Εκπόνηση εθνικού σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση

217

Να σηκώσει τον γενικό διακόπτη της ηλεκτροκίνησης επιχειρεί η χώρα, η οποία εξακολουθεί και βρίσκεται αρκετά πίσω από τους εταίρους της Ε.Ε. Τη στιγμή που η Ευρώπη συζητεί για τη διεύρυνση της ηλεκτροκίνησης, η Ελλάδα αναζητεί ακόμα τρόπους διαμόρφωσης ενός δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Είναι ενδεικτικό ότι το 2018 πωλήθηκαν στην Ελλάδα 88 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τον αριθμό τους να εκτιμάται ότι θα σκαρφαλώσει το 2019 στα 250.

Για τον καταναλωτή, η πρόκληση προέρχεται από τη μείωση του λειτουργικού κόστους. Μια διαδρομή 100 χλμ. με ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο απαιτεί κατά μέσον όρο ένα ευρώ (ηλεκτρικής) ενέργειας, ενώ τα συμβατικά οχήματα απαιτούν από 10 έως 14 ευρώ με τα σημερινά επίπεδα τιμών πετρελαίου, φυσικού αερίου κ.λπ. Το κόστος συντήρησης ενός ηλεκτροκίνητου είναι πολύ χαμηλότερο ενός συμβατικού οχήματος. Ο χρόνος φόρτισης και η αυτονομία (χιλιομετρική κάλυψη) αποτελούν τα σοβαρότερα αντικίνητρα, μαζί με το υψηλό κόστος κτήσης.

Με στόχο την προώθηση της ηλεκτροκίνησης συγκροτήθηκε διυπουργική επιτροπή μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων Ενέργειας και Υποδομών και Οικονομικών. Εργο της είναι η εκπόνηση εθνικού επιχειρησιακού σχεδίου για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μέχρι τις 30 Ιουνίου 2020 και ο σχεδιασμός προγράμματος κινήτρων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Καλύτερα προετοιμασμένες χώρες για να υποδεχθούν την ηλεκτροκίνηση είναι, σύμφωνα με μελέτη της LeasePlan, η Νορβηγία, η Ολλανδία, η Σουηδία και η Αυστρία. Η Ελλάδα κατάφερε να συγκεντρώσει μόλις 10 βαθμούς στον δείκτη συνολικής ετοιμότητας υποδοχής της ηλεκτροκίνησης το 2019 (EV Readiness Index 2019), με τη Νορβηγία, που βρίσκεται στην πρώτη θέση, να μετρά 34 βαθμούς. Στον αντίποδα, η Πολωνία, που ακολουθεί την Ελλάδα, κατάφερε να συγκεντρώσει μόλις 9 βαθμούς. Η Ελλάδα συγκέντρωσε 2 βαθμούς ως προς την ωριμότητα υποδοχής της ηλεκτροκίνησης (12 βαθμοί η Νορβηγία, 3 η Πολωνία), 2 βαθμούς επίσης για την ωριμότητα όσον αφορά τα σημεία φόρτισης και 4 βαθμούς για τα κρατικά κίνητρα. Ως προς την υποδομή φόρτισης, η χώρα βρίσκεται πολύ πίσω, καθώς παρουσιάζει μόλις 115 σημεία φόρτισης (ενώ η Πολωνία, που βρίσκεται πιο χαμηλά στη συνολική κατάταξη, 342), εκ των οποίων μόλις οι 6 (5,2% του συνόλου) είναι ταχυφορτιστές.  

Πηγή: kathimerini.gr