός συνόρων θα προέρχεται από τα plant based προϊόντα της.

Οι flexitarians

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι καταναλωτές στους οποίους απευθύνονται τα προϊόντα δεν είναι τόσο οι χορτοφάγοι και οι απόλυτα χορτοφάγοι (vegetarians και vegans) αλλά οι λεγόμενοι flexitarians, οι οποίοι ακολουθούν υγιεινή διατροφή, χωρίς να αποκλείουν από αυτήν το κρέας.

Το 2019 ο κύκλος εργασιών της Megas Yeeros διαμορφώθηκε σε 42 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 15 εκατ. ευρώ ήταν οι πωλήσεις εκτός Ελλάδας (6 εκατ. ευρώ οι εξαγωγές από την Ελλάδα και 9 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις από τις ΗΠΑ).

Πηγή: kathimerini.gr