Επίδομα… εξομάλυνσης πτήσεων

26

Επίδομα προκειμένου να εκτελούν πλήρως τα καθήκοντά τους και να μην επαναληφθεί το περυσινό φαινόμενο των συνεχών καθυστερήσεων στις πτήσεις, πρόκειται να χορηγηθεί στους εργαζομένους στην ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας). Οι πρόσθετες μισθολογικές παροχές για «την καλύτερη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας» προβλέπονται στο άρθρο 31 νόμου (4647/2019) που ψηφίστηκε λίγο πριν από τις γιορτές των Χριστουγέννων (16 Δεκεμβρίου 2019).

Προϋπόθεση για την καταβολή του εν λόγω επιδόματος, το οποίο παρέχεται με τη μορφή μπόνους παραγωγικότητας, είναι η εκπλήρωση, από τη Γενική Διεύθυνση Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας της ΥΠΑ, των ετήσιων εθνικών στόχων που αφορούν τις καθυστερήσεις (ATFM) και ειδικότερα αυτές που σχετίζονται με τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας (ATC Capacity, ATC Staffing), αποκλειστικά για τη χρονική περίοδο από την 1η Μαΐου έως την 31η Οκτωβρίου κάθε έτους. Η πρόβλεψη αφορά τους θερινούς μήνες κατά τους οποίους οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας καλούνται να διαχειριστούν έντονο φόρτο λόγω της πολύ μεγάλης εναέριας κυκλοφορίας που παρατηρείται στη χώρα μας κάθε τουριστική περίοδο. Πρακτικά αυτό που προβλέπει το εν λόγω άρθρο είναι ότι εάν οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ πιάσουν τους στόχους –που πέρυσι το καλοκαίρι υποστήριζαν ότι είναι ανθρωπίνως αδύνατον να πιάσουν και για αυτό σημειώθηκε το φαινόμενο των αναρίθμητων καθυστερήσεων στις πτήσεις– τότε θα εισπράξουν το παραπάνω επίδομα-μπόνους (θα φτάνει το 57% των αποδοχών τους για ορισμένους κλάδους και 27% για τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας), το οποίο θα καταβάλλεται σε ετήσια βάση.

Στελέχη της αεροπορικής αγοράς από την πλευρά τους, που επλήγησαν σημαντικά από τις περυσινές «λευκές απεργίες» των ελεγκτών, οι οποίοι έθεταν πλαφόν στον αριθμό των πτήσεων που εξυπηρετούσαν προκαλώντας σειρά καθυστερήσεων σε εκατοντάδες πτήσεις, ευελπιστούν ότι το επίδομα θα εξομαλύνει την κατάσταση το ερχόμενο καλοκαίρι. Ωστόσο παραμένει απορίας άξιον πώς οι ίδιοι ελεγκτές που πέρυσι υποστήριζαν ότι δεν μπορούν να διαχειριστούν την εναέρια κυκλοφορία για τόσο μεγάλο αριθμό πτήσεων, θα πετύχουν το θέρος του 2020 να περιορίσουν το φαινόμενο των καθυστερήσεων με τις ίδιες αν όχι και περισσότερες πτήσεις.

Ειδικότερα ως προς το μπόνους παραγωγικότητας προβλέπεται μεταξύ άλλων:

• Για τον κλάδο των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας ΠΕ2, καθώς και στους ΙΔΑΧ που ανήκουν στον κλάδο των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και κατέχουν τις αντίστοιχες ειδικότητες επιτρέπεται να καταβληθεί έως ποσοστό 27% του συνολικού ποσού των μηνιαίων αποδόσεων.

• Για τον κλάδο των Ηλεκτρονικών Μηχανικών Συστημάτων Εναέριας Κυκλοφορίας ΠΕ4-ΤΕ4 επιτρέπεται να καταβληθεί έως ποσοστό 16% του συνολικού ποσού των μηνιαίων αποδόσεων.

• Για τους λοιπούς κλάδους προσωπικού, συμπεριλαμβανομένου και του κλάδου χειριστών αεροσκαφών ΕΣΙΔ (Επί Συμβάσει Ιδιωτικού Δικαίου), επιτρέπεται να καταβληθεί έως ποσοστό 57% του συνολικού ποσού των μηνιαίων αποδόσεων.

Πηγή: kathimerini.gr