Βολές από το ΕΜΠ κατά της Κεραμέως για τα κολέγια

366

«Η επαγγελματική εξίσωση των αποφοίτων των κολεγίων με τους αποφοίτους δημόσιας ανώτατης εκπαίδευσης υποβαθμίζει περαιτέρω τη δημόσια εκπαίδευση», αναφέρει χαρακτηριστικά η απόφαση της Συγκλήτου του ΕΜΠ.

Ενα ακόμη εμβληματικό «όχι», από το ΕΜΠ αυτή τη φορά, κατά των κολεγίων έλαβε το υπουργείο Παιδείας. Το Ιδρυμα θεωρεί ότι η επαγγελματική αναγνώριση των κολεγίων εμπορευματοποιεί ένα κοινωνικό αγαθό.

Ειδικότερα, στην πρόσφατη απόφασή της η Σύγκλητος του ΕΜΠ ανέφερε ότι «η επαγγελματική εξίσωση των αποφοίτων των κολεγίων με τους αποφοίτους δημόσιας ανώτατης εκπαίδευσης υποβαθμίζει περαιτέρω τη δημόσια εκπαίδευση, οξύνει το πρόβλημα της ανεργίας των αποφοίτων των πανεπιστημίων και εμπορευματοποιεί ένα κοινωνικό αγαθό, αίροντας στην πράξη το άρθρο 16 του Συντάγματος».

Η απόφαση, που εκδόθηκε τον Δεκέμβριο του 2019, σχολιάζει το υπό συζήτηση στη Βουλή νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, εστιάζοντας ευρύτερα στις εξελίξεις στη μεταλυκειακή εκπαίδευση στην Ελλάδα. Βεβαίως, η αναφορά στα κολέγια συσχετίζεται ευθέως με τη ρύθμιση που προωθεί, με νομοσχέδιο, το υπουργείο και επιτρέπει στους αποφοίτους ιδιωτικών κολεγίων να προσληφθούν στο Δημόσιο ως εκπαιδευτικοί. Η ρύθμιση προκάλεσε ήδη τις αντιδράσεις ομοσπονδιών όπως η ΔΟΕ, η ΟΛΜΕ αλλά και του τριμελούς προεδρείου της Συνόδου.

Από την πλευρά της, πάντως, η κ. Κεραμέως χθες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων υπεραμύνθηκε της ρύθμισης, λέγοντας πως έτσι συμμορφώνεται η Ελλάδα με το ευρωπαϊκό δίκαιο. Απευθυνόμενη στην αξιωματική αντιπολίτευση ανέφερε: «Ερχεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και καταθέτει προειδοποιητική επιστολή, και λέει για δύο νόμους του ΣΥΡΙΖΑ, τους 4589 και 4610, και για συγκεκριμένες παραβιάσεις της Ενωσιακής Νομοθεσίας (σημ.: με βάση διατάξεις των δύο νόμων). Τι θέλετε; Να παραπεμφθεί η Ελλάδα στο Δικαστήριο, ενώ παραβιάζεται η συγκεκριμένη Οδηγία; Θέλετε να επιβληθεί πρόστιμο στη χώρα μας; Η Οδηγία 2005 προβλέπει ρητά ένα συγκεκριμένο καθεστώς ούτως ώστε να διευκολύνει την κυκλοφορία των εργαζομένων στην Ε.Ε. Υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι που επιτάσσουν και είναι λόγοι που ισχύουν σε όλη την Ε.Ε.».

Επίσης, η κ. Κεραμέως δήλωσε ότι είναι ανακριβείς οι αιτιάσεις ότι «δεν υπάρχει κανένας έλεγχος στα πτυχία των κολεγίων. Ανακριβέστατο, ανακριβέστατο! Ο έλεγχος γίνεται εντός του υπουργείου. Ζητούνται συγκεκριμένα στοιχεία για τα προγράμματα σπουδών. Για την πιστοποίηση του εν λόγω Ιδρύματος. Για την αξιολόγηση του Ιδρύματος από την Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην εν λόγω χώρα. Επίσης, ζητούνται αντισταθμίσματα εάν η αρμόδια υπηρεσία κρίνει ότι για κάποιους λόγους μπορεί να χρειάζονται επιπλέον αντισταθμίσματα. Ολα αυτά εφαρμόζονται κανονικότατα με βάση την ισχύουσα νομοθεσία».

Τέλος, η κ. Κεραμέως ως προς τις επικρίσεις ότι οι κάτοχοι παιδαγωγικού τίτλου από κολέγια δεν έχουν παιδαγωγική επάρκεια, δήλωσε ότι «το να αναγνωρίζεις αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα ενός φιλολόγου που έχει σπουδάσει στη Γαλλία, αυτό σημαίνει αναγνώριση προσώπων και ισοδυναμία. Κινητικότητα των εργαζομένων. Τα επαγγελματικά δικαιώματα που έχουν ήδη αποκτήσει στην Γαλλία εμπεριέχουν την παιδαγωγική επάρκεια και αυτό σημαίνει στο Ενωσιακό Δίκαιο η κινητικότητα των εργαζομένων, η αναγνώριση και η επαγγελματική ισοδυναμία των προσόντων τους».

Πηγή: kathimerini.gr