Αυτοκίνητο: Άνοδος στις πωλήσεις – ραγδαία αύξηση στα SUV και στη βενζίνη

254

Εχοντας ξεπεράσει το ναδίρ των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων, με 5.482 μονάδες το 2012, από το 2013 η αγορά κινήθηκε ανοδικά, με: 58.694, 71.218, 75.805, 78.873, 88.083, 103.431 και 114.110 μονάδες το 2019.

Το κατά πόσο θα συνεχιστεί αυτή η ανοδική πορεία, θα εξαρτηθεί, βέβαια, και από τις εξελίξεις στο οικονομικό πεδίο. Πάντως, η πρόβλεψη για το 2020 είναι ότι η αύξηση μπορεί να μην αγγίξει διψήφιο ποσοστό. Ας περιμένουμε τα μέτρα – κίνητρα της κυβέρνησης για “καθαρά” αυτοκίνητα και θα επανέλθουμε.

Προς το παρόν, μένουμε στο γεγονός ότι ΙΧ, μοτοσυκλέτες, φορτηγά και λεωφορεία, είχαν θετικό πρόσημο στις πωλήσεις.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και για το σύνολο του έτους 2019, έχουν ως εξής:

Δεκέμβριος 2019 Δεκέμβριος 2018 Μεταβολή
Καινούργια επιβατικά 6.598 5.337 +23,6%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 706 586 +20,5%
Καινούργια λεωφορεία 18 47 -61,7%
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 κ.εκ.) 1.312 1.185 +10,7%
Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2019 Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2018 Μεταβολή
Καινούργια επιβατικά 114.110 103.431 +10,3%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 8.399 7.256 +15,8%
Καινούργια λεωφορεία 364 263 +38,4%
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 κ.εκ.) 38.230 33.378 +14,5%

 

Επίσης, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία για το πώς κατανέμονται οι πωλήσεις καινούργιων ΙΧ, ανάλογα το αμάξωμά τους. Παρατηρούμε μια ραγδαία αύξηση των SUV (+35,5%) κάθε υποκατηγορίας, ενώ αρχίζουν να εξαφανίζονται τα μεσαία (D) αμαξώματα και τα πολυμορφικά (MPV):

Κατηγορία αμαξώματος Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2019 Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2018 Διαφορά(μονάδες μεριδίου)

A

14,1% 14,8% -0,7

A-SUV

1,3% 1,2% +0,1

B

32,9% 35,7% -2,8

B-SUV

13,1% 9,8% +3,3

C

13,5% 15,5% -2,0

C-SUV

18,3% 15,6% +2,7

D

1,5% 1,9% -0,4

D-SUV

2,5% 2,3% +0,2

E

0,2% 0,3% -0,1

E-SUV

0,3% 0,3% 0,0

F-G

0,0% 0,0% 0,0

F-G-SUV

0,1% 0,1% 0,0
(Total SUV) (35,5%) (29,2%) (+6,3)

SPORTS

0,2% 0,2% 0,0

MPV

0,2% 0,3% -0,1
MPV-M/COMBI 1,7% 2,0% -0,3

100,0%

100,0%

0,0

Εξάλλου, μεγάλη στροφή παρατηρείται πλέον και στην βενζίνη, που κερδίζει κατά κράτος το πετρέλαιο, με συνεχώς αυξανόμενη τάση. Στο κάδρο μπαίνουν, πλέον, δυνατά τα υβριδικά, που έχουν μειωμένους ρύπους και θα δούμε σημαντική αύξηση άμεσα, τα ηλεκτρικά αρχίζουν να εμφανίζονται στους δρόμους, ενώ του φυσικού αερίου, όσο δεν αυξάνεται ο αριθμός των πρατηρίων σε όλη τη χώρα, δεν θα δούμε να αυξάνονται σημαντικά.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η σύγκριση με τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης:

Ιαν. –Δεκ. 2019 Ιαν. –Δεκ. 2018 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράςστην Ε.Ε.

Ιαν. – Σεπ. ‘19*

Μερίδιο αγοράςστην Ε.Ε.

Ιαν. Σεπ. ‘18*

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Βενζίνη 65,1% 59,3% +5,8 59,3%

56,5%

+2,8

Πετρέλαιο 26,6% 35,7% -9,1 30,9%

36,4%

-5,5

Υβριδικά (HEV) 5,8% 3,8% +2,0 5,5%

3,7%

+1,8

Επαναφορτι-ζόμενα (ηλεκτρικά) (BEV-PHEV) 0,4% 0,3% +0,1 2,6%

1,8%

+0,8

Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 1,4% 1,0% +0,4 1,7%

1,5%

+0,2

Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,6% 0,0% +0,6

*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση

Τώρα, σε επίπεδο Ε.Ε., με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Νοέμβριο ως εξής:

Ιανουάριος –Νοέμβριος 2019 Ιανουάριος – Νοέμβριος 2018 Μεταβολή
ΕΕ(1) 14.123.228 14.160.471 -0,3%
ΕΕ 15(2) 12.751.109 12.845.716 -0,7%
ΕΕ(1) + EFTA(3) 14.542.126 14.585.602 -0,3%
Ελλάδα 107.512 98.094 +9,6%

 

(1) ΕΕ των 28, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.

Πηγή: www.sport24.gr