Θ. Βενιάμης: Αστοχίες στο νέο κανονισμό για τα ναυτιλιακά καύσιμα, ανάγκη για παρεμβάσεις

201

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Στις μεγάλες αστοχίες της νομοθεσίας που εφαρμόζεται από τις αρχές του έτους για τα ναυτιλιακά καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο θα πρέπει να λειτουργήσουν ως παράδειγμα προς αποφυγή στην υπό εξέλιξη νομοθετική παραγωγή των μέτρων για τη μείωση των εκπομπών αερίων από τα πλοία τόνισε προ ολίγου ο πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών Θ. Βενιάμης.

Ανοίγοντας τις εργασίες του ναυτιλιακού συνεδρίου της Ναυτεμπορικής ο κ. Βενιάμης τόνισε ότι η μεγαλύτερη αστοχία του νέου κανονισμού έγκειται στο γεγονός ότι οι εταιρείες πετρελαίου δεν έκαναν τις αναγκαίες επενδύσεις, ώστε να μην υπάρχει καμία αβεβαιότητα στην ναυτιλιακή κοινότητα για τη διαθεσιμότητα και την ποιότητα ως προς την ασφάλεια των νέων καυσίμων.

Η ΕΕΕ τόνισε ο κ. Βενιάμης τηρεί σε κάθε περίπτωση στάση αναμονής, παρακολουθώντας εκ του σύνεγγυς τα παρατηρούμενα προβλήματα και προσμένοντας από τον ΙΜΟ να ανταποκριθεί υπεύθυνα σε τυχόν αναγκαίες νομοθετικές παρεμβάσεις τόσο ως προς την ασφάλεια των νέων καυσίμων και ειδικώς των προσμίξεων, όσο και ως προς το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της χρήσης των scrubbers.

Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι η ναυτιλία οφείλει και δεσμεύεται να συνδράμει ουσιαστικά στο άμεσο και μεσοπρόθεσμο διάστημα στη μείωση των εκπομπών μέσω της λήψης πρακτικών λειτουργικών μέτρων ή μηχανισμών, πρόσθεσε ωστόσο ότι την οριστική λύση θα την δώσουν τα εναλλακτικά και μη ορυκτά καύσιμα.

Ο κ. Βενιάμης αναφερόμενος στην οικονομική διάσταση και τη συνεισφορά της ελληνόκτητης ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία, τόνισε ότι το μεγαλύτερο επίτευγμά της είναι ότι αναγνωρίζεται ως εθνικό κεφάλαιο υπερκομματικού χαρακτήρα και στρατηγικής σημασίας, με πολυδιάστατη συνεισφορά στη χώρα μας.

Στη διάρκεια της κρίσης της περασμένης δεκαετίας, τόνισε ο κ. Βενιάμης η ναυτιλιακή κοινότητα επέδειξε μια άκρως υπεύθυνη στάση υποστηρίζοντας την εθνική οικονομία με τη σημαντική εθελοντική αύξηση των δημοσιονομικών εσόδων από τη ναυτιλία, αλλά κυρίως με την παραμονή των ναυτιλιακών εταιρειών στην Ελλάδα και τη συνέχιση της παραγωγικής τους λειτουργίας, αποτελώντας πυλώνα ανάπτυξης και οικονομικής σταθερότητας.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η δεδομένη συνεισφορά της ναυτιλίας μπορεί να μεγιστοποιηθεί εάν παγιωθεί ως ένας από τους κεντρικούς πυλώνες όχι μόνο της εθνικής οικονομικής στρατηγικής αλλά και της εξωτερικής πολιτικής με έμφαση στη διπλωματία της ναυτιλίας, δεδομένου του γεγονότος ότι η ελληνική ναυτιλία αποτελεί αξιόπιστο συνεργάτη των μεγαλύτερων εμπορικών εταίρων ανά την υφήλιο.

Ο κ. Βενιάμης αναφέρθηκε επίσης στο προσωπικό του όραμα της “αναβίωσης της ναυτοσύνης του λαού μας” η οποία σήμερα εξασθενεί καθώς το ναυτικό επάγγελμα δεν αποτελεί επιλογή  για τη μεγάλη πλειοψηφία των νέων.

Τέλος ο πρόεδρος της ΕΕΕ αναφέρθηκε στη δημιουργία της Εταιρεία Κοινωνικής Προσφοράς του Ελληνικού Εφοπλισμού ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, το έργο της οποίας έχει αρχίσει να εμπεδώνεται στην ελληνική κοινωνία.

Πηγή: capital.gr