2010 – 2020

199

Στον χώρο του street food έγιναν κοσμογονικές αλλαγές.

Τι έγινε στον χώρο της εστίασης και του φαγητού την τελευταία δεκαετία στην Ελλάδα; Ας σταθούμε σε δύο τρία πράγματα, τα πιο βασικά, γιατί ούτως ή άλλως δεν μπορούμε να τα αναπτύξουμε όλα σε τόσο λίγες λέξεις.

Ξεκινώντας από το σπίτι, από το πώς η οικογένεια διαχειρίστηκε την κρίση θα λέγαμε ότι μάλλον της έκανε καλό, υπό την έννοια ότι υπήρξε μια στροφή στη μαγειρική. Οι μειωμένοι οικογενειακοί προϋπολογισμοί περιόρισαν τις εξόδους σε ταβέρνες και εστιατόρια αλλά και τις κατ’ οίκον παραγγελίες έτοιμου φαγητού. Η μαγειρική στο σπίτι έγινε μόδα, και γι’ αυτό εκπομπές, αφιερώματα, διαγωνισμοί και ριάλιτι μαγειρικής σημείωσαν μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες.

Την τελευταία δεκαετία κοσμογονικές αλλαγές στην Αθήνα και άλλα αστικά κέντρα σημειώθηκαν στον χώρο του street food. Η κουλτούρα του φαγητού του δρόμου μπήκε για τα καλά στη ζωή μας και τα είδαμε πραγματικά όλα. Από κλασικές επιλογές όπως το ταπεινό σημίτικο κουλούρι και το σουβλάκι, μέχρι εισαγόμενες γεύσεις –φαλάφελ, μπάο μπανς και μπέγκελ–, και δημιουργίες γνωστών σεφ oι οποίοι αποφάσισαν να πειραματιστούν με το street food φαγητό προτείνοντας στους καταναλωτές κάτι ποιοτικά αναβαθμισμένο και οικονομικά προσιτό. Επίσης, πάλι στον χώρο του street food ξεκίνησαν να διοργανώνονται μεγάλα φεστιβάλ σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις όπου πλέον γίνεται κοσμοσυρροή.

Στον χώρο της εστίασης, τα πρώτα χρόνια της κρίσης έγινε ένα μεγάλο ξεκαθάρισμα. Οταν το πάρτι τελείωσε, όσοι πουλούσαν αέρα κοπανιστό έβαλαν λουκέτο. Οσοι κατάφεραν να αντέξουν είναι επειδή επέδειξαν αντανακλαστικά, προσαρμοστικότητα και το κυριότερο, είχαν βασικό τους μέλημα τους το value for money.

Οσον αφορά την ελληνική μαγειρική δημιουργία υπήρξε η διάθεση για μια νέα προσέγγιση που θα ενσωματώνει τις γευστικές μας μνήμες αλλά θα κοιτάζει στο μέλλον.

Τέθηκε δηλαδή με μεγάλη σαφήνεια ως ζητούμενο η δημιουργία μια εθνικής κουζίνας με ισχυρή ταυτότητα, πυλώνας της γενικότερης πολιτιστικής μας ταυτότητας αλλά και δυνατός παίκτης στο μάρκετινγκ του τουρισμού. Και σε αυτό το πεδίο έγιναν πραγματικά σημαντικά βήματα που αφήνουν υποσχέσεις για την επόμενη δεκαετία. 

Πηγή: kathimerini.gr