Με ένα «κλικ» οι υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών

144

Την είσοδο του υπουργείου Μεταφορών στον ψηφιακό κόσμο επιχειρεί η κυβέρνηση, εγχείρημα που για πολλούς φαντάζει ουτοπικό. Χθες, υπεγράφη προγραμματική συμφωνία για την απλοποίηση και την ψηφιοποίηση των διοικητικών υπηρεσιών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο ευρύτερο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών (ΕΠΑΔ) του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η συνεργασία των δύο υπουργείων αποσκοπεί στον περιορισμό των διοικητικών βαρών και την αντιμετώπιση των γραφειοκρατικών υστερήσεων στους τομείς των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, της οδικής ασφάλειας, της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, της υλοποίησης τεχνικών έργων, καθώς και της διοικητικής λειτουργίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Υπεύθυνη για την ταχεία και αποτελεσματική εξέλιξη των καθορισμένων δράσεων απλούστευσης και ψηφιοποίησης των διαδικασιών θα είναι διμερής ομάδα εργασίας που θα συσταθεί. Επιπλέον, θα εργαστεί για την ανάδειξη και άλλων έργων που κρίνονται απαραίτητα προς αυτή την κατεύθυνση. Μεταξύ των 13 πρώτων διαδικασιών που περιλαμβάνονται στην παραπάνω προγραμματική συμφωνία είναι η απλούστευση της διαδικασίας και η ηλεκτρονική υποβολή των δικαιολογητικών για την έκδοση αδειών οδήγησης όλων των κατηγοριών. Στόχος είναι η ταχύτερη έκδοση των αδειών οδήγησης, η μείωση του διοικητικού κόστους, η αποσυμφόρηση των αρμόδιων υπηρεσιών και η καθιέρωση διαδικασιών διαφάνειας. Παράλληλα, προβλέπεται η ηλεκτρονική υποβολή δικαιολογητικών για τη μεταβίβαση αδειών κυκλοφορίας οχημάτων και για την άρση παρακράτησης κυριότητας οχήματος.

Στη βελτίωση του συστήματος διακυβέρνησης και χρηματοδότησης της οδικής ασφάλειας, σε εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου στοχεύει ο επανασχεδιασμός με ηλεκτρονικά μέσα της διαδικασίας βεβαίωσης και είσπραξης παραβάσεων του ΚΟΚ. Με αυτό τον τρόπο εκτιμάται ότι θα επιτευχθεί η κατανομή πόρων για τις δράσεις οδικής ασφάλειας. Διά της ηλεκτρονικής οδού θα ελέγχεται το point system των οδηγών, ενώ θα δημιουργηθεί και πλατφόρμα  καταγγελιών για οδηγούς ταξί, εκπαιδευτές οδήγησης κ.τ.λ. Ηλεκτρονική θα είναι και η καταγραφή των οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος (αντίκες), ενώ ταυτόχρονα προβλέπεται ψηφιακή αδειοδότηση των διεθνών λεωφορειακών γραμμών και έκδοσης καρτών ψηφιακού ταχογράφου. Το σύστημα IRIS, που αποτελεί πρόγραμμα ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων, έχει αναπτυχθεί από το υπουργείο Αμυνας και μπορεί να διατεθεί στο υπουργείο Μεταφορών δωρεάν.

«Με την απλοποίηση και την ψηφιοποίηση των διαδικασιών στα 13 έργα εργαζόμαστε με μοναδικό στόχο να μετασχηματίσουμε πλήρως την εμπειρία των πολιτών και των επιχειρήσεων στις καθημερινές συναλλαγές τους με το Δημόσιο, βελτιώνοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Την ίδια στιγμή επιτυγχάνουμε την αποσυμφόρηση του Δημοσίου από χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες, εξοικονομώντας πόρους και ανθρώπινο δυναμικό, ενώ παράλληλα, επενδύουμε στην καθιέρωση διαδικασιών διαφάνειας», δήλωσε σχετικά ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης Λεωνίδας Χριστόπουλος. «Η αυτοματοποίηση των διαδικασιών θα προσφέρει τον απαραίτητο χρόνο στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να επιτελέσει καλύτερα τη δουλειά του. Συνεργαζόμαστε με τους πολίτες, αλλά και με κλάδους για μια προσέγγιση πιο πρακτική με τους χρήστες», σημείωσε ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος.

Πηγή: kathimerini.gr