Οκτώ στους δέκα συμμορφώνονται με τον αντικαπνιστικό

67

Στους ελέγχους που έγιναν διαπιστώθηκαν 11 παραβάσεις από καπνίζοντες πολίτες και 34 παραβάσεις από επιχειρήσεις.

Ζωηρό ενδιαφέρον για τον αντικαπνιστικό νόμο και μεγάλη συμμόρφωση σε αυτόν καταδεικνύουν οι μέχρι σήμερα έλεγχοι εφαρμογής του νόμου και η λειτουργία της τηλεφωνικής γραμμής ενημέρωσης και υποστήριξης 1142. Ωστόσο, δεν έλειψαν και τα πρόστιμα σε καπνιστές και καταστηματάρχες και τα οποία σε μία εβδομάδα άγγιξαν συνολικά τις 40.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, από τους ελέγχους που διενεργήθηκαν σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος κατά το χρονικό διάστημα 25 Οκτωβρίου 2019 έως 25 Νοεμβρίου 2019 προέκυψε ότι το 84% των ελεγχόμενων τηρούσε την απαγόρευση του καπνίσματος σε κλειστούς δημόσιους χώρους.

Ωστόσο, κάποιοι πλήρωσαν ακριβά την εμμονή τους στο κάπνισμα. Στους ελέγχους που έγιναν με επιβολή προστίμων –ξεκίνησαν από τις 20 Νοεμβρίου 2019– διαπιστώθηκαν 11 παραβάσεις από καπνίζοντες πολίτες, στους οποίους καταλογίστηκε πρόστιμο ύψους 100 ευρώ στον καθένα (1.100 ευρώ σύνολο) καθώς και 34 παραβάσεις από επιχειρήσεις, στις οποίες συνολικά καταλογίστηκαν 38.500 ευρώ ως χρηματικά πρόστιμα.

Σημειώνεται ότι για το διάστημα από 25 Οκτωβρίου 2019 έως 25 Νοεμβρίου 2019, οι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν από μεικτά κλιμάκια των ελεγκτικών αρχών υπό τον συντονισμό της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, σε 603 καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος σε Αθήνα (διάφορα δημοτικά διαμερίσματα), Πειραιά, Γλυφάδα, Περιστέρι, Νέα Σμύρνη, Καλλιθέα, Θεσσαλονίκη (κέντρο και περιφέρεια), Σέρρες, Λάρισα, Βόλο, Πάτρα, Ρίο, Τρίπολη, Ναύπλιο, Αργος, Ρέθυμνο.

Εν τω μεταξύ, ξεπέρασαν τις 2.500 οι κλήσεις πολιτών προς την τηλεφωνική γραμμή ενημέρωσης και υποστήριξης για την εφαρμογή του νόμου 1142. Σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση από το υπουργείο Υγείας, σχεδόν οι μισές κλήσεις αφορούσαν σε ερωτήματα ενημέρωσης για τον αντικαπνιστικό νόμο και σε αιτήματα βοήθειας από πολίτες που επιθυμούν να κόψουν το κάπνισμα. Ειδικότερα, την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας της η γραμμή δέχθηκε συνολικά 2.575 κλήσεις, εκ των οποίων 828 αφορούσαν σε γενικές πληροφορίες για τον αντικαπνιστικό νόμο, 796 ήταν καταγγελίες για παραβιάσεις του νόμου και 260 ήταν αιτήματα βοήθειας για διακοπή του καπνίσματος. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις είτε οι κλήσεις δεν ολοκληρώθηκαν είτε αφορούσαν άσχετα θέματα.

Πηγή: kathimerini.gr