Τράπεζες: “Επιθετική” προώθηση του νέου νόμου για την προστασία της α΄ κατοικίας

285

Της Νένας Μαλλιάρα 

Σε ευρεία κινητοποίηση για την επιτυχή εφαρμογή του νόμου 4605/2019 για την προστασία της πρώτης κατοικίας, βρίσκονται οι τράπεζες, επιδιώκοντας να αποτρέψουν επανάληψη της “πονεμένης ιστορίας” του εξωδικαστικού μηχανισμού.

Ο “συναγερμός” για την υποστήριξη του νόμου 4605/2019 ενεργοποιείται καθώς οι εξελίξεις για τη μείωση των “κόκκινων” δανείων μπαίνουν στον “επιταχυντή”. Πράγμα που σημαίνει ότι οι τράπεζες καλούνται να χρησιμοποιήσουν επιθετικά όλα τα μέσα για τη μείωση των NPLs, συμπεριλαμβανομένων των πλειστηριασμών.

Οι τελευταίοι, έχοντας ατονήσει ήδη από το Πάσχα ενόψει της προεκλογικής περιόδου που ξεκίνησε τον Μάιο, θα πρέπει να ανεβάσουν στροφές και αναπόφευκτα να συμπεριλάβουν όλους τους δανειολήπτες και τα ακίνητα που δεν εμπίπτουν σε καθεστώς προστασίας. Έτσι, ναι μεν οι στρατηγικοί κακοπληρωτές και τα μεγάλης αξίας ακίνητα μπαίνουν σε πρώτη προτεραιότητα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα συνεχίσουν να ισχύουν στεγανά για την αποφυγή πλειστηριασμών κάτω από ένα όριο.

Όπως έχει γράψει το Capital.gr, οι τράπεζες είχαν αποφασίσει ήδη από τον Μάιο, να κατεβάσουν από Σεπτέμβριο τα όρια για τη διενέργεια πλειστηριασμών κάτω των 50.000 ευρώ. Συγκεκριμένα, είχαν λάβει την απόφαση να προχωρήσουν σε πλειστηριασμούς ακινήτων, κατεβάζοντας το όριο προστασίας έως και τις 40.000 ευρώ, σε σχέση με το άτυπο όριο προστασίας των 80.000 – 100.000 ευρώ που τηρούσαν. 

Το γεγονός αυτό επιτάσσει οι τράπεζες να διασφαλίσουν με κάθε τρόπο ότι οι δανειολήπτες που χρήζουν προστασίας, δεν θα χάσουν την ευκαιρία που προσφέρει ο νόμος 4605/2019 και θα είναι καλυμμένοι έναντι των πλειστηριασμών που επίκεινται.

Στο πλαίσιο αυτό, η δράση που αναλαμβάνουν για την προώθηση του νόμου 4605/2019 δεν μένει απλά στις παραινέσεις, αλλά φτάνει μέχρι του σημείου να παίρνουν τον δανειολήπτη από το χέρι ώστε να συμπληρώσει την αίτηση στην ειδική  πλατφόρμα και να καρπωθεί τα οφέλη των γενναίων ρυθμίσεων και της κρατικής επιδότησης του δανείου του.

Ενδεικτική του γενικού “συναγερμού” είναι η στάση της Eurobank. Στην προσπάθεια να εκμεταλλευθεί αυτά που παρέχει ο νέος νόμος 4605 για την προστασία της πρώτης κατοικίας, η Τράπεζα αποφάσισε και έχει ξεκινήσει μια σειρά ενεργειών για τη διευκόλυνση των πελατών της:  

α) Καταρχάς, επικοινωνεί με όλους τους πελάτες είτε με sms είτε με αλληλογραφία (επιστολές). 

β) Με την επικοινωνία αυτή ενημερώνει τους πελάτες ότι πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου 4605 και μπορούν να υποβάλλουν αίτημα ένταξής τους ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα της ΕΓΔΙΧ. Μάλιστα, εφόσον οι δανειολήπτες θέλουν να επισκεφθούν ένα κατάστημα Eurobank, εξειδικευμένο στέλεχος της Τράπεζας θα τους βοηθήσει στην ολοκλήρωση και υποβολή της αίτησής τους

γ) Η Τράπεζα δημιούργησε εξειδικευμένη τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης (Help Desk)  για τους πελάτες που θέλουν να ολοκληρώσουν την αίτηση από το χώρο τους χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθούν κατάστημα. 

δ) Η Τράπεζα θα επικοινωνήσει εκ νέου με όσους πελάτες της έχουν ξεκινήσει τη διαδικασία της αίτησης, χωρίς όμως να την ολοκληρώσουν, προκειμένου να τους προσφέρει τυχόν βοήθεια που ενδεχομένως χρειάζονται για την υποβολή της. 

“Θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι οι δανειολήπτες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα αποπληρωμής και πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου 4605, δεν θα χάσουν την ευκαιρία των προνομίων που παρέχει ο νόμος. Γι΄ αυτό και θα καλέσουμε και τους 35.000 πελάτες της Τράπεζας που έχουν δάνειο με εγγύηση την πρώτη κατοικία. Τα πρώτα μηνύματα, από την έναρξη της πρωτοβουλίας ενημέρωσης είναι ενθαρρυντικά. Ένα ποσοστό 60%-70% των πελατών της Τράπεζας, δηλώνει ότι θα προχωρήσει σε υποβολή αιτήματος ένταξης στο νόμο, που σε μεγάλο βαθμό επιβεβαιώνεται από τα στοιχεία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας”, αναφέρει στο Capital.gr, o κ. Αναστάσιος Πανούσης, Γενικός Διευθυντής Διαχείρισης Προβληματικών Δανείων  Λιανικής Τραπεζικής της Eurobank. 

Σημειώνεται ότι με βάση τα επίσημα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους για την πορεία των αιτήσεων δανειοληπτών στις δέκα πρώτες εβδομάδες λειτουργίας της πλατφόρμας του ν. 4605, από 1/7/2019 μέχρι 8/9/2019, έχουν εισέλθει στην πλατφόρμα 98.731 χρήστες, έχουν ξεκινήσει τη διαδικασία ετοιμασίας της αίτησης 20.429 χρήστες, έχουν υποβληθεί και διαβιβαστεί στις τράπεζες 39 αιτήσεις, ενώ έχουν δοθεί 3 προτάσεις ρύθμισης από τις τράπεζες και εκκρεμεί η αποδοχή από τη μεριά των δανειοληπτών.

Πηγή: capital.gr