Από «λίφτινγκ» περνούν οι συρμοί του ηλεκτρικού

49

Σε τροχιά αναδιάρθρωσης έχουν εισέλθει οι αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, με τις δυνάμεις να επικεντρώνονται στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Στόχος είναι η ενίσχυση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης μέσω του ανασχεδιασμού του πλέγματος δρομολογίων των οδικών μέσων (κυρίως λεωφορείων), ώστε να τροφοδοτούν αποτελεσματικά τα μέσα σταθερής τροχιάς. Την ίδια στιγμή, τα μέσα των ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) περνούν από ένα… λίφτινγκ, με το βλέμμα στραμμένο στην αναζήτηση χρηματοδότησης, που θα καλύψει το κόστος ανακατασκευής μεγάλου μέρους του στόλου της εταιρείας.

Στη γραμμή 2 του μετρό, έχουν ήδη δρομολογηθεί δύο επισκευασμένοι συρμοί όπως κι άλλοι δύο στη γραμμή 1 (πρώην ΗΣΑΠ). Αποτέλεσμα είναι, στη γραμμή 2 να κυκλοφορούν πλέον 16 συρμοί το πρωί και 18 το απόγευμα, μειώνοντας τον μέσο χρόνο αναμονής από τα 4.45 λεπτά σε 4.15. Στο μεταξύ, πληροφορίες θέλουν την περαιτέρω βελτίωση της συχνότητας των δρομολογίων των γραμμών 2 και 3, με έμφαση στις ώρες αιχμής. Στη γραμμή 3 για το αεροδρόμιο, από 18, οι συρμοί αυξήθηκαν σε 20, με τον μέσο όρο αναμονής των επιβατών να φτάνει τα 4.30 λεπτά. Στη γραμμή 1 οι συρμοί από 19 αυξήθηκαν σε 21 μειώνοντας τον χρόνο αναμονής από 6 λεπτά στα 5.30. Ωστόσο η παλαιότητα του τροχαίου υλικού δυσχεραίνει την κατάσταση, με δεδομένο ότι ο μέσος όρος ηλικίας των συρμών του ηλεκτρικού (γραμμή 1) αγγίζει τα 30 χρόνια. Στόχος του υπουργείου Μεταφορών είναι ο μέσος όρος αναμονής για το αεροδρόμιο να μειωθεί στα 4 λεπτά και στον ηλεκτρικό στα 5 λεπτά.

Στην παρούσα φάση αναζητείται χρηματοδότηση για την αναβάθμιση του συνόλου των παλαιών συρμών της γραμμής 1 (πρώην ΗΣΑΠ) καθώς και γι ατην αγορά νέων, προκειμένου να ενισχυθούν τα δρομολόγια προς το αεροδρόμιο.

Αρχικώς προγραμματίζεται η αναβάθμιση περίπου 15 συρμών της γραμμής 1 του μετρό κόστους περίπου 70-80 εκατ. ευρώ. Οι εν λόγω συρμοί κατασκευάστηκαν πριν από περίπου 35 χρόνια (σειρά 8) και η αναβάθμιση αφορά 75 βαγόνια (15 τρίδυμα και 20 δίδυμα) με στόχο να εξελιχθούν στο επίπεδο σύγχρονων συρμών μετρό. Ταυτόχρονα, οι εργασίες που θα πραγματοποιηθούν πάνω στους συρμούς αναμένεται να επεκτείνουν τη διάρκεια ζωής τους κατά περίπου 20 χρόνια. Ωστόσο προβληματισμός επικρατεί ως προς το πού θα λάβει χώρα η ανακατασκευή των συρμών καθώς τα μηχανοστάσια που διαθέτει η χώρα δεν επαρκούν για το σύνολο των εργασιών που απαιτούνται. Πληροφορίες αναφέρουν ότι σε αυτή τη φάση είναι σε εξέλιξη η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης και αναζητείται χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Πηγή: kathimerini.gr