Η πτώση της τουριστικής ζήτησης άγγιξε και τους Γερμανούς επισκέπτες

224

Αισθητή πτώση καταγράφει η τουριστική ζήτηση από τη γερμανική αγορά, που για τους ελληνικούς προορισμούς αποτελεί τη μεγαλύτερη “δεξαμενή” αφίξεων και εσόδων, προκαλώντας έντονο προβληματισμό στους επιχειρηματίες του κλάδου.

Για το πρώτο εξάμηνο που υπάρχουν στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδος, η ταξιδιωτική κίνηση από τη Γερμανία παρουσίασε μείωση κατά 7,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018, με τους επισκέπτες να ανέρχονται σε 1,35 εκατ.. Παράλληλα, οι εισπράξεις από την αρχή του έτους μέχρι και τον Ιούνιο, μειώθηκαν κατά 0,2% και διαμορφώθηκαν στα 944 εκατ. ευρώ.

Βασική αιτία για την κάμψη από τη γερμανική αγορά, όπως εκτιμούν στελέχη του τουριστικού κλάδου, η ανάκαμψη της γειτονικής Τουρκίας, που επίσης αποτελεί δημοφιλή επιλογή για τους Γερμανούς. Είναι χαρακτηριστικό πως φέτος στους τουρκικούς προορισμούς αναμένονται περισσότεροι από πέντε εκατομμύρια Γερμανοί επισκέπτες, από 4,8 εκατομμύρια περίπου πέρσι, ενώ στόχος είναι μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, ο αριθμός αυτός να αγγίξει τα επτά εκατομμύρια.

Αν και επί του παρόντος τα έσοδα από τη Γερμανία διατηρούνται σε σταθερά επίπεδα, η πορεία της ζήτησης έχει χτυπήσει καμπανάκι κινδύνου, την ώρα μάλιστα που ο ανταγωνισμός από τις γειτονικές χώρες της Μεσογείου, και κυρίως την Αίγυπτο και την Τυνησία, διευρύνεται. 

Λόγω των προσφορών στις οποίες προχώρησαν οι ξενοδόχοι το προηγούμενο διάστημα, προκειμένου να τονωθεί η επισκεψιμότητα, οι επιχειρηματίες περιμένουν πως τους επόμενους οι μετρήσεις από τη Γερμανία θα βρίσκονται σε καλύτερο επίπεδο.

Εντούτοις, με βάση τα δεδομένα από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, οι προγραμματισμένες θέσεις από τις αεροπορικές εταιρείες από τη Γερμανία είναι το Σεπτέμβριο κατά 47 χιλιάδες λιγότερες από πέρσι, με τη μείωση να φτάνει το 8,4% και το 11,5% τον Οκτώβριο. Σε επίπεδο σεζόν η πτώση στις προγραμματισμένες θέσεις φτάνει το 8,6%.

Η υστέρηση της ζήτησης από τη Γερμανία είχε γίνει αισθητή ήδη από το πρώτο τρίμηνο και καταγράφηκε και στην ΙΤΒ, τη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού στο Βερολίνο, που έλαβε χώρα στις αρχές Μαρτίου. Σύμφωνα με στοιχεία από τους tour operators, οι πωλήσεις ήταν ήδη μειωμένες, αγγίζοντας μέχρι και το 10%.

Όλα αυτά τη στιγμή που πέρσι οι αφίξεις Γερμανών τουριστών ήταν αυξημένες πάνω από 18% για δεύτερη συνεχή χρονιά, με περισσότερους από 4,4 εκατομμύρια επισκέπτες, και την Ελλάδα να αναδεικνύεται σε δεύτερο δημοφιλέστερο ευρωπαϊκό προορισμό. Αντίστοιχα, οι εισπράξεις από τη Γερμανία ήταν πάνω κατά 16,1%, στα 2,96 δισ. ευρώ.

Στόχος για φέτος ήταν οι αφίξεις να πλησιάσουν τα πέντε εκατομμύρια, που όμως με τα σημερινά δεδομένα θεωρείται δύσκολο να επιτευχθεί. Σημειώνεται πως το 2017 οι Γερμανοί επισκέπτες έφτασαν τα 3,7 εκατ., το 2016 τα 3,13 εκατ., το 2015 τα 2,81 εκατ. και το 2014 τα 2,46 εκατ.

Βίκυ Κουρλιμπίνη
[email protected]

Πηγή: capital.gr