Καθυστερήσεις λόγω ελλείψεων προσωπικού στα μέσα σταθερής τροχιάς

21

Στη γραμμή 2 κυκλοφορούν πλέον 16 συρμοί το πρωί και 18 το απόγευμα, μειώνοντας τον μέσο χρόνο αναμονής από τα 4.45 λεπτά σε 4.15. Στόχος είναι να συνεχίσει να βελτιώνεται η συχνότητα των δρομολογίων των γραμμών 2 και 3, με έμφαση στις ώρες αιχμής.

Σημαντικές ελλείψεις σε τεχνικό προσωπικό παρατηρούνται στο πλέον σύγχρονο μέσο μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας, που αντανακλώνται και στο επίπεδο της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης. Ο λόγος για τις Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), οι οποίες αν και παραμένουν το διαμάντι του ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών) εμφανίζουν σοβαρά προβλήματα. Υπουργείο Υποδομών και ΣΤΑΣΥ αναζητούν τρόπους να καλύψουν τα κενά, προσπάθεια η οποία υπονομεύεται από την έλλειψη ρευστότητας. Στο ίδιο πλαίσιο, ο πρόεδρος των εργαζομένων στο μετρό Σπ. Ρεβύθης κάνει λόγο για κενά σε προσωπικό, τα οποία θέτουν σε κίνδυνο το επίπεδο εξυπηρέτησης του σχεδόν ενός εκατομμυρίου χρηστών ημερησίως όλων των μέσων σταθερής τροχιάς.

Σύμφωνα με τις καταγγελίες του κ. Ρεβύθη, οι ελλείψεις προσωπικού είναι εντονότατες στην τεχνική βάση και των τριών μέσων (μετρό, ηλεκτρικός και τραμ). Ο ίδιος κάνει λόγο για αποδεκατισμένα τεχνικά τμήματα τα οποία δεν καλύπτονται λόγω της απαγόρευσης προσλήψεων, ενώ δεν παραλείπει να τονίσει ότι 80 από τα 109 εκδοτήρια παραμένουν κλειστά για τον ίδιο ακριβώς λόγο. Ταυτόχρονα, οι συνταξιοδοτήσεις αποτελούν πληγή για τις συγκοινωνίες, καθώς δεν αντικαθίσταται το προσωπικό που αποχωρεί. 

Στην αντίπερα όχθη, το τελευταίο διάστημα ο ΟΑΣΑ σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών έχει καταφέρει μια πρώτη μείωση των χρονοαποστάσεων μέσω της δρομολόγησης επιπλέον συρμών σε μετρό και ηλεκτρικό. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν και στελέχη των φορέων, παραμένουν σημαντικά κενά τα οποία μένει να καλυφθούν προκειμένου να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Ειδικότερα στη Γραμμή 2 του μετρό έχουν δρομολογηθεί δύο επισκευασμένοι συρμοί όπως κι άλλοι δύο στη γραμμή 1 (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος). Στη γραμμή 2 κυκλοφορούν πλέον 16 συρμοί το πρωί και 18 το απόγευμα μειώνοντας τον μέσο χρόνο αναμονής από τα 4.45 λεπτά σε 4.15. Στόχος είναι να συνεχίσει να βελτιώνεται η συχνότητα των δρομολογίων των γραμμών 2 και 3, με έμφαση στις ώρες αιχμής. Στη γραμμή 3 για αεροδρόμιο από 18 οι συρμοί αυξήθηκαν σε 20 με τον μέσον όρο αναμονής των επιβατών να φτάνει τα 4.30 λεπτά.

Στη γραμμή 1 οι συρμοί από 19 αυξήθηκαν σε 21, μειώνοντας τον χρόνο αναμονής από 6 λεπτά στα 5.30. Ωστόσο, αν και δρομολογούνται αυξημένοι συρμοί, ο μέσος όρος ηλικίας του τροχαίου υλικού είναι ιδιαίτερα αυξημένος (περίπου 30 ετών), με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται πολύ συχνότερα βλάβες. Στόχος είναι ο μέσος όρος αναμονής για το αεροδρόμιο να μειωθεί στα 4 λεπτά και στον ηλεκτρικό στα 5 λεπτά.

Οι προσπάθειες επικεντρώνονται στην εύρεση χρηματοδότησης για την αναβάθμιση του συνόλου των παλαιών συρμών της γραμμής 1 (πρώην ΗΣΑΠ), καθώς και στην αγορά νέων προκειμένου να ενισχυθούν τα δρομολόγια προς το αεροδρόμιο.

Σε πρώτη φάση προγραμματίζεται η αναβάθμιση περίπου 15 συρμών της γραμμής 1 του μετρό κόστους περίπου 70-80 εκατ. ευρώ. Οι εν λόγω συρμοί αποτελούνται από 75 βαγόνια (15 τρίδυμα και 20 δίδυμα), που με την αναβάθμισή τους θα προσομοιάζουν με σύγχρονους συρμούς μετρό.

Ταυτόχρονα, οι εργασίες που θα πραγματοποιηθούν πάνω στους συρμούς αναμένεται να επεκτείνουν τη διάρκεια ζωής τους κατά περίπου 20 χρόνια. 

Πηγή: kathimerini.gr