Εγκαινιάστηκε στη Θεσσαλονίκη με πλήθος κόσμου η έκθεση “εστιασμός 25” του Κατερινιώτη Τάσσου Ν. Δίκα – ΦΩΤΟ

144

Πλήθος κόσμου παρευρέθηκε στα εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής “εστιασμός 25” του Κατερινιώτη Τάσσου Ν. Δίκα που έγιναν την Τρίτη 22/10/2019 στο καφέ  De Facto

(Π.Μελά 19).Ο δημιουργός εκθέτει αντιπροσωπευτικά αναδρομικά έργα ζωγραφικής ξηρού παστέλ σε χαρτόνι, αλλά και πρόσφατα ψηφιακά. Όλα φιλοτεχνήθηκαν την περίοδο 1991 έως 2016.

de_facto_estiasmos_25_tassos_dikas_2019.jpg

Τα έργα ξηρού παστέλ είναι μικρού και μεσαίου μεγέθους, είναι διαστάσεων 21Χ30, και 30Χ42 και ανήκουν σε τέσσερεις ευρύτερες ενότητες, Πρόσωπα, Πρόσωπα & Προσωπεία, Πραγματικότητα, Εικονική Πραγματικότητα.

Όσο για τα ψηφιακά έργα βασισμένα σε ζωγραφική σε ξηρό παστέλ, περιόδου 2015-2016 παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό. Αναρτώνται σε τέσσερις εικαστικές ενότητες (Α.”περιστροφή”, Β.”σχέσεις”, Γ.”στιγμές”, και Δ.”μονόχρωμες αυταπάτες”) και είναι έργα απολύτως περιορισμένου αριθμού. Ταυτόχρονα είναι ενταγμένα σε ειδικές τυποποιημένες και ευέλικτες κορνίζες, καθώς και σε συγκεκριμένα ψηφιακά μεγέθη, (πρωτοτύπου 30Χ42, μεσαίου 21Χ30, μικρού 17Χ24, πολύ μικρού 10Χ14) .

 

Μια ματιά στα έργα

estiasmos_25_anadromika_pastel_2.jpg

Στα αναδρομικά του έργα του Τάσου Ν. Δίκα, ήδη από 1972, διακρίνονται και συνυπάρχουν ανεπιτήδευτα, και με απλότητα, στοιχεία κυβισμού και σουρεαλισμού, με επιρροές πρώτιστα από τον Picasso.

Στα έργα του διακρίνεται η αβίαστη, άνετη και σαφή ζωγραφική κίνηση των “γραμμών” του ξηρού παστέλ, που δεν εναλλάσσονται με τυχαιότητα, αλλά με στόχευση, άποψη, χωρίς υπερβολές, και εντυπωσιασμούς αλλά με ισορροπία και πληρότητα των πάντα περιορισμένων χρωμάτων που κατά περίπτωση χρησιμοποιεί.

Οι συνθέσεις του, διαμορφώνουν πλαίσια, γλυπτικότητες, πρόσωπα, φόρμες, εικαστικές εντυπώσεις, συμβολισμούς, αναφορές, με ιμπεριονιστική διάθεση, αλλά και με σχετικά σαφώς προσδιορισμένες κυβιστικές ζωγραφικές επιλογές, ταυτόχρονα με κινήσεις και συνθέσεις γραμμών και χρωμάτων. Εντοπίζεται εύκολα, η ιδιαίτερη δεξιότητα του ζωγράφου στους “διαλόγους” της καμπυλότητες και της ευθείας, με ή χωρίς υποστηρικτικά εικαστικά – νοητικά πλαίσια.

estiasmos_25_neotera_pastel_psifiaka_2.jpg

Χρήσιμα

Η έκθεση “εστιασμός 25” προβλέπεται να διαρκέσει δύο εβδομάδες και το De Facto -ως bar- λειτουργεί συνεχόμενα από το πρωί μέχρι τις πρωινές ώρες.

Ο Τάσσος Δίκας θα βρίσκεται στο De Facto, πρωί 11:00-13:00 και απόγευμα 18:00-20:00.

Ποιος είναι

Ο Τάσσος Ν. Δίκας γεννήθηκε το 1950 και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη, με καταγωγή την Κατερίνη και Λιβάδι Ολύμπου. Είναι απόφοιτος του Β΄Γυμνασίου Αρρένων και αριστούχος της Αρχιτεκτονικής Σχολής της Φλωρεντίας (1969-1975). Από το 1972, άρχισε να ασχολείται -παράλληλα- με τις σπουδές- με τη ζωγραφική, γραφιστική και περιστασιακά με το κόμικ. Έργο του βραβεύτηκε σε διαγωνισμό στην Ιταλία.

Ασχολήθηκε με μελέτες -επιβλέψεις κτιρίων, με αρχιτεκτονική εσωτερικού χώρου & σχεδιασμό εικαστικών φωτιστικών. Ειδικεύτηκε στις αποκαταστάσεις των αθωνικών μνημείων ( ΚεΔΑΚ, 1985-2015). Υπήρξε συντονιστής πολλών εκθέσεων στην Ελλάδα και εξωτερικό του έργου στα αθωνικά μνημεία, σχεδιαστής – συντονιστής της μεγάλης εκθεσιακής οπτικοακουστικής εφαρμογής “Οδοιπορικού στο ΑΟ” σε ηλεκτρονικής οθόνες αφής.

Επί μία 12ετία μέχρι το 2012 συμμετείχε στο εργαστήριο αποκατάστασης ιστορικών συνόλων και μνημείων στο ΑΠΘ. Για θέματα μνημείων και αρχιτεκτονικής έχει γράψει πολλά πονήματα, αρθρογραφήσει και συμμετάσχει με εισηγήσεις σε πολλές επιστημονικές Ημερίδες και Συνέδρια.

Έχει κάνει κυρίως αναδρομικές εκθέσεις ζωγραφικής (“Βαφοπούλειο” Θεσσαλονίκης, “Χατζόγλειο” Κατερίνης κα).