Η Πιερία αναμένει δυναμική παρουσία από κύριες αγορές στον θερινό τουρισμό – Δείτε από ποιες χώρες

373

Με χαμόγελα αισιοδοξίας για αναπλήρωση το 2020 της ζημιάς που τους προκάλεσε φέτος το… κανόνι του μεγάλου βρετανικού-πολυεθνικού tour operator Thomas Cook επέστρεψαν την Πέμπτη οι έλληνες ξενοδόχοι από τη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού WTM (World Travel Market) στο Λονδίνο.

Σήκωσαν μάλιστα αμέσως τα μανίκια για την επόμενη σεζόν, δίνοντας δυναμικό «παρών» στην 35η Philoxenia, που ολοκληρώνει σήμερα τις εργασίες της στη ΔΕΘ, με ενισχυμένη εξωστρέφεια αλλά και συμμετοχή καινοτομικών startups τουριστικών επιχειρήσεων, μαζί με το δίδυμο εκθεσιακό αδερφάκι της, την έκθεση Hotelia.

«Η απώλεια της Thomas Cook φαίνεται να ξεπερνιέται σχεδόν άμεσα» τονίζει στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) και της Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής Γρηγόρης Τάσιος «χάρη στους άλλους παίκτες της αγοράς: Jet2.com-Jet2holidays και easyholidays».

Η παράταση, επίσης, του Brexit έως τις 31 Ιανουαρίου του 2020, όπως προσθέτει ο κ. Τάσιος, δίνει αρκετούς μήνες μπροστά για κρατήσεις και εκτιμά πως το 2020 η βρετανική αγορά θα δώσει τα ίδια νούμερα με το 2019, τόσο πανελλαδικά όσο και ειδικότερα για τη Χαλκιδική.

Για το ίδιο θέμα η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας και μέλος του δ.σ. της ΠΟΞ Ευαγγελία Ξυπτερά εκτιμά ότι ακόμη είναι νωρίς, για να πει κανείς αν θα καλυφθεί όλο το κενό του θερινού τουρισμού που έφερνε η Thomas Cook από τη βρετανική αγορά (σ.σ. η WTM είναι η πρώτη μεγάλη Διεθνής Έκθεση ενόψει της νέας σεζόν). Αδιαμφισβήτητα ελπιδοφόρο, ωστόσο, είναι το γεγονός ότι η Πιερία κατέγραψε στην WTM, σύμφωνα πάντοτε με την πρόεδρο των τοπικών ξενοδόχων, ενδιαφέρον συνεργασιών από μικρότερα βρετανικά τουριστικά γραφεία και μάλιστα ενδιαφέρον για 12μηνο τουρισμό. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι η Πιερία έκανε άνοιγμα στη βρετανική αγορά μόλις προ διετίας (2018 – 2019). Περαιτέρω, για το 2020 η Πιερία, σύμφωνα με την κ. Ξυπτερά, αναμένει δυναμική παρουσία από τις άλλες κύριες αγορές-«δεξαμενές» πελατών της, δηλαδή τη Γερμανία και τα Βαλκάνια, ενώ άνοδος αναμένεται το 2020 στις αφίξεις και από τη Γαλλία.

Παρά, ωστόσο, τους θετικούς οιωνούς από τη βρετανική αγορά, τα μέτρα που ελήφθησαν από την κυβέρνηση στη χώρα μας δεν έχουν ικανοποιήσει τους έλληνες ξενοδόχους και αποτελούν μέρος των επαφών και διαβουλεύσεων με την ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού στο πλαίσιο της 35ης Philoxenia. Θέμα αιχμής στις διαβουλεύσεις της ΠΟΞ με την ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού στο πλαίσιο της Philoxenia και γενικότερα αυτήν την περίοδο αποτελεί ο διπλασιασμός του ΦΠΑ (πήγε στο 13,5% από 6,5%) στη διανυκτέρευση, που επιβλήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών κ.ο.κ., ενώ από τα ξενοδοχεία της ηπειρωτικής χώρας ζητείται επίσης η μείωση και του μισθολογικού κόστους, με επιχείρημα την πολύ μειωμένη -σε σύγκριση με τα νησιωτικά θέρετρα- τουριστική κίνηση.

Για ακόμη μία χρονιά, λοιπόν, η Philoxenia εκτός από πόλο ενίσχυσης του ελληνικού τουρισμού αποτελεί το «βαρόμετρο» της τουριστικής πολιτικής της χώρας μας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η φετινή διοργάνωση χαρακτηρίζεται από ενισχυμένη εξωστρέφεια και έμφαση στις B2B συναντήσεις, με τα προκαθορισμένα ραντεβού μεταξύ εκθετών και εμπορικών επισκεπτών να αναμένεται να ξεπεράσουν τα 4.500.

Ιδιαίτερο στίγμα στη φετινή Philoxenia δίνει και η συμμετοχή συνολικά 35 τουριστικών startups μέσω δύο φορέων: του Digital Greece-project του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του CapsuleT Travel & Hospitality Accelerator, του πρώτου ελληνικού startup επιταχυντή αποκλειστικά για τον τουρισμό, που αποτελεί μια πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

Μεταξύ, επίσης, των πολλών παράλληλων εκδηλώσεων της Philoxenia ξεχωρίζει το διεθνές συνέδριο με θέμα «Dark Tourism», που φέτος θα διερευνήσει το ρόλο που παίζει το «σκοτεινό παρελθόν» ενός τόπου-προορισμού στη δημιουργία ελκυστικών αφηγημάτων και στην τουριστική εκμετάλλευση αυτών, κυρίως σε τοπικό επίπεδο, με αξιόλογους ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Τιμώμενη χώρα στην 35η Philoxenia είναι η Πολωνία, Τιμώμενος δήμος η Τρίπολη και τιμώμενη περιφέρεια η Θεσσαλία. Σημειώνεται πως στη φετινή διοργάνωση εκπροσωπούνται όλοι οι ελληνικοί τουριστικοί προορισμοί, καθώς παρούσες είναι και οι 13 περιφέρειες της χώρας και πολλοί δήμοι, όπως επίσης και ένα μεγάλο τμήμα του τουριστικού επιχειρείν. Στους εκθέτες περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, το υπουργείο Τουρισμού, ο ΕΟΤ (που έχει υπό την αιγίδα του τις δύο εκθέσεις), το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μαζί με τουριστικές startups, ξενοδοχεία, επιχειρήσεις δόμησης, τεχνολογίας, επίπλων, κατασκευών, εξοπλισμού και ανακαίνισης, που απευθύνονται στον κλάδο του τουρισμού από όλες τις περιφέρειες της χώρας, αλλά και οι σημαντικότεροι θεσμικοί φορείς ΣΕΤΕ, ΠΟΞ, ΞΕΕ, ΗΑΤΤΑ κ.ά.

Στη Hotelia οι βασικές θεματικές ενότητες είναι η All About Gastronomy, η All About Café και η Unique VR accommodation experience. Στην ενότητα All About Gastronomy περιλαμβάνονται οι δράσεις: α. Nutritious reservation β. Nutritious Reservations bar και Nutritious Reservations’ Speeches, ενώ η ενότητα All About Café αποτελείται από τις υποενότητες: α. All About Café – The Workshops, β. All About Café – The Cup Tasting Spot και γ. All About Café – Latte Art ThrowDown competition. Τέλος, η θεματική ενότητα της Hotelia «A unique VR accommodation experience» θα δώσει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να ζήσουν μια πρωτόγνωρη εμπειρία εικονικής διαμονής σε ένα ξενοδοχείο.

Η Philoxenia αριθμεί 382 εκθέτες και η Hotelia άλλους 160, που προέρχονται -εκτός από την Ελλάδα- από Πολωνία, Βουλγαρία, Λουξεμβούργο, Αζερμπαϊτζάν, Φιλιππίνες, Κύπρο, Ουζμπεκιστάν, Μ. Βρετανία, Νεπάλ, Περού, Βοσνία, Τουρκία, Σλοβακία, Σερβία, Αρμενία, Κένυα, Ρωσία, Αλβανία, Τσεχία και Γαλλία. Μάλιστα, στη Philoxenia εκπροσωπούνται για πρώτη φορά κάποιοι διεθνείς προορισμοί, όπως η Πολωνία και το Νεπάλ.

Το σύνολο των hosted buyers για τις δύο εκθέσεις φτάνει τους 142: 100 κορυφαίοι tour operators από 37 χώρες (1/3 των Hosted Buyers είναι MICE και 2/3 Tour Operators και Travel Agents) στην 35η Philoxenia και 42 hosted buyers από 19 χώρες στη Hotelia. Οι ομαδικές επισκέψεις από το εξωτερικό για τη Philoxenia είναι τουλάχιστον 160 άτομα από Τουρκία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία, και για τη Hotelia 120 επισκέπτες από Βουλγαρία και Βόρεια Μακεδονία.

Πηγή: makthes.gr